Ik ben vrij nieuw in het programmeren. Dus ik neem aan dat dit voor de Twiekers onder ons geen moeilijke vraag zal zijn.
Al langer wil ik m'n workflow optimaliseren. En tevens om een muisarm te voorkomen, wil ik alleen met het toetsenbord werken zonder enig gebruik van de muis op webpagina's. Dus zojuist de extensie Toetsenbordnavigatie voor Chrome geïnstalleerd.
Werkt prima en al.
Maar dit wil ik nog verder optimaliseren. De extensies maakt gebruik maken van de letters. Ik vind dit onpraktisch, daar je immers twee handen moet gebruiken om alle letters te bedienen.
Om die reden wil ik overschakelen naar numpad als input-methode. Dan hoef je immers alleen gebruik te mkaen van je rechterhand om input in te voeren. De letters heb ik veranderd naar de cijfers van de numpad.
De code voor de toetsen wordt opgeslagen in de navigate.js:
[code=javascript]
const scrollValue = 30;
const KEY = {
Num1: 49, NUM2: 50, NUM3: 51, NUM4: 52, NUM5: 53, NUM6: 54, NUM7: 55, NUM8: 56, NUM9: 57,
ENTER: 13,
LINKS: 37, UP: 38, rechts: 39, DOWN: 40,
CONTROL: 17,
G: 71,
J: 74, K: 75, H: 72, L: 76, ESC: 27,
Z: 90, X: 88,
PUNTKOMMA: 186,
COMMA: 188, PERIODE: 190, SLASH: 191,
};[/code=javascript]
Ik neem aan dat dit Javascript is, zonder hex waarden. Even gezocht op sleutelwaarde 188 die correspondeert met de komma. Dit blijkt het geval te zijn op www.webonweboff.com/tips/js/event_key_codes.aspx (zie 188, is er een komma te).
Het invoerveld daaronder geeft mij aan dat de waarde voor [del]-knop op numpad 110 zou moeten zijn. Dus ik heb het naar 110 veranderd en dit opgeslagen. Nadat Chrome opnieuw gestart is, zodat de extensie opnieuw geladen is, kon ik hem echter nog steeds alleen met de komma activeren
De del knop sorteert geen effect. In de rest van de code staat er geen andere 188 als invoer gedeclareerd.
Waar zit ik verkeerd?
Al langer wil ik m'n workflow optimaliseren. En tevens om een muisarm te voorkomen, wil ik alleen met het toetsenbord werken zonder enig gebruik van de muis op webpagina's. Dus zojuist de extensie Toetsenbordnavigatie voor Chrome geïnstalleerd.
Werkt prima en al.
Om die reden wil ik overschakelen naar numpad als input-methode. Dan hoef je immers alleen gebruik te mkaen van je rechterhand om input in te voeren. De letters heb ik veranderd naar de cijfers van de numpad.
De code voor de toetsen wordt opgeslagen in de navigate.js:
[code=javascript]
const scrollValue = 30;
const KEY = {
Num1: 49, NUM2: 50, NUM3: 51, NUM4: 52, NUM5: 53, NUM6: 54, NUM7: 55, NUM8: 56, NUM9: 57,
ENTER: 13,
LINKS: 37, UP: 38, rechts: 39, DOWN: 40,
CONTROL: 17,
G: 71,
J: 74, K: 75, H: 72, L: 76, ESC: 27,
Z: 90, X: 88,
PUNTKOMMA: 186,
COMMA: 188, PERIODE: 190, SLASH: 191,
};[/code=javascript]
Ik neem aan dat dit Javascript is, zonder hex waarden. Even gezocht op sleutelwaarde 188 die correspondeert met de komma. Dit blijkt het geval te zijn op www.webonweboff.com/tips/js/event_key_codes.aspx (zie 188, is er een komma te).
Het invoerveld daaronder geeft mij aan dat de waarde voor [del]-knop op numpad 110 zou moeten zijn. Dus ik heb het naar 110 veranderd en dit opgeslagen. Nadat Chrome opnieuw gestart is, zodat de extensie opnieuw geladen is, kon ik hem echter nog steeds alleen met de komma activeren
Waar zit ik verkeerd?