Windows 8 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porky-nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 18:45
Heb het volgende probleem met windows 8

Tijdens het inloggen gaf windows aan dat er een schijf fout was en dat mijn ssd gecontroleerd moest worden en dit kon wel langer dan een uur duren,na het controleren wou ik inloggen en windows start opnieuw op en zegt bezig met automatisch herstellen maar dit lukt dus niet.

Mijn pc bestaat uit een i7 16gb geheugen een cruscial c4 ssd en een twee tal hdd. Ssd heeft nieuwste firmware.

De volgende dingen heb ik zelf al geprobeerd:

1 ander herstel punt gepakt maar zelfde probleem blijft bestaan.
2 windows geprobeerd op te starten in veilige modus wil ook niet opstarten.
3 via google kwam de tip om pending.xml te verwijderen uit c:windows\winsxs

Weet iemand een oplossing of moet ik windows wederom op nieuw installeren?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Kan je met de installatie DVD niet proberen om een opstartherstel uit te laten voeren? Je hebt de SSD wel op fouten getest?

Desktop | Server | Laptop

• porky-nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 18:45
Sdd op fouten gecontroleerd met chkdsk /r.

Heb geen herstel dvd van windows 8 maar wel van windows 7 maar die werkt ook niet (windows 8 was een update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 22:42
Ik heb dit een week geleden ook gehad. Schijfcontrole levert niks op en ben met veel pijn en moeite in veilige modus beland. Uiteindelijk bleek mijn videokaart stuk te zijn... Als je ergens nog een andere videokaart heb liggen dan kan je die even proberen om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Dat komt door die nieuwe firmware op je cruscial c4 ssd.
Bij mij werkt het volgende: BIOS opstarten, boot volgorde (willekeurig) aanpassen, wijzigingen opslaan en herstarten.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Update en (voor hoe lang?) opgelost (?)
Ben nu opgestart in windows 8.
Op een of andere wijze was in het BIOS vanzelf (? ben er al maanden niet in geweest) de opstart volgorde van HDD's veranderd.
AHCPI, sata ipv ide e.d. stond nog wel zoals voorheen.

Wel maf dat mijn intel SSD waarop w7 staat dan met een "windows 8 kan niet booten" scherm komt ipv gewoon met w7 die er op staat te booten, of ik snap dat niet.
Want na F9 kon ik die als eerste hdd staande kiezen en die werkte gewoon... 8)7

Ik heb dus mijn samsung ssd weer op 1e boot gezet van hdd's, en 1e boot die automagisch naar usb-device was gegaan terug op HDD, en voila save en restart bios, zit ik nu in windows 8.

////////////////////////////////////
Hier ook, ik krjig een baby-blauw scherm met de error 0x000000e
Met als mogelijkheden
Enter: om opnieuw te proberen starten
F8 : veilige modus
F9 : ander OS kiezen

Enter en F8 doen niks.
Gelukkig had ik w7 nog op een andere HDD dus daar werk ik nu in, na dus mislukte W8 boot, F9, ander OS kiezen.

Wat ik vond was veel, windows, deze errror code, maar kan van alles zijn en al wat ik vond was niet ivm windows 8 en wat ik omschrijf.

Schijfcontrole, chkdsk/r e.d. vanuit w7 laat niets verkeerds melden op de samsung 830 ssd waarop w8 staat.
Bestanden zijn ook gewoon toegangkelijk op die ssd.

Het enige dat ik veranderd had gisteren, of nee niet veranderd, maar wat nieuw is , is een update
Dat betreft een update van samsung magician en toen dus ook de wekelijkse 'optimalisatie' van de ssd gedaan.

Zoals vaker met windows, het werkte gewoon, tot ik hem vanochtend dus wilde aanzetten....

Goed idee laten we klein NL op een basis van stroom en door falende mensen gemaakte hard- en software bouwen, zonder low-tec backup systemen...

Ik werk nu dus met W7 voorlopig zoek nog verder.
Want een volgende stap is om easeus todo restore cd te plaatsen, booten en vanaf ext. HDD w8 weer op de ssd te slepen...
Als het lukt, want ook die restores willen wel eens mislukken als de cd al goed op wil starten en de hdd's ziet... )!&#*!&%$!&

[ Voor 20% gewijzigd door notsonewbie op 03-04-2013 15:50 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1