Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XBMC] [win7 x64]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell inspiron 1564 (I5 , hd 5400 amd). Ik draai hier XBMC op.

Echter bij het afspelen van 1080P gaat het mis. Een zeer hoge framedrop en het hele programma stottert als een malle.

Het probleem zit niet in de kracht van CPU/GPU of netwerksnelheid. Het openen van dezelfde content met bijv. VLC, WMP gaat prima en vloeiend, zelfs dan wordt de CPU/GPU maar in kleine mate belast.

De Video-settings zijn alsvolgt;

Render method: auto-detect
Allow hardware acc (DXVA2): AAN (uit heeft geen effect)
Adjust display refresh rate to match Video: Off (andere standen heeft geen effect)

Ik heb het idee dat XBMC simpelweg niet genoeg rekenkracht "pakt" om de hd-content te decoderen.

Hierbij een logfile: http://pastebin.com/jeCeVBsa

het openen van een hd bestand begint :
18:53:55 T:4780 NOTICE: DVDPlayer: Opening: smb://RUBEN-KAMER-PC/XBMC/Movies/argo/Argo.mkv

Iemand goede tips?

edit: sd content stottert ook

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 19:05 ]

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb stotterend beeld/geluid in XBMC als mijn geluidsinstelling niet goed staat. Probeer dat eens te veranderen? Hij doet dat bij mij als ik hem op Digitaal zet ook, zet ik hem op HDMI of Analoog, dan werkt het goed.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 08:29

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Het lijkt ook met geluid te maken te hebben aangezien de errors in je log allemaal met wasapi samenhangen. Even audio drivers updaten?

Verwijderd

Topicstarter
Ben even in Oostenrijk ga ik gelijk proberen als ik thuis ben, ik laat het weten !

edit:

Heb het al even gechecked, audiodrivers en videodriver zijn geupdatet, problematiek duurt voort. Ook met SD content zie ik net

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 20:19 ]