Oortelefoon met stevig snoer

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Beste Tweakers,

Ik zit zo wat rond te speuren op het net voor in-ear phones met een stevig snoer. Ik gebruik ze dagelijks onderweg, op fiets, in trein enzo, waar ze tegen een stootje moeten kunnen. Wat het meest fragiel is, is vaak het snoer.

Wat ik nu bijvoorbeeld bij deze Philips O'neill koptelefoon zie;

Afbeeldingslocatie: http://headphonescout.com/wp-content/uploads/philips_oneill_the_stretch/philips-oneill-the-stretch-headphones.jpg

is dat het snoer in een nylon jasje zit. Dit kan ik echter nergens vinden voor in-ear phones. Via Google vond ik wel een houtje touwtje oplossing, waar iemand zelf heeft zitten knippen en plakken, maar als ik goede (~€100,-) in-ears koop, ga ik daar niet de schaar in zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.instructables.com/files/deriv/FEM/QZHS/GAA0X0M8/FEMQZHSGAA0X0M8.LARGE.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Dr_Dirk op 15-02-2013 15:43 ]

Curiousity is a bitch

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Het is al een tijd geleden dat ik ze had, dus ik weet niet hoe het er nu voor staat, maar de betere Shure's hadden echt deftig stevige kabels, zelfs tot gebruik van kevlar aan toe. Je betaalde natuurlijk wat meer maar dat zag je ook aan de kwaliteit. Ook hadden destijds verschillende Sony doppen (de wat betere) van die geweven snoertjes. Vooral die laatste vond ik erg fijn, want ze waren lekker soepel en stil (geen gebonk dat via je oren binnen komt) en raakten ook veel minder snel in de knoop dan die rubberen ellende.

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-06 17:24
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem. Ik slijt in principe een setje in/ears per jaar. Heb ze altijd in mijn broekzat zitten(uitgeplugd en niet opgerold o.i.d.). Nu vind ik het niet zo'n probleem aangezien ik steeds dopjes koop van ongeveer€20, maar een oplossing zou wel mooi zijn, als kan met microfoon.

Ik heb Sennheiser, Sony, Philips en Altec Lansing inmiddels geprobeerd.

• Dr_Dirk
Deze moeten ook best stevig zijn: Monster Lil' Jamz Deze hebben een metalen behuizing, dus ubersterke dopjes, met 'Rugged strain relief protects the cable and withstands heavy-duty use.' Maar ik heb geen id hoe dit in de praktijk is...

Wat ik vind binnen mijn budget (~€100,-) door Cap's advies zijn de Shure SE215 dopjes. Die hebben een wat dikkere kabel dan normaal, ook wat kevlar bij de aansluiting enzo. Maar hiervan zeggen veel mensen dat de bass wat beter zou kunnen. Wat ik op zich wel belangrijk vind..

De geweven snoertjes van Sony kan ik niet vinden...

Curiousity is a bitch

• TehJokur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07-2023
Ja maar die hebben crap kwaliteit geluid voor een veel te hoge prijs :+

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

• Dr_Dirk
Welke? Monster of Shure? Of allebei :D

[ Voor 22% gewijzigd door Dr_Dirk op 14-02-2013 21:23 ]

Curiousity is a bitch

• TehJokur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07-2023
Monster natuurlijk :P (no offence btw. ;) )

Shure geeft juist mooi helder en eerlijk geluid naar mijn mening, maar over het algemeen is het gewoon een feit dat Monster wel claimt "Hear the music how it's ment to be" maar vervolgens wel de muziek idioot vervormt door er een idiote hoeveelheid bas in te gooien wat dus de rest van de muziek onderdrukt.

Persoonlijk vind ik dit bij Sennheiser het best gebalanceerd, ronduit perfect geluid, speciaal voor electronische muziek! maar dat is slechts een mening, maar die mening delen wel HEUL veel mensen, dus dan zou ik toch echt naar Sennheiser gaan kijken.

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

• Cap
  • Niet online

Cap

Shure is vooral kwaliteit, Monster is vooral marketing, imho. Shure is van oudsher een echt pro-audio mic- en headphonemerk, Monster is vooral een veel te dure kabelboer die vooral teert op zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5.

Nou ja, mijn mening dan he. :) Die dure Monster kabels zullen best stevig zijn maar het hele merk spreekt me totaal niet aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 14-02-2013 21:36 ]

• Dr_Dirk
@Barbie500 Thanks voor de verduidelijking! Op zich hou ik wel van wat bass, dus dat is denk ik een kwestie van smaak, hoe oneerlijk ook ;) Maar Sennheisers, zijn die dan ook binnen het kader van stevigheid te plaatsen?

@Cap Haha, vette topicnaam

Curiousity is a bitch

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er zijn koptelefoons met staaldraad ipv koperdraad. sennheiser heeft ze zeker
ik weer niet of die er ook zijn voor in ear telefoons maar dat is praktisch onverwoestbaar

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 14-02-2013 21:38 ]

Iperf

• Dr_Dirk
@fish Enig idee welke dat dan zijn? Sennheiser heeft namelijk nogal wat keus.

[ Voor 120% gewijzigd door Dr_Dirk op 14-02-2013 21:45 ]

Curiousity is a bitch

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik ben bang dat als er staaldraad in verwerkt gaat worden dat het dan gaat om DIKKE draden en dus pro apparatuur. XLR kabels, headsets, studio headphones, dat soort werk. :)

• Dr_Dirk
Dus tot zover hebben we nog steeds de Liegende Monsters en de Eerlijke Shure's als het om robuustheid gaat?

Volgens mij gaat team Tweakers voor de Shure in ear phones :)

Curiousity is a bitch

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh nee het is een optie bij de betere koptelefoon om ze met staaldraad te kopen

hier een spare cable,
http://customcans.co.uk/s...t-jack-hd-25-1-3-5mm.html

het zijn zeker geen dikke draden. wel stugge draden, wat ze in minder geschikt maakt voor lichtere in ear shizzle

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 14-02-2013 22:09 ]

Iperf

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 13:55
Ik heb een setje klipsch van €50 nu al 3 jaar in gebruik. Ik weet alleen het type niet meer, de kabel is niet speciaal dik ofzo. Ik rol ze wel op in een zakje. Maar met zakje en al gaan ze in de tas of jas en dan kijk er verder niet naar om. Mini Jack is haaks en de kabel is een evenredige Y kabel.

Geluid is gebalanceerd en de siliconen zijn ovaal, dat laatste maakt ze comfortabel vind ik. Ik kan ze uren achtereen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
@fish die sparecable is voor n overear set. Kan geen vergelijkbare in-ear vinden..

V-moda's moeten ook goed zijn kwa geluid, maar deze hebben, ondanks het stevige uiterlijk, volgens vele reviews, het risico dat ze gewoon uit elkaar vallen en vervolgens alleen nog werken na seconde-lijm-reparaties..
Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/products/133485/v-moda-remix-audio-gunmetal.jpg?width=200&max-height=300

Zie trouwens dat Philips/O'neill ook in ears heeft met nylon kabel, maar verwacht hier niet veel van kwa geluid..
pricewatch: Philips O'Neill De SPECKED SHO9550 (Groen)

Het is jammer dat je dit soort dingen niet even kan proberen / testen in een winkel. Bassheads zullen waarschijnlijk die Monsters beter vinden, maar een ander weer de Shure's. De Sennheiser CX300 moet ook een goede bass hebben, perfect voor electronische muziek / hiphop. Deze missen echter robuustheid.

Nu luister ik voornamelijk radio, en kijk ik films op bijv. iPad. Dus in dat opzicht zou je zeggen, Shure. Goede range, zitten stevig voor onderweg (steken ook niet uit, wat weer goed is wanneer het waait (windruis)). Maar op zijn tijd luister ik ook wel eens een goede DJ-set, en dan zijn deze, gebaseerd op wat ik lees, weer wat minder.

Conclusie, kiezen of delen, de perfecte allround in-ear bestaat niet?!

[ Voor 22% gewijzigd door Dr_Dirk op 15-02-2013 16:17 ]

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Alles naar zijn prijs he. :)

Ik vind Philips trouwens helemaal niet zo slecht hoor op hoofdtelefoongebied, is eigenlijk net zo underrated als die vreselijke Dr Dré dingen overrated zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Vergeef mijn audiobetisme, maar wat is er dan precies zo overrated?

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
Dr_Dirk schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:56:
Vergeef mijn audiobetisme, maar wat is er dan precies zo overrated?
Daar staat het internet vol van. Bij alles van Monster betaal je voor de marketingzooi erom heen en dat kost geld. Iedere random andere serieuze audi- producent zal beter klinken. Mijn ervaringen met Philips zijn inderdaad zeker prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Philips is prima. Niet extreem goed, maar ook geen Beats. Dusja, ik vertrouw er wel op.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Littleburst schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:40:
Daar staat het internet vol van. Bij alles van Monster betaal je voor de marketingzooi erom heen en dat kost geld. Iedere random andere serieuze audi- producent zal beter klinken. Mijn ervaringen met Philips zijn inderdaad zeker prima.
Het internet staat ook vol met mensen die het wel geweldig vinden voor electronische muziek bijvoorbeeld. Ik vraag me gewoon af wat er dan precies zo ruk is aan die Monsters. Welk aspect van het geluid is slecht? Is het niet zuiver, wordt het teveel vervormd, hoor je tonen niet of ..??

Random review (eerste van amazon)
I got mine a week ago. Bought it to replace an old JBL, also good, but already showing signs that it is going to stop at any time.
Well, the Jamz has a superb sound. It really surprised me for it's quality and the way it is built. You have the feeling that is a professional earphone, not an intermediary level accessory, as they present the product.
Bass is strong, but balanced giving the music pleasure to listen to. The same could be said of the balance as a whole: Every tone seems to be right and the music fills the ear in a deep but harmonic way.
They are a bit heavy, so it is not the kind of earphone you want to use for running or the gym. It is more suitable for the time you want to relax, get away from the world for a while and enjoy your tunes...They deliver what you want.
There's not much more to say. I believe there's no way to regret buying it.
I am very happy and highly recommend.

[ Voor 45% gewijzigd door Dr_Dirk op 16-02-2013 08:50 ]

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zo'n Amazon review zegt op zichzelf natuurlijk vrij weinig, maar ik zou zeggen probeer het uit. Het kan best dat er geluid uit komt wat je aanstaat.

Het punt is dat als je vraagt wat iemand je zou aanbevelen dat wat mij betreft niet Bose / Monster / "Beats" by rappertje Dre / etc is. De marketing die er vanaf druipt spreekt me gewoon totaal niet aan. Los van dat dat soort praat en die valse opsmuk totaal niet mijn smaak is, kan het geld ook door die bedrijven maar één keer uitgegeven worden. En dat is imo bij Bose dus niet door "better sound through research" maar door "more sales through marketing" en bij Monster en de rapper Dre oordoppen door "profit through overpricing". Maar dat wil niet meteen zeggen dat er per definitie bagger geluid uit ál hun producten komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

V-moda M-80

Die zijn vrij degelijk

En anders de Sennheiser HD25-1 II

oops lezen is moeilijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door M2M op 16-02-2013 12:31 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hij zoekt een oortelefoon (in-ears), geen koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 15:40

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Een 2 maanden terug heb ik Teufel Aureol Fidelity in-ear phones gekocht, net voordat ik 2 weken op vakantie ging en moet zeggen dat ze aardig wat kunnen hebben.
Het is meerdere malen gebeurd dat het snoer ergens achter is blijven hangen of dat het klem zat en er is niets van te zien (or te horen ;)). Gebruik ze nu nog dagelijks op werk.

Volgens het boekje krijg je 12 jaar garantie, dus mochten ze toch kapot gaan kun je ze altijd opsturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_Dark op 16-02-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
Mr_Dark schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:55:
Een 2 maanden terug heb ik Teufel Aureol Fidelity in-ear phones gekocht, net voordat ik 2 weken op vakantie ging en moet zeggen dat ze aardig wat kunnen hebben.
Het is meerdere malen gebeurd dat het snoer ergens achter is blijven hangen of dat het klem zat en er is niets van te zien (or te horen ;)). Gebruik ze nu nog dagelijks op werk.

Volgens het boekje krijg je 12 jaar garantie, dus mochten ze toch kapot gaan kun je ze altijd opsturen.
Dat klinkt heel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Ik was er even tussenuit :)
Mr_Dark schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:55:

Dat ziet er inderdaad interessant uit, hoe is deze met qua lage tonen?

Ik kwam nog wat anders tegen: Jays (website). Deze hebben echt zo'n dik plat draad, knoopt veel minder en ziet er stuk steviger uit. Iemand ervaring hier mee?

Oh en nog over die Shure SE215. Ik denk dat hier ook wel een aardig brokje marketing in zit met die vervangbare kabels, die kosten bijna 50 euro!. Dan heb je setje oortjes van bijna 100, en dan zou je voor een nieuw kabeltje de helft moeten betalen. Dat vind ik nogal wat.

Curiousity is a bitch

Pagina: 1