Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jeroen09
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-09-2016
Hallo,

Ik ben bezig met een andere website en nu wil ik graag alleen de content overzetten. Van Joomla. 1x naar 2.5 is daar een tool voor maar hoe doe je dat als het gewoon van Joomla 2.5.8 naar een 2.5.8 installatie is? Zit al twee dagen te googlen, vind een hoop maar schiet niet op. Het lukt nog steeds niet namelijk. Wie heeft de oplossing?

Alvast bedankt.

• webfreakz.nl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:39

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je wilt van 2.5.8 naar 2.5.8?

Dan zou ik de database exporteren, en importeren. Klaar? :?

Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09:19

Aganim

I have a cunning plan..

Volgens mij is het vrij simpel met de hand te doen: kopie maken van de bestanden, database exporteren en overzetten naar de nieuwe lokatie. (Ik ga ervanuit dat je naar een andere host wilt?)

Je zal alleen even moeten controleren in config.php en de tabel met configuratiegegevens of er paden zijn die niet meer kloppen.

Aganim wijzigde deze reactie 13-02-2013 20:07 (8%)

• DeZzL
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:31
Je kunt gebruik maken van de extensie jUpgrade. Meer informatie over een migratie van 1.5.x naar 2.5.x vind je hier: http://docs.joomla.org/Mi..._Joomla_1.5_to_Joomla_2.5
Niet goed gelezen.

Als je een tooltje wil gebruiken om een Joomla! installatie te verplaatsen kun je akeebabackup gebruiken. De gratis versie zou voldoende moeten zijn: https://www.akeebabackup.com/download/akeeba-backup.html

Verder eens met Aganim, filesystem en database kopiëren naar de nieuwe omgeving en de configuration.php aanpassen.

DeZzL wijzigde deze reactie 14-02-2013 08:55 (49%)
Reden: Niet goed gelezen.

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:19
quote:
Jeroen09 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:53:
Hallo,

Ik ben bezig met een andere website en nu wil ik graag alleen de content overzetten.
hoe groot is die content en welke structuur heeft deze?
vooral in articles (welke meestal in één database-table staan) of mogelijk aparte componenten met eigen tabellen?

mogelijk dat het zin kan hebben gewoon een nieuw install te maken en dan handmatig de menu-structuur nieuw aan te maken en eventueel de articles te importeren vanuit een dump van de #__content tabel.

het updaten van Joomla gaat stapsgewijs en is een behoorlijk lange klus, warbij ik dit enkel vanaf 1.5 weet, 1.0 weet ik eigenlijk niet of dat goed te updaten is naar 1.5 (1.0 was volgens mij nog mambo)

RM-rf wijzigde deze reactie 14-02-2013 11:49 (15%)

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• Jeroen09
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-09-2016
De totale database is bijna 10mb groot. Als ik vanuit de database wil exporteren en ik pak alleen de content tabellen is dat dan voldoende? Ik krijg dan een sql-file van rond de 1.9 mb. Het is trouwens niet een hele nieuwe hosting maar het is een subdomein. Nu zat ik later te denken dat moet dan veel makkelijker kunnen om het subdomein dezelfde gegevens te laten gebruiken of denk ik nu heel makkelijk?

• Conrado
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 05-02 16:52
Met jUpgrade kun je een Joomla 1.5-site omzetten naar 2.5.8. JUpgrade maakt een map op je webserver aan, installeert daarin automatisch de laatste versie van Joomla 2.5 (nu 2.5.9), en kopieert je site-content (in SQL) naar deze nieuwe omgeving. Je webomgeving moet natuurlijk wel aan de eisen voldoen om Joomla 2.5 te draaien. Werk echt heel eenvoudig, heb ik al vaak gedaan.

Dan heb je dus alle data, maar dan begint het handwerk: het installeren van al je extenties en je template. Daarvan moeten dus wel 2.5-varianten beschikbaar zijn, anders zul je alternatieven moeten vinden/bedenken.

Een echt probleem is een website in meer talen. JoomFish wordt namelijk niet ondersteund in 2.5 laat staan de conversie van je data uit 1.5.
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*