Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

nieuwe kabel voor beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
hallo allemaal,

ik zoek voor mijn pc een nieuwe kabel voor het beeldscherm, ik heb de oude vga kabels aan mijn ouders gedoneerd omdat ik de pc weinig gebruikte maar heb nu toch wel weer een nieuwe kabel nodig. ik dacht dat dit zo gevonden was maar het blijkt dat mijn scherm (pricewatch: BenQ G2220HD Zwart) geen HDMI aansluiting heeft. nu zoek ik dus de juiste DVI to HDMI kabel, maar door alle verschillende soorten DVI zie ik de bomen in het bos niet meer.
ik weet niet of het van belang is maar het gaat om deze videokaart pricewatch: Gigabyte GV-N98TSL-1GI.
ik had zelf deze kabel gevonden link, kan ik deze kabel gebruiken in mijn systeem en zo niet weet welke ik wel moet hebben dan.

alvast bedankt voor de hulp.
groeten job

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:13
job115 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:36:, maar door alle verschillende soorten DVI zie ik de bomen in het bos niet meer.
Dan zou ik dit toch even doorlezen : Wikipedia: Digital Visual Interface

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 19:36
Ja hoor die kabel kan prima

DVI-i heeft eigenlijk 2 signalen, DVI-D (digitaal signaal, hetzelfde als het hdmi signaal) en VGA.
je kan dus makkelijk omzetten van dvi-I naar hdmi en van dvi-i naar vga
DVI-D kan alleen naar hdmi, niet naar vga (afgezien van dure actieve controllers)

De dvi poort op die kaart is gewoon dvi-I dus je kan gewoon die kabel gebruiken.

ho wacht

waarom zoek je een hdmi-dvi kabel?
Zowel je videokaart als je scherm hebben een dvi aansluiting
gewoon een dvi kabeltje ertussen

[ Voor 48% gewijzigd door timberleek op 14-02-2013 21:54 ]

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
bedankt voor de snelle reacties, ik zocht naar een hdmi-dvi kabel omdat ik dan ook nog de mogelijkheid heb het beeldscherm aan mijn laptop aan te sluiten. heeft een hdmi-dvi nadelen vergeleken met een gewone dvi kabel?

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarom neem je niet gewoon een converter-stekker? Daar koppel je dan gewoon de standaard DVI- danwel HDMI-kabel aan.
http://www.sweex.com/nl/a...king/CA001/specificaties/
http://www.sweex.com/nl/a...nking/CA002/specificaties