Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Linksys 1200 Vervangen door Linksys EA6500, Vlan 6!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk dat perfect werkt, de Linksys E1200 was gewoon om mee te spelen en om te leren hoe ik met een Cisco SG - 200 layer 2/3 switch mijn vlan kon splitsen om aan de nare kpn experia box te ontkomen.
Dat is allemaal gelukt, Ik heb een Cisco SG - 200 Switch waar die glasvezel kabel van de genexis, (ontvangst kastje) in gaat in poort 1 en wordt getrunkd, Ik heb poort 2 access gemaakt en daar Vlan 6 untagged uit laten broadcasten, die gaat naar de Wlan van mijn Linksys E1200 Dus dat gaat allemaal geweldig
Internet, downloaden, games, alles werkt.

Ik heb gisteren een EA6500 bij de Hardware Outlet gekocht, een goede winkel, haal daar meestal mijn spullen vandaan.

Nu heb ik al +/- 12 uur lopen kloten om de EA6500 aan de praat te krijgen, Instalatie netjes op windows 8 met de software die ik download van de support website samen met de laatste firmware, allemaal geinstaleerd en geen enkele error.

PPPoe gegevens ingevoerd,

Mac adress gecloned van de xperia box.

Ik een website opstarten van een vereniging, Gaat helemaal geweldig +/- 0,1 seconden ofzo
De website van mijn hosting provider voor mijn website, +/- 12 seconden maar doet het wel
Skype, +/- 12 seconden maar doet het wel
Google, Gmail, 9GAG, daarna, en alle 3 doen ze het niet.

Het leek alsof Grote websites problemen gaven, dus ik de MTU in mijn router handmatig op 1496 gezet
Nog steeds zelfde probleem.

OS herinstaleren al geprobeerd, Drivers wissen en heirinstaleren van de ethernet adapter werkt ook niet.

En als ik de Linksys E1200 weer aansluit, dan doet alles het perfect, zelfde met de experia box
De EA6500 is ook niet kapot want als ik hem achter de experia box zet doet hij het gewoon netjes.

verschillende DNS servers heb ik ook geprobeerd, OPENDNS google dns, KPN DNS, etc.
Maakt geen verschil.

Ik kan zodirect een copy van mijn ipconfig /all posten, maar dat duurt even omdat ik een aantal keer de connectie moet swappen om dan ook nog te kunnen posten :P

Makkelijk gezegt,
Grote en/of de meeste websites doen het niet als ik de Linksys EA6500 Gebruik,
Alles werkt als ik de Linksys E1200 Gebruik
De Linksys EA6500 is niet Kapot
Ik gebruik een switch met VLAN en sluit daar de EA6500 of E1200 op aan met een PPPoe verbinding!

Alvast hartelijk bedankt dat je de moeite neemt om mij te helpen :D

Toevoeging
Power Cycling en Reset naar fabrieks instellingen al +/- 18 keer gedaan dus >:(

• kicker106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-02 11:10
Hoi HAF922,

het is een topic van een tijd terug, maar omdat ik met het zelfde probleem zit ben ik gaan zoeken en hier uitgekomen.

ik ben benieuwd of je in die 1,5 jaar al een oplossing heb gevonden voor dit probleem.

mvg,
kicker106