Dag,
Een college bewerkt veel videomateriaal en maakt op dit moment gebruik van een HP workstation die niet meer voldoet qua snelheid.
Hij heeft nu toestemming om een brute renderpc aan te schaffen, mocht deze op termijn te traag worden zetten we er meerdere bij in een farm.
Uitbreidbaarheid van deze pc is dus niet van belang, wel hoe snel deze kan rederen.
Qua budget mag deze wel wat kosten, max 4000,- op dit moment.
Na wat zoekwerk en vergelijken kom ik op de volgende items met wat ruimte voor extra fans etc.
(waarschijnlijk staat deze straks in de serverruimte ivm koeling van de kaarten)
Ik heb de videokaarten gekozen op basis van de vergelijking in CUDA cores
De CPU heb ik gekozen op basis van dit lijstje met rendersnelheid.
Is er iemand bekend met deze software en of de ondersteuning voor de gekozen onderdelen juist is?
Mijn collega heeft meer verstand van filmen/3DSmax dan hardware en kan mij daarin helaas niet bijstaan
Een college bewerkt veel videomateriaal en maakt op dit moment gebruik van een HP workstation die niet meer voldoet qua snelheid.
Hij heeft nu toestemming om een brute renderpc aan te schaffen, mocht deze op termijn te traag worden zetten we er meerdere bij in een farm.
Uitbreidbaarheid van deze pc is dus niet van belang, wel hoe snel deze kan rederen.
Qua budget mag deze wel wat kosten, max 4000,- op dit moment.
Na wat zoekwerk en vergelijken kom ik op de volgende items met wat ruimte voor extra fans etc.
(waarschijnlijk staat deze straks in de serverruimte ivm koeling van de kaarten)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | Intel Xeon W3565 Boxed | € 277,50 | € 555,- |
| 1 | EVGA Classified SR-2 | € 414,- | € 414,- |
| 2 | EVGA GTX 690 | € 969,- | € 1.938,- |
| 1 | Cooler Master HAF XM | € 96,20 | € 96,20 |
| 4 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10 | € 81,80 | € 327,20 |
| 1 | XFX ProSeries 1250W | € 220,99 | € 220,99 |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 202,- | € 202,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.753,39 | |
Ik heb de videokaarten gekozen op basis van de vergelijking in CUDA cores
De CPU heb ik gekozen op basis van dit lijstje met rendersnelheid.
Is er iemand bekend met deze software en of de ondersteuning voor de gekozen onderdelen juist is?
Mijn collega heeft meer verstand van filmen/3DSmax dan hardware en kan mij daarin helaas niet bijstaan
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)