Verwijdering/wijziging userreview KiriLLu - mdnz

Pagina: 1
Acties:

• KiriLLu
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
Beste moderators, ik vind dat ik onterechte feedback als koper heb ontvangen van de volgende verkoper: mdnz.

Na aanleiding van de volgende advertentie:

V&A aangeboden: Asus N56VZ-S4056V

Ik heb het volgende gedaan wat ik ook in zijn of haar feedback heb beschreven: gallery: mdnz

DM gestuurd met een bod, verkoper kwam later terug op het bod. Vanwege andere aanbieding een nieuw bod gedaan na wikken en wegen is mdnz akkoord gegaan.

Geld overmaakt dag later krijg ik een DM van de verkoper:

''Na enig beraad vind ik 640 euro wel een beetje te laag. Ik ga waarschijnlijk mijn laptop verkopen aan een ander persoon omdat ik een hoger bod heb ontvangen. Ik stort je het geld weer terug. Excuses voor het ongemak.''

Ik vind dit geen nette manier van zaken doen omdat de verkoper akkoord was gegaan en ik het geld heb overgemaakt.

Beoordeling die ik heb gekregen door mdnz: gallery: KiriLLu

Het is voor mij niet meer dan logisch als een verkoper akkoord is gegaan met de gemaakte afspraken en het geld in ontvangst heeft genomen, en vervolgens een dag later besluit om zijn laptop aan iemand anders te verkopen die een hoger bod uitbrengt dat je dit geld netjes terugkrijgt.

Het is duidelijk dat de verkoper mij een negatieve beoordeling heeft gegeven na aanleiding op de beoordeling die ik gegeven heb. Plus dat de gegeven beoordeling van de verkoper onterecht is in mijn ogen.

Voor meer informatie Kan ik alle dm's posten mocht dit nodig zijn.

Verkoper mdnz, heb ik op de hoogte gesteld met behulp van een DM met een bijbehorende link naar deze forum post.

[ Voor 5% gewijzigd door KiriLLu op 15-02-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Zet er even bij wanneer (en hoe) je de verkopende partij op de hoogte hebt gesteld ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Scorpei op 15-02-2013 16:29 ]

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiriLLu
Partij op de hoogte gesteld op 14 feb

[ Voor 90% gewijzigd door KiriLLu op 22-03-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiriLLu
Nu al meer dan 5 weken geleden en geen reactie van de tegenpartij.

[ Voor 22% gewijzigd door KiriLLu op 25-03-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Normaal zou de situatie vrij duidelijk zijn als iemand zijn afspraak niet nakomt na een concreet aanbod. Hier speelt echter nog wat anders mee...

Jij opent namelijk hiermee:
Voor 700 euro zou ik de laptop direct willen overnemen.
Met de acceptatie komt een overeenkomst tot stand:
Voor 700 euro ga ik akkoord. Hoe wil je dit verder afhandelen? Kom je de laptop eerst zelf bekijken?
Vervolgens ben jij het zelf die ondanks die overeenkomst ineens het bod verandert naar 640. Ik weet niet hoe je dan uiteindelijk zelf je beklag wil doen over het niet nakomen van de overeenkomst, maar blijkbaar had je er eerder niet veel moeite mee het zelf niet na te komen.

Ik zie dan ook niet waarom jouw review wel op zijn plaats zou zijn, en die van hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiriLLu
Anoniem: 27535 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:11:
Normaal zou de situatie vrij duidelijk zijn als iemand zijn afspraak niet nakomt na een concreet aanbod. Hier speelt echter nog wat anders mee...

Jij opent namelijk hiermee:

[...]

Met de acceptatie komt een overeenkomst tot stand:

[...]

Vervolgens ben jij het zelf die ondanks die overeenkomst ineens het bod verandert naar 640. Ik weet niet hoe je dan uiteindelijk zelf je beklag wil doen over het niet nakomen van de overeenkomst, maar blijkbaar had je er eerder niet veel moeite mee het zelf niet na te komen.

Ik zie dan ook niet waarom jouw review wel op zijn plaats zou zijn, en die van hem niet.
Omdat de tegenpartij akkoord ging met een lager bod. Aangezien de deal nog niet gesloten was en na het overmaken van het geld wel in mijn ogen. Na de terugstorting van het geld heb ik niets meer vernomen van de verkoper dat al meer dan 2 maanden geleden is.

Dan is toch de volgende regel van toepassing?

De tegenpartij heeft 2 weken om te reageren. Weigert de tegenpartij mee te werken, passen we de review eenzijdig aan. Als de tegenpartij in die twee weken niet op tweakers.net inlogt, dan krijgt hij nog twee weken verlenging.

[ Voor 12% gewijzigd door KiriLLu op 09-04-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiriLLu
Beste @Anoniem: 27535, wegens het niet meer reageren van mdnz en ik toch nog veel vragen krijg van tweakers over mijn negatieve beoordeling wat mij toch nog een beetje dwars zit.

Het is waar dat eerst een bod van 700 euro is gedaan en hiermee akkoord is gegaan. Vervolgens is de verkoper ook akkoord gegaan met het 2e bod wat iets lagers was. Dus dit is dan het geldende akkoord plus dat de verkoper hiermee akkoord ging en zijn bankgegevens heeft gegeven om het geld over te maken, wat ook gebeurd is maar vervolgens eenzijdig de koopovereenkomst heeft beëindigd en het geld heeft teruggestort.

Desalniettemin, is het nog mogelijk de negatieve beoordeling kwijt te schelden?

Ik zou het zeer op prijs stellen, want in mijn ogen is een koop overeenkomst eenzijdig ontbonden. Omdat het bedrag van het 2e bod was overgemaakt waarmee de verkoper akkoord ging + ik de factuur van de originele aankoop had gekregen na het akkoord op het geboden bedrag.

Mocht je een andere mening hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

KiriLLu schreef op dinsdag 9 april 2013 @ 12:57:
[...]

Aangezien de deal nog niet gesloten was en na het overmaken van het geld wel in mijn ogen.
Dat is precies wat ik uitleg: de betaling heeft *niets* te maken met wanneer de deal rond is. Let daar op, want je kan best wat gezeur krijgen als je onterecht denkt dat de betaling het relevante moment is.

Voor de rest zal ik nog eens naar de dialoog kijken.

Het makkelijkst is als je hem benadert en jullie beiden akkoord gaan met verwijderen. Ik zie van beide kanten een niet nakoming, en juist de prijs was voor hem het issue. Er is een concrete ervaring op basis van overeenkomst(en). We gaan niet zomaar eenzijdig reviews aanpassen tenzij er sprake is van misbruik / wettelijke basis.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 05-02-2018 10:53 ]

Pagina: 1