Strak moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YungTosti
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Hallo allemaal!

Binnenkort ga ik een nieuwe PC samenstellen, en ik heb alles al uitgezocht, behalve mijn moederbord.
En ik weet ook niet zeker wat ik nou precies moet kopen.

Eisen;
  • Intel Socket 1155
  • Minimaal 2-way SLI
  • Minimaal 4 RAM slots
  • En het liefst een blauw moederbord (Past goed bij de kast, in ieder geval geen andere kleur dan blauw of zwart)
Ik hoop dat iemand met ervaring me kan helpen!
Harm-Jan Versluis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YungTosti
Het moederbord wat ik in mijn gedachten had is er een van Gigabyte, specs zien er goed uit..
http://www.alternate.nl/h...7X-D3H_(rev._1.0)/993352/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dit is inderdaad een goed moederbord met ook 8x PCI-e wanneer je SLI zult gebruiken (veel zijn x4).
-> reviews: Zes Ivy Bridge-moederborden vergeleken

Het kan natuurlijk wel lekker overkill zijn bij je systeem, maar dat kan ik niet weten. Het is allesinds een goed moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YungTosti
-

[ Voor 99% gewijzigd door YungTosti op 13-02-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YungTosti
SmokingCrop schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:34:
Dit is inderdaad een goed moederbord met ook 8x PCI-e wanneer je SLI zult gebruiken (veel zijn x4).
-> reviews: Zes Ivy Bridge-moederborden vergeleken

Het kan natuurlijk wel lekker overkill zijn bij je systeem, maar dat kan ik niet weten. Het is allesinds een goed moederbord.
Al is het overkill, het is geen heel duur bord? Dus dan ben ik er tevreden mee.

Ik wilde dit samen gaan stellen (Over time)

Cooler Master HAF X (Zelf veranderen naar blauw)
i7 3770k
2x 660ti
Water Cooling van xs-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

2x 660ti is een beetje zielig bij een i7 3770k als ik eerlijk ben.

Gigabyte heeft vaak erg strakke mobo's. Mijn UD3 is helemaal zwart. Van MSI ben ik gewend dat ze blauwe mobo's maken.

pricewatch: MSI Z77A-GD65
pricewatch: Gigabyte GA-Z77-D3H

zijn allebei blauw.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YungTosti
VasZaitsev schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:40:
2x 660ti is een beetje zielig bij een i7 3770k als ik eerlijk ben.

Gigabyte heeft vaak erg strakke mobo's. Mijn UD3 is helemaal zwart. Van MSI ben ik gewend dat ze blauwe mobo's maken.

pricewatch: MSI Z77A-GD65
pricewatch: Gigabyte GA-Z77-D3H

zijn allebei blauw.
Wat zou jij zeggen als videokaarten dan? Die dingen zijn zo belachelijk duur, en aangezien ik nog steeds geen miljonair ben :/

Dat MSI moederbord is echt prachtig, ik ga die is heel even vergelijken met de GIGABYTE GA Z77X D3H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

VasZaitsev schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:40:
Van MSI ben ik gewend dat ze blauwe mobo's maken.
MSI maakte ook lange tijd rode en Gigabyte blauwe moederborden. En daarmee bedoel ik dus het pcb, niet de kleur(en) van de componenten die erop zitten. Tegenwoordig is een zwart pcb weer hot.

En twee 660ti's zal ie toch best mee aan de gang kunnen hoor, dat heeft verder niet veel met de cpu te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YungTosti
Hippocampus schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:22:
[...]

MSI maakte ook lange tijd rode en Gigabyte blauwe moederborden. En daarmee bedoel ik dus het pcb, niet de kleur(en) van de componenten die erop zitten. Tegenwoordig is een zwart pcb weer hot.

En twee 660ti's zal ie toch best mee aan de gang kunnen hoor, dat heeft verder niet veel met de cpu te maken.
Ik ga wel eerst 1 660 ti aanschaffen, en na een paar maanden hoop ik de 2de erin te kunnen mikken, is het dan nog steeds slim om voor de 660ti te gaan volgens jou?

[ Voor 3% gewijzigd door YungTosti op 13-02-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik zelf ben geen voorstander van sli of crossfire setups omdat ze wel 2 keer zoveel geluid en hitte produceren en 2 keer zoveel stroom verbruiken, maar niet 2 keer beter presteren. Als je serieus veel monitoren wil aansluiten kan het wel handig zijn.

Ik zou meteen twee kaarten kopen of anders gewoon wat meer investeren in één kaart. Tegen de tijd dat je namelijk een tweede erbij wil hebben zijn er voor dat geld (of een beetje meer) alweer betere kaarten te koop.

Edit: Bovendien gaat het erom wat je ermee wil gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hippocampus op 13-02-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:04
Hippocampus schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:42:

Ik zou meteen twee kaarten kopen of anders gewoon wat meer investeren in één kaart. Tegen de tijd dat je namelijk een tweede erbij wil hebben zijn er voor dat geld (of een beetje meer) alweer betere kaarten te koop.
Wat hier boven staat :Y

Uiteindelijk geef je veel meer uit aan een SLI/Crossfire setup .. Kan inderdaad beter voor een 660ti gaan en zodra de nieuwe kaarten er zijn weer een nieuwe generatie kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YungTosti
R0y. schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:50:
[...]

Wat hier boven staat :Y

Uiteindelijk geef je veel meer uit aan een SLI/Crossfire setup .. Kan inderdaad beter voor een 660ti gaan en zodra de nieuwe kaarten er zijn weer een nieuwe generatie kopen :)
Hippocampus schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:42:
Ik zelf ben geen voorstander van sli of crossfire setups omdat ze wel 2 keer zoveel geluid en hitte produceren en 2 keer zoveel stroom verbruiken, maar niet 2 keer beter presteren. Als je serieus veel monitoren wil aansluiten kan het wel handig zijn.

Edit: Bovendien gaat het erom wat je ermee wil gaan doen.
Alles gaat onder de watercooling, dus hitte en geluid heb ik niet veel last van.

Maar voor 2 full-hd monitoren, zou je dan zeggen 2x 660 ti, of 2x iets anders, of 1x iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
Met twee full HD monitoren moet je niet voor een 660ti gaan, zeker niet als je er ook op wilt gamen want dan ga je simpelweg tekort schieten aan videogeheugen.

Maar is het misschien een idee om die i7 3770k in te ruilen voor een i5 3570k waardoor je 50 euro bespaard en dat geld steek je dan in 2x een HD7950 ofzo? Sowieso schaalt crossfire beter dan SLI en met 2x een HD7950 maak je het de meest snelle kaarten nog moeilijk. Het voordeel van SLI is dan weer dat er minder vaak last van microstuttering is, maar dat verschilt ook weer van systeem tot systeem en van instelling tot instelling.

Ander idee is vanwege de wens van meerdere monitoren om voor een snellere/betere single kaart te gaan, dus ipv 2x660ti voor 1x een 680 te gaan wat je zelfs minder zal kosten en toch het voordeel van meer geheugen en een bredere geheugenbus. SLI 660ti zal tot 1920x1200 sneller zijn dan single 680, maar bij hogere resoluties zullen de rollen snel omkeren.

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 13-02-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als ik zo nog eens je openingspost lees en je laatste reactie dan krijg ik de indruk dat je een vette setup wil gaan maken gewoon om dat het kan. Maar onderbouwen met functionele eisen heb je nog niet gedaan.

Zoals in het beleid ook al geschreven staat:
  • Wat wil je bereiken?
  • Wat mag het gaan kosten?
  • Heb je nog bepaalde voorkeuren en waarom ?
  • Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Ik denk dat er dan een beter advies uitkomt.
Pagina: 1