Toon posts:

Apple TV 3 en VLC player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

mijn eerste vraag hier op tweakers, na al vaak bruikbare info te hebben gelezen.

Ik wil een Apple TV aanschaffen, hoofd reden is mlb tv functie.

Nu is mijn vraag of ik vanaf mijn pc dan ook films, via vlc, kan displayen of de apple tv. Ik weet dat het bij de twee kan, maar heb ergens gelezen dat de drie bepaalde formaten niet kan afspelen. Ik weet niet of dit uitmaakt bij het displayen/mirroren.

Alvast bedankt.

Gr. Bart

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:15

Ypho

Allround Nerd

Via Airplay kun je beeld van je computer naar je ATV sturen. Als je een Mac hebt, kun je airplay mirroring gebruiken, dan wordt alles van je scherm op je ATV getoond. Heb je een Windows PC, ben je aangewezen op de beperkingen van iTunes. Je kan AirParrot eens proberen, maar ik weet niet of dit ook met geluid werkt.

Als je ergens een ATV2 op de kop weet te tikken met oudere firmware kun je ook nog jailbreaken. Met XBMC kun je dan alle formaten afspelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ypho op 14-02-2013 09:47 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Verwijderd

Topicstarter
Dag Ypho,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb een macbook, eigenlijk alles van apple dus zou ik via airplay mirroring het moeten proberen. Bedankt :)

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:47:
Ik heb een macbook, eigenlijk alles van apple dus zou ik via airplay mirroring het moeten proberen. Bedankt :)
Hoe oud is je Macbook? Ik meen dat Airplay Mirroring alleen werkt op de nieuwste modellen (mid-2011 en later dacht ik uit m'n hoofd) en Mountain Lion. Anders ben je dus aangewezen op AirParrot. Ik lees overigens dat die ook geluid kan doorsturen.

/edit: Ik kijk/keek altijd veel NFL (vanaf iPad) via Airplay op de AppleTV en ik kan je vertellen dat dit geweldig is! :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Ypho op 14-02-2013 09:51 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:47:
Dag Ypho,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb een macbook, eigenlijk alles van apple dus zou ik via airplay mirroring het moeten proberen. Bedankt :)
Het hangt er ook vanaf welke Macbook je hebt. De Macbook (de witte) van mijn vriendin uit 2010 kan haar desktop niet naar de AT3 atv streamen (video's en muziek in itunes zijn geen probleem)

Mijn Mac mini uit 2011 kan het wel. Beide draaien 10.8 ML

edit: even de bevestiging van wat hierboven gezegd wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door nexhil op 14-02-2013 09:52 ]

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

nexhil schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:51:
[...]

het hangt er ook vanaf welke macbook je hebt. de macbook (de witte) van mijn vriendin uit 2010 kan haar desktop niet naar de AT3 atv streamen (video's en muziek in itunes zijn geen probleem)

Mijn Mac mini uit 2011 kan het wel. Beide draaien 10.8 ML
Klopt, er zit inderdaad een verschil tussen "Airplay" en "Airplay Mirroring". Ik meen dat de "oude iPad" ook geen Airplay Mirroring ondersteunt, maar wel Airplay.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypho op 14-02-2013 09:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat is goed om te weten, dan ga ik dat eerst bij iemand testen met mijn macbook. die is nu 2 jaar oud namelijk.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

En om het nog lastiger te maken kun je ook nog "problemen" krijgen met een "te nieuwe" versie. Ik heb zelf een MBP late-2012 met de nieuwste versie OSX en een AppleTV 2 (met jailbreak). Airplay werkt (vanuit iTunes), maar Airplay Mirroring werkt weer niet omdat ik mijn ATV moet updaten (wat ik dus niet wil ivm jailbreak).

Pagina: 1