[Windows7] Startmenu verwijderen van Shutdown, Sleep en Lock

Pagina: 1
Acties:

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Heren,
Heb lopen zoeken op internet en het niet kunnen vinden.
Weten jullie of ik via het register deze knoppen kan verwijderen of niet zichtbaar laten tonen aan de gebruikers.
Restart moet wel blijven en evenals logoff en Switch user.
Ik weet dat dit kan via Group policy maar dat is hier geen optie.
En ik heb wel een register aanpassing gevonden maar dat verwijderd alle shutdown opties inclusief restart en dat is niet de bedoeling.
mintywhite.com/windows-7/7security/remove-shutdown-options-windows-7-start-menu/
Deze registery aanpassing heb ik geprobeerd.

Hebben jullie een idee waar ik dit kan vinden? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 10:22
Hoezo is Group policy geen optie?
Welke versie van Win7?

• nftk
Windows 7 Enterprise.
We hebben 700 mensen te supporten en de stappen om via group policy iets gedaan te krijgen duurt te lang dan zijn we ergens in 2014 als het wordt uitgevoerd. En daarnaast waarschijnlijk wordt het toch niet goedgekeurd.
En alles met de hand wordt te veel werk. En de pc's staan hier in de kastjes dus de gebruikers kunnen hun pc niet zelf opstarten. Zo doende dacht ik dat we dan de shutdown knop tussen de keuzes weghalen.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Maar dan nog, dan heb je straks de nodige regkeys om dit te doen. Dit moet je op al je werkstations zetten, handmatig of via een distributie tool. Dat is een hoop werk.

GPO is de netste oplossing imho. Anders krijg je dat de helft van de policies die gelden op een werkstation niet op een centrale plek gevonden en aangepast kunnen worden. Zo verlies je het overzicht en kan je ook straks niet eenvoudig aanpassingen maken.

Als je change proces zo brak is moet je daar misschien ook iets aan wijzigen.

• barry457
Het betreft hier 1 policy waar je dit kan instellen.
In Local Group Policy Editor ga naar User Configuration \ Administrative Templates \ Start Menu and Taskbar.
Dan -Remove and prevent access to the Shut Down, Restart, Sleep, and Hibernate commands.

Zo moeilijk is dat niet. En wat CDM-Snake aangeeft, als je change proces zo brak is, verander dat eerst.

[Lolmodus} Misschien door voor een change indienen [Lolmodus]

• barry457
Btw, als zouden we een regkey vinden. Hoe wil je deze dan distribueren?

Verwijderd

nftk schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:42:
Windows 7 Enterprise.
We hebben 700 mensen te supporten en de stappen om via group policy iets gedaan te krijgen duurt te lang dan zijn we ergens in 2014 als het wordt uitgevoerd. En daarnaast waarschijnlijk wordt het toch niet goedgekeurd.
Ik neem aan dat jijzelf geen wijzigingen kan/mag doorvoeren in de AD/GP, en je bent bang dat het niet wordt goed gekeurd wat jij/jullie willen.

Lijkt me dat ze dan helemaal niet blij zullen zijn als bepaalde dingen (zonder overleg) worden aangepast, met "niet voor de hand liggende oplossingen".

Weet beheer op een gegeven moment ook niet meer hoe, wat en waar als zulke dingen gebeuren.
barry457 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:52:
Btw, als zouden we een regkey vinden. Hoe wil je deze dan distribueren?
Inderdaad, wordt dan ook met het handje....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 11:02 ]

• nftk
barry457 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:51:
Het betreft hier 1 policy waar je dit kan instellen.
In Local Group Policy Editor ga naar User Configuration \ Administrative Templates \ Start Menu and Taskbar.
Dan -Remove and prevent access to the Shut Down, Restart, Sleep, and Hibernate commands.

Zo moeilijk is dat niet. En wat CDM-Snake aangeeft, als je change proces zo brak is, verander dat eerst.

[Lolmodus} Misschien door voor een change indienen [Lolmodus]
Die heb ik gezien maar dan is Restart ook weg en die wil ik er tussen houden.
Jah daarnaast hebben we een change verzoek in gediend. Alleen wij vallen helemaal buiten het gewone support en doen bijna alles zelf hier.
Zal wel verder zoeken welke register keys we nodig hebben.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
nftk schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:06:
[...]

Jah daarnaast hebben we een change verzoek in gediend. Alleen wij vallen helemaal buiten het gewone support en doen bijna alles zelf hier.
Dit vind ik dan vreemd. Wat is je functie dan binnen het bedrijf? Welke afdeling? Normaal wordt elke afdeling binnen een bedrijf evenveel ondersteund door de IT afdeling.

Als het zo raar moet op je werk dan is er iets mis met de inrichting van de IT afdeling en de processen. Om dan een beetje houtje-touwtje op werkstations te rommelen lijkt me niet wenselijk. Zo wordt het beheer van die dingen erg moeilijk en is er geen overzicht. Je moet er dan telkens aan denken om je policy op elke nieuwe machine handmatig te plaatsen (of elke opnieuw geïnstalleerde machine).

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nftk schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:19:
En ik heb wel een register aanpassing gevonden maar dat verwijderd alle shutdown opties inclusief restart en dat is niet de bedoeling.
Volgens mij kan dat niet. Vanuit het OS bekeken komt een shutdown en een restart op hetzelfde neer. Je staat ze beide toe of beide niet.
Pagina: 1