CPU koeler

Pagina: 1
Acties:

• skylinne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo tweakers,
Ik heb een Intel 3570K gekocht voor me nieuwe computer. Ik ben nu nog niet van plan om hem te gaan overklokken maar is het verstandig om een andere CPU koeler te kopen? Bijv. een "Cooler Master Hyper TX3 Evo" :) Ik heb gehoord dat de standaard koeler nogal lawaaiig is maar ik heb er zelf geen last van.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-03 11:15
Als je van stilte houd wel ;)
De Scythe Mugen 3-PCGH is lekker stil en kost niet gek veel.
pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
Ik gebruik hem zelf. De fans van me case (R4) maken meer geluid.

Hij staat ook al tijden bovenaan in de PW als populairste :9

[ Voor 40% gewijzigd door Dubrillion op 14-02-2013 15:28 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De TX3 heeft een klein diameter en zal dus harder moeten draaien om het even koel te houden. Neem de Scythe Mugen 3 HW Edition.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-03 11:15
Let wel even op dat je MoBo 2-CPU fan aansluitingen heeft.
Anders kan je hem wel gewoon op een sys-fan aansluiting koppelen, maar
het is handig om hem te controleren als je dat wilt... en dan wel alle twee.

Je hebt een Gelid PWM y-splitter kabel voor 5 euro ;)

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Je wilt niet overclocken. Je kunt de stock koeler vervangen (ivm met het lawaai) door deze, mocht het allemaal passen:

*Cooler Master Hyper 412S
*Be quiet! Dark Rock Advanced C1

of deze:

*Scythe Big Shuriken 2 Rev. B. (maar dan moet je hem wel laten draaien op een spanning van 7 Volt)

Op hardwareinfo.nl kun je alle CPU koelers vergelijken.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 18:35
Als je niet van plan bent om te overclocken is pricewatch: DeepCool GammaXX 300 ook wel een fijne, lekker stil (vooral vergeleken met stock) en cheap cheap.

Koelprestaties zit niet op Mugen niveau maar doet het wel beter dan de stock koeler. Overclocking gaat er maar beperkt mee dus alleen interessant denk ik als je zeker weten niet gaat overclocken :)

Aan de andere kant, als je zegt dat je nu nergens last van hebt kan je ook net zo goed besluiten om het zo te laten natuurlijk :P

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Aangezien je zegt er geen last van te hebben zou ik lekker wachten totdat je wel gaat overklokken, misschien zijn er tegen die tijd interessantere koelers wat betreft prestaties en/of prijs.

• skylinne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Oke, de Scythe Mugen 3-PCGH lijkt me inderdaad wel een mooie koeler. Ik dacht ook van ik vraag het maar even voor de zekerheid het scheelt namelijk wel 4 tientjes.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 misschien ook een optie, stil, en toch prima koeling mocht je gaan overklokken, ook niet duur!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 15:26
ik begrijp uit je post dat je later waarschijnlijk wel gaat overklokken.
Dan zou ik nu meteen een goede koeler kopen. Is hij nu lekker stil en hoef je straks niks nieuws te kopen.

Je hoeft overigens nog geen koeler te nemen. de stock koeler gaat hem ook gewoon koel houden. Alleen zal dat minder stil zijn als een goede aftermarket koeler
Pagina: 1