Snelheid tussen 2 devices

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik ben even het spoor bijster. Ik heb een modem / router van ziggo met 4 x 1GB aansluitingen. In 1 LAN poort zit een Windows 7 PC en aan de ander een net aangeschafte NAS eveneens 1 GB (Win7 ook). De Leds op de router geven dit ook aan op beide machines. Toch bij het kopieren van bijvoorbeeld een flinke ISO geeft de teller slechts gemiddeld 40 MB p/s. Ik gebruik CAT5e kabels.

Het is een Windows Media Center PC. Ik heb al de netwerk kaart op 1GB full staan en de throttling op lanmanworkstation en de media center regkey waar die waarde ook staat, al aangepast.

Wat gaat er mis?

[ Voor 19% gewijzigd door mbr99 op 14-02-2013 00:39 ]

Marcel

Anoniem: 91626

Ik vind 40MB eigenlijk best al redelijk. Windows protocol voor bestand overdracht is heel traag. Als ik dit zelfde met BV TS3 doe over mijn huisnetwerk gaat het met 70MB/s. Maar das natuurlijk maar een chat programma en bied verder geen functionaliteit. Het enige wat je kan doen is de firmware van de router en NAS upgraden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:01

lier

MikroTik nerd

Waarom vind je dat het mis gaat?
Wat had je verwacht?
Denk je dat een Gigabit aansluiting garant staat voor Gigabit overdracht?

Waarschijnlijk zit de bottleneck bij een van de apparaten (misschien wel allebei) op disk throughput of een te beperkte processor. Misschien goed om even te melden welk moederbord en disk in je pc zitten en welke NAS met welke disk (en welke configuratie) je gebruikt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37

Garyu

WW

Ik vermoed dat de throughput van je NAS (CPU?) de bottleneck is, niet je netwerk. Met overheads kom je toch op een snelheid van 400Mb/s, dat is niet zo slecht?

[ Voor 32% gewijzigd door Garyu op 14-02-2013 11:02 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Om wat voor type nas gaat het uberhaupt?
Als die NAS maar 320Mbit/s weg kan pompen, ligt dat gewoon aan je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
De NAS is een Iomega StorCenter ix4-300d met 2x2TB in mirror opstelling. Met de uitgevoerde wijzigingen op de W7 machine zit ik nu rond de 50MB/s. Als ik alles naast hier op i-net zo lees is dat een respectabele snelheid.

Het ligt ook sterk aan 'wat je doet'. MP3 bestanden gaat rapper, die red 50MB/s. ISO's die groter zijn zit gemiddeld op 30MB/s.

Waarschijnlijk is het zoals het is.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb ook een gigabitverbinding tot aan mijn nas, toch kom ik ook nooit hoger dan 40-50mbit, puur omdat mijn nas het niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Let wel, 50 MB/s is 400 Mb/s. Het is niet honderd procent duidelijk wat TS bedoelt, MB of Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:27
ik doe gemiddeld 5 MB/s naar mijn nas in de meeste gevallen is de CPU van je nas de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Men zou het ook voluit kunnen schrijven megabits- of megabytes per seconde, dan hoeft niemand zich af te vragen wat nou eigenlijk wordt bedoeld, b of B om maar te zwijgen over m of M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Men zou zich ook gewoon het gebruik van SI eenheden eigen kunnen maken en dat consistent gebruiken. ;) >:)

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
@DutchNutcase,
Het mag duidelijk zijn dat ik dit ook bedoel. Jij en ik weten precies wat SI-eenheden zijn en wat het betekent ze te gebruiken. Maar ik heb hier allang gezien dat dit voor een boel mensen taal is van een verre vreemde planeet. En hoe je ook voor de zoveelste keer uitlegt dat hoofd- en kleinlettergebruik een wereld van verschil kan maken, het helpt gewoon niet, nu niet en ik vrees van nooit. Sommigen gebruiken zelfs nooit de hoofdlettertoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

40/50MB/sec (MegaByte :+ ) is voor NAS netjes. Die halen vrijwel nooit de volle Gigabit. CPU is vaak de bottleneck.
Pagina: 1