Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sjakiepp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-10 23:49
Hallo,

Zojuist is mijn draadloze schakelaar (ACM-300) van KAKU weer kapot gegaan. Nu ben ik opzoek naar een alternatief. Kunnen jullie mij hier mee helpen?

De situatie is als volgt, de "Walk-in closet" is voorzien van een schuifdeur. Doe je deze open, gaat het licht aan. Dit is gedaan met de KAKU acm-300 en amst-606. Dat werkt, maar met gebreken. Op dit moment blijft de aangesloten lamp knipperen, het maakt niet uit of de deur open of dicht is.

Wat ik tot nu gevonden heb is het volgende:
  • Marmitek LW11. Vanaf 60watt, geen magneetschakelaar of iets dergelijks gevonden.
  • Xanura, geen alternatieven gevonden
  • Z-Wave, Chromagic Mini Door/Window Contact Detector, maar geen schakeldoos gevonden
  • Philips Hue, Alleen lampen, geen schakelaars.
Kunnen jullie mij op weg helpen?

Alvast mijn dank.

Groeten,
Sjakie.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00

HeroS

SmartHome Nerd

Lees dit eens door:
Domotica. Ervaringen en vragen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

waarom zet je er niet een bewegingsmelder tussen? kiku lijkt mij nogal een omslachtige manier om het licht in een kast te besturen?
en is de lamp niet gewoon kapot ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• sjakiepp
De inloopkast is 2,5m bij 1,5m, zeg maar de kleine slaapkamer. Een bewegingsmelder zou kunnen, maar dan moet ik ruimte maken tussen de kleding. De deur zit in het midden van de lange zijde en het contactdoos in het midden van een korte zijde. Er zit ook nog een kast die het zicht blokkeert.

Het idee op zich werkt prima, ik schuif de deur open en het licht gaat aan.

De lamp is niet kapot, ik heb hem in een lamp gezet met een normale aan/uit schakelaar. Hier werkte het wel.

De Everspring HSM02 Deursensor (Link) lijkt mij wel wat, maar welke module kan ik gebruiken als schakelaar? Zoiets Link?

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 19:53
Er zijn ook gewone contactschakelaars die je tegen de deur kan monteren. Deur open...licht aan.
Lijkt me een goedkopere oplossing en wat betrouwbaarder.

Object reference not set to an instance of an object

• sjakiepp
Bedankt voor de tip. Ik ga daar ook naar kijken.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oktopus schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:03:
Er zijn ook gewone contactschakelaars die je tegen de deur kan monteren. Deur open...licht aan.
Lijkt me een goedkopere oplossing en wat betrouwbaarder.
^^ idd, had eerst zelf ook zo'n schakelaar die op licht en geluid reageerde, maar dat liep niet fantastisch.
als ik de trap op liep ging het licht in de trapkast aan, en met lichtcontrast ging het ook niet altijd goed.

een simpele deur-indruk-schakelaar is het kinderlijk eenvoudig en simpel.
Pagina: 1