• Ova
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08-2024
Hallo,

Vandaag is mijn nieuwe Asus P8P67 Deluxe binnen gekomen en gisteren CPU, geheugen enzovoort, dus alles is nieuw.
Ik heb bewust gekozen voor een Asus videokaart en moederboard omdat ik het idee hebt dat dit een goed merk is, of dat dit waar is weet ik ook niet zeker.
Vandaag alles in elkaar gezet en vol goede trouw mijn Debian installatie CD er in gepropt.
In eerste instantie zag ik niks op mijn scherm, dus heb ik een ander scherm gepakt met een DVI aansluiting, maar dit was ook niet de oplossing.
Naar een aantal uren prutsen en Googlen ben ik nog steeds niet verder gekomen.
Op het moederboard zit een blokje met 2 digi cijvers of letters voor error meldingen (Q-code).
Hierop komen een aantal getallen voorbij en eindigt op F2, na een paar seconden gaat dit weer overnieuw en overnieuw.
Ik heb al met het geheugen gespeeld in andere slots en met een reepje, clear cmos knopje ingedrukt (minimaal 10 seconden)
Opgestart zonder videocard, een andere videocard, 10 tot 15 minutten zonder batterij'
Ondertussen ben ik kaal van het uitrekken van mijn haren.
Het zou kunnen dat het voltage van het geheugen te hoog is, maar ik kan niet in de BIOS komen om dit omlaag te zetten.
Of heb ik gewoon met een DOA moederbaord te maken?

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Welke cpu heb je er in gestoken en is deze compatibel met je moederbord?

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

Als je een 22nm oftewel ivybridge cpu hebt dan moet je eerst de bios updaten naar de laatste versie, en dit gaat niet met een ivybridge >.< dus als je ergens even snel een sandy bridge kan lenen zou dat makkelijk zijn.

als dit niet t geval is dan istie misschien wel doa

[ Voor 11% gewijzigd door SupremeRick op 13-02-2013 22:36 ]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Ova
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08-2024
Ochjee, dan zal ik wel een ivybridge hebben, dit moet ik morgen even op mijn werk nakijken.
Daar staat het doosje op mijn buro.
En even een CPU lenen gaat helaas niet, en uit mijn iMac even halen gaat ook niet.
Zijn er nog andere opties?

[edit]
Ik dacht dat de CPU bij een iMac vast zat, maar dit is niet zo, alleen heeft het Asus mainboard een 1155 socket en de i7 in de iMac is een 1156 socket, dat gaat helaas ook niet werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Ova op 14-02-2013 00:13 ]