Pricewatch probleempje

Pagina: 1
Acties:

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Geachte redactie,

Hierbij stuitte ik op een probleemje dat tijdens het zoeken ontstond.
Zie dit linkje:

pricewatch unsorted: Sapphire Radeon HD 7850 OC (11200-14-20G)

Wellicht een bekend probleem? Vooralsnog wil ik dit even melden.

Groetjes!

Ps: Ik zocht naar "Sapphire HD6450" en als je gaat scrollen, dan vind je een "8 euro" versie en heb erop geklikt.

[ Voor 13% gewijzigd door XRayXI op 14-02-2013 15:04 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat product staat dan ook niet voor niets nog in 'Pricewatch Unsorted' (zie ook de tekst die naast de prijslijst staat). Dat wordt opgebouwd uit producten die we in de prijslijsten van winkeliers staan maar nog niet in onze pricewatch.

Die worden automatisch samengevoegd op basis van SKU en/of EAN. En blijkbaar heeft die Sapphire dezelfde SKU gehad als diverse andere producten. Onder de prijzen per winkel zie je welk productnaam zij er werkelijk aan geven en dan zie je bij die "8 euro uitvoering" die jij noemt dat het gaat om "Hama Dvd Quad Box - 4 DVD's per hoes / 5 stuks / Zwart".

Een dergelijk geautomatiseerd proces zal fouten maken. Dus ik denk niet dat we hier heel veel mee kunnen doen, als we er extra waarborgen in in bouwen tegen de kans dat verschillende SKU's worden gecombineerd (false positives) zullen we vervolgens weer anderen missen (false negatives).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Sorry maar ik wilde het alleen maar "even ",melden. Ik verwacht totaal geen pluimple of wat dan ook, maar puur om er even naar te kijken. Wat dus nu ook gedaan is.

Dus even goede vrienden, de toon "niet voor niets" valt mij nu even verkeerd. Ik probeer nu eenmaal te helpen en ik ben nu niet iemand (misschien wel meer mensen) dat 'bugs' of foutjes meld. Ja, het ging om een "Dvd Quad box" ditmaal, maar andere sites kunnen ook fouten maken en een "Sapphire HD6450" voor 8 euro! :)
(ik zeg het er maar erbij)

Misschien kan "Unsorted" op 'hidden' blijven dat dit niet opvalt.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
Ik denk dat ACM met 'niet voor niets' bedoelt dat het juist omdat deze SKU fouten geeft, deze niet is toegevoegd aan de Pricewatch. Gezien de Pricewatch unsorted een geautomatiseerd proces is kunnen we ook niet voorkomen dat deze foute koppelingen in de Pricewatch unsorted naar voren blijven komen.

Dat betekend niet dat we het niet waarderen dat je ons hier even op attendeert. Dankzij mensen die dit soort dingen opvallen kunnen wij hier beter op inspelen, wat een grote meerwaarde geeft aan de community van Tweakers.net. Het lijkt me dan ook niet de bedoeling van ACM om je te ontmoedigen.

edit: Heb overigens de naam en het merk van het unsorted product even gewijzigd in "Hama Dvd Quad Box "

[ Voor 8% gewijzigd door Ch3cker op 16-02-2013 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Modest71 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:46:
Dus even goede vrienden, de toon "niet voor niets" valt mij nu even verkeerd. Ik probeer nu eenmaal te helpen en ik ben nu niet iemand (misschien wel meer mensen) dat 'bugs' of foutjes meld.
Ik probeerde je niet te ontmoedigen of af te wijzen. Ik probeerde uit te leggen dat het op de plek waar je deze fout ontdekte domweg vrij gebruikelijk is dat er fouten in zitten :)
Misschien kan "Unsorted" op 'hidden' blijven dat dit niet opvalt.
Dat is uiteraard een optie, maar dan ontnemen we onze bezoekers ook de mogelijkheid om zo'n 200.000 extra producten te doorzoeken. Dus het is een beetje lastig om daar een goede afweging in te maken. Vooralsnog denk ik dat Unsorted meer voordelen dan nadelen heeft, maar 'we' moeten daarbij wel accepteren dat er ook foutjes in zitten.
Een van de nuttige toepassingen is voor onszelf: we gebruiken het om te kijken welke producten we nog in de pricewatch missen maar waar die wel bezoeken van gebruikers krijgen. Dat eerste kan natuurlijk prima zonder dat het voor bezoekers zichtbaar is, maar dat laatste wordt wat lastig als Unsorted hidden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Heren,

Ik wil u beiden ontzettend bedanken :)
Sorry dat ik het verkeerd gelezen heb.

Goed en leuk dat er snelle reacties zijn en zelfs in het weekend.

Pagina: 1