Toon posts:

[Joomla 2.5.8]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 225969

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een andere website en nu wil ik graag alleen de content overzetten. Van Joomla. 1x naar 2.5 is daar een tool voor maar hoe doe je dat als het gewoon van Joomla 2.5.8 naar een 2.5.8 installatie is? Zit al twee dagen te googlen, vind een hoop maar schiet niet op. Het lukt nog steeds niet namelijk. Wie heeft de oplossing?

Alvast bedankt.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2022

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je wilt van 2.5.8 naar 2.5.8?

Dan zou ik de database exporteren, en importeren. Klaar? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:01

Aganim

I have a cunning plan..

Volgens mij is het vrij simpel met de hand te doen: kopie maken van de bestanden, database exporteren en overzetten naar de nieuwe lokatie. (Ik ga ervanuit dat je naar een andere host wilt?)

Je zal alleen even moeten controleren in config.php en de tabel met configuratiegegevens of er paden zijn die niet meer kloppen.

[Voor 8% gewijzigd door Aganim op 13-02-2013 20:07]

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 08:44

DeZzL

Rocket surgeon

Je kunt gebruik maken van de extensie jUpgrade. Meer informatie over een migratie van 1.5.x naar 2.5.x vind je hier: http://docs.joomla.org/Mi..._Joomla_1.5_to_Joomla_2.5
Niet goed gelezen.

Als je een tooltje wil gebruiken om een Joomla! installatie te verplaatsen kun je akeebabackup gebruiken. De gratis versie zou voldoende moeten zijn: https://www.akeebabackup.com/download/akeeba-backup.html

Verder eens met Aganim, filesystem en database kopiëren naar de nieuwe omgeving en de configuration.php aanpassen.

[Voor 49% gewijzigd door DeZzL op 14-02-2013 08:55. Reden: Niet goed gelezen.]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 225969 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:53:
Hallo,

Ik ben bezig met een andere website en nu wil ik graag alleen de content overzetten.
hoe groot is die content en welke structuur heeft deze?
vooral in articles (welke meestal in één database-table staan) of mogelijk aparte componenten met eigen tabellen?

mogelijk dat het zin kan hebben gewoon een nieuw install te maken en dan handmatig de menu-structuur nieuw aan te maken en eventueel de articles te importeren vanuit een dump van de #__content tabel.

het updaten van Joomla gaat stapsgewijs en is een behoorlijk lange klus, warbij ik dit enkel vanaf 1.5 weet, 1.0 weet ik eigenlijk niet of dat goed te updaten is naar 1.5 (1.0 was volgens mij nog mambo)

[Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 14-02-2013 11:49]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Anoniem: 225969

Topicstarter
De totale database is bijna 10mb groot. Als ik vanuit de database wil exporteren en ik pak alleen de content tabellen is dat dan voldoende? Ik krijg dan een sql-file van rond de 1.9 mb. Het is trouwens niet een hele nieuwe hosting maar het is een subdomein. Nu zat ik later te denken dat moet dan veel makkelijker kunnen om het subdomein dezelfde gegevens te laten gebruiken of denk ik nu heel makkelijk?

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:15
Met jUpgrade kun je een Joomla 1.5-site omzetten naar 2.5.8. JUpgrade maakt een map op je webserver aan, installeert daarin automatisch de laatste versie van Joomla 2.5 (nu 2.5.9), en kopieert je site-content (in SQL) naar deze nieuwe omgeving. Je webomgeving moet natuurlijk wel aan de eisen voldoen om Joomla 2.5 te draaien. Werk echt heel eenvoudig, heb ik al vaak gedaan.

Dan heb je dus alle data, maar dan begint het handwerk: het installeren van al je extenties en je template. Daarvan moeten dus wel 2.5-varianten beschikbaar zijn, anders zul je alternatieven moeten vinden/bedenken.

Een echt probleem is een website in meer talen. JoomFish wordt namelijk niet ondersteund in 2.5 laat staan de conversie van je data uit 1.5.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee