water cooled 1200 euro pc build

Pagina: 1
Acties:

• Petra AD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-01 12:37
Ik wil een systeem gaan bouwen en vroeg me af of watercooling voor een 1000-1200 euro systeem de moeite waard is.
Ik heb al windows,een scherm, muis en keyboard.
Met het systeem wil ik gaan gamen (crysis 3, bioshock infinite en nog een hoop indies meer) en voor werk gebruiken, vandaan de voorkeur voor een stil systeem.
Wat ik hier mee wil bereiken:
Een stil hoog overgeclocked systeem willen dat er zowel van de buiten als binnen kant geweldig uit ziet.

Ik zelf heb geen evaring met water cooling maar bij het bouwen zelf krijg ik hulp.

Dit is wat ik nu wil gaan bouwen zonder de cooling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1MSI Z77A-G45€ 97,01€ 97,01
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 274,66€ 274,66
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 93,10€ 93,10
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,80€ 46,80
1Corsair CX600M€ 62,40€ 62,40
2Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 79,90€ 159,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 931,27

Dit zou waarschijnlijk de website zijn waar ik de water cooling zou bestellen:
http://www.thekoolroom.com/

Als iemand ervaring heeft met water cooling zou dat erg gewaardeerd worden. :)

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 10:47
Ik weet niet veel van custom waterkoeling, maar voor dat budget zou je oa een H110-achtig systeem kunnen overwegen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 23:04
Custom waterkoeling is leuk om te doen, het zal je zeker een beetje snelheid opleveren (100Mhz extra?) en voor de looks is het altijd een mooie feature.

Ik denk alleen dat het de kosten niet waard zal zijn. Wil je er écht wat mee bereiken én een stille pc krijgen dan moet je tenminste een 280 of 360mm radiator hebben, (daarom) een grote kast en al je componenten (waterblokken, pomp, radiator, fans) moeten op een behoorlijk niveau zijn. Iets met zwakste schakel zeg maar...

Volgens mij kun je voor het geld beter een duurdere processor (i7?) met een goede luchtkoeler kopen en zorgen dat je een goed geïsoleerde kast hebt. Dat levert je ook een stille én extra snelle pc op. Persoonlijk zou ik pas voor waterkoeling gaan bij processors die écht veel warmte genereren zoals een 3930 of 3960. Iedere socket 1155 processor blijft bij mijn weten standaard binnen 95 watt. Dat is prima met lucht te koelen. Bovendien is het moederbord dat je hebt uitgekozen volgens mij eerder de bottleneck dan de temperatuur.

Custom waterkoeling is erg duur. Voor minder dan 300 euro schiet je er niet veel mee op, dus daar moet je minimaal op rekenen. Dé plek waar je er iets mee opschiet is bij je videokaart, omdat die altijd moeilijk met weinig geluid te koelen is (zeker in het geval van SLI of CF of bij overclocken). Als je die ook wilt koelen komt er zomaar 100 euro voor een videokaart bij. Voor die 400 euro kun je (objectief gezien) beter een duurdere kast en een processorupgrade nemen.

Wat mij betreft doe je het (zeker met jouw setup) voor de looks en voor de ervaring. Maar eerlijk gezegd zou ik in jouw geval eerder investeren in een beter moederbord, eventueel een i7 en een betere videokaart. Dat levert je meer op dan waterkoeling.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris03 op 13-02-2013 22:13 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 16:51
(jarig!)
Is erg persoonlijk hoor, ik ken veel mensen (waaronder ikzelf) die waterkoelen 'omdat het leuk is'. Ik weet ook wel dat drie radiatoren en een kast van 500 euro economisch een slechte investering is...

Ik raad je aan om eens rond te neuzen op het forum van highflow.nl, der zitten veel kenners en ervaringsdeskundigen.

Ik raad je verder aan om een goede kast te kiezen, lieft waarmee je later kunt upgraden qua koeling. Een 800d bijvoorbeeld.

Het is niet goedkoop, zoals gezegd. Een waterblok voor de graka zal ongeveer 100 euro zijn, een goede pomp 60, een radiator ook minimaal 60 en een CPU blok 50 oid. Dan heb je nog slangen nodig enzo. Ga dusnristog uit van 300-400 euro, al kun je het zo gek maken als je wilt (tot het niveau dat de waterkoeling duurder is dan de pc :-)

mixing a drink and music

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:39

player-x

Disruptive by design

BeefHazard schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:47:
Ik weet niet veel van custom waterkoeling, maar voor dat budget zou je oa een H110-achtig systeem kunnen overwegen.
Als budget belangrijk is zijn de pricewatch: NZXT Kraken X60 of de pricewatch: Corsair Hydro H110 redelijke opties mits ze met hun 2x 140mm fans in je kast passen.

Alle andere kant en klare WC setjes zijn niet echt beter dan goede luchtkoeling.

Voordeel van zelf samengestelde WC is dat ze lang mee gaan en makkelijk uitbreidbaar zijn, maar boven alles je een zelf een of meerdere radiator kan uitkiezen.

Heb zelf een systeem dat tijdens stressen 1000W aan warmte kan generen, en dat mijn componenten tien tallen graden koeler houd, naast ook nog eens een heel stuk stiller te zijn dan mogelijk is op lucht.

Nadeel zo als gezegd goede WC is duur maar gaat daar in tegen wel ook jaren mee.

Voor Nederlanders zijn http://aquatuning.nl/ of http://highflow.nl/ de beste sites om onderdelen te kopen.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?