Toon posts:

Garantie direct bij fabrikant

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een telefoon van bijvoorbeeld Samsung op te sturen direct naar Samsung zelf, indien je in de garantieperiode zit en je de originele bon van de verkoper(niet direct van Samsung) nog hebt?

Zouden ze het toestel dan moeten repareren? Voor wie zijn de verzendkosten dan?

Samsung biedt dus 2 jaar garantie op mobiele telefoons, maar de andere dingen hierboven genoemd zijn mij nog steeds niet duidelijk.

Ik weet dat de verkoper dit eigenlijk zou moeten doen, maar desondanks wil ik het toch graag weten.

Verwijderd

Uitgebreide informatie erover staat uitgelegd in het bovenste topic in dit forum:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 00:37 ]

Verwijderd

Vaak verwijst Samsung (fabrikant) je terug naar de winkel omdat hun iig het eerste jaar verantwoordelijk zijn voor de afhandeling van de garantie. Na het eerste jaar verhuist de garantie wel vaak richting de fabrikant en moet je daar rechtstreeks aankloppen. Echter kan het hier anders liggen en is de uiteindelijke verantwoordelijke op dit moment de winkel, reageert deze niet of willen / kunnen ze je niet helpen en denk je dat ze het niet goed doen kan je altijd direct bij de fabrikant aankloppen. Dit is omdat de fabrikant ook nastreeft dat hun producten en klanten de juiste behandeling krijgen en alles soepel en professioneel verloopt. Hiermee komen ze hun plichten na en houden ze hun naam hoog!
Als je iets terug stuurt zijn dacht ik logischer wijs de verzend kosten voor jezelf, maar vaak zie je dat als de garantie claim terecht is je compleet schadeloos word gesteld (hier heb je dan al voor betaalt zeg maar).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 00:52:
Vaak verwijst Samsung (fabrikant) je terug naar de winkel omdat hun iig het eerste jaar verantwoordelijk zijn voor de afhandeling van de garantie. Na het eerste jaar verhuist de garantie wel vaak richting de fabrikant en moet je daar rechtstreeks aankloppen. Echter kan het hier anders liggen en is de uiteindelijke verantwoordelijke op dit moment de winkel, reageert deze niet of willen / kunnen ze je niet helpen en denk je dat ze het niet goed doen kan je altijd direct bij de fabrikant aankloppen. Dit is omdat de fabrikant ook nastreeft dat hun producten en klanten de juiste behandeling krijgen en alles soepel en professioneel verloopt. Hiermee komen ze hun plichten na en houden ze hun naam hoog!
Als je iets terug stuurt zijn dacht ik logischer wijs de verzend kosten voor jezelf, maar vaak zie je dat als de garantie claim terecht is je compleet schadeloos word gesteld (hier heb je dan al voor betaalt zeg maar).
Ik stel voor dat jij toch echt ook een keer de sticky doorneemt, wat een hoop onzin bij elkaar - en niet voor het eerst, en erger nog, je verspreidt je onwetendheid alsof het waarheid is.

Verwijderd

En om een herhaling van stappen te voorkomen doe ik hier een slotje op. Zoals Floppus al heeft aangegeven staat er hier op GoT een prachtig sticky topic dat precies uitlegt hoe zaken geregeld zijn: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Dit topic is gesloten.