Na bijna 4-5 jaar is het nodig om mijn oude computer eens te vervangen.
Bij mijn vorige PC heb ik gewoon de Best Buy guide nagedaan. Nu is dit echter niet meer mogelijk omdat ik toch heel specieke eisen stel aan mijn computer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als ik thuis ben staat mijn computer eigenlijk altijd aan. Ik gebruik hem voor naar muziek te luisteren. Hij is ook aangesloten op mijn televisie om zo films en series te bekijken.
Tegelijkertijd gebruik ook mijn computer voor vrij zware database programma’s. Het zwaarste programma draait continu op de achtergrond en download continu heel kleine losse HTML-bestanden. Hij slaat deze HTML-bestanden op op mijn hardeschijf en importeert deze bestanden vervolgens in mijn databank. Ik zou graag hebben dat dit proces in mijn nieuwe computer een stuk sneller gaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat 700-800 euro een redelijke prijs is voor alle nieuwe componenten, minder mag natuurlijk altijd ;-)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog een aantal componenten liggen die ik eventueel zou gebruiken indien dit geen negatieve invloed heeft op de performance van mijn nieuwe computer.
-voeding: Cooler Master Real Power M520 (vermogen van 520W) (pricewatch: Cooler Master Real Power M520)
-Tv-kaart: Hauppauge WinTV HVR-2200 (pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200)
-Processorkoeling: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro)
-Hardeschijf: Seagate 500GB 7200rpm 16MB
-Hardeschijf: gegevens onbekend maar trager dan de Seagate
-Geheugenkaart: Kingston Valueram DDR2 4GB (pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen randapparatuur nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt een bepaalde eis/wens. Hoe stiller en hoe minder energieverbruik natuurlijk hoe beter.;-)
Dit is de PC die ik in gedachten had. Wat denken jullie?
Is dit goed genoeg voor het werk die ik wil doen?
Bij mijn vorige PC heb ik gewoon de Best Buy guide nagedaan. Nu is dit echter niet meer mogelijk omdat ik toch heel specieke eisen stel aan mijn computer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als ik thuis ben staat mijn computer eigenlijk altijd aan. Ik gebruik hem voor naar muziek te luisteren. Hij is ook aangesloten op mijn televisie om zo films en series te bekijken.
Tegelijkertijd gebruik ook mijn computer voor vrij zware database programma’s. Het zwaarste programma draait continu op de achtergrond en download continu heel kleine losse HTML-bestanden. Hij slaat deze HTML-bestanden op op mijn hardeschijf en importeert deze bestanden vervolgens in mijn databank. Ik zou graag hebben dat dit proces in mijn nieuwe computer een stuk sneller gaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat 700-800 euro een redelijke prijs is voor alle nieuwe componenten, minder mag natuurlijk altijd ;-)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog een aantal componenten liggen die ik eventueel zou gebruiken indien dit geen negatieve invloed heeft op de performance van mijn nieuwe computer.
-voeding: Cooler Master Real Power M520 (vermogen van 520W) (pricewatch: Cooler Master Real Power M520)
-Tv-kaart: Hauppauge WinTV HVR-2200 (pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200)
-Processorkoeling: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro)
-Hardeschijf: Seagate 500GB 7200rpm 16MB
-Hardeschijf: gegevens onbekend maar trager dan de Seagate
-Geheugenkaart: Kingston Valueram DDR2 4GB (pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen randapparatuur nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt een bepaalde eis/wens. Hoe stiller en hoe minder energieverbruik natuurlijk hoe beter.;-)
Dit is de PC die ik in gedachten had. Wat denken jullie?
Is dit goed genoeg voor het werk die ik wil doen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 165,40 | € 165,40 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,45 | € 56,45 |
| 1 | Hauppauge WinTV HVR-2200 | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | € 19,12 | € 19,12 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,70 | € 46,70 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Cooler Master Real Power M520 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 series SSD 120GB | € 84,99 | € 84,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 539,61 | |