Virtuele Machine op 2e beeld en switchen tussen VM en Physic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 11:48
Goedeavond iedereen,

Ik heb een simpele vraag maar weet niet of hier iets voor is.

Het volgende wil ik doen:

Een VM op mijn 2e beeldscherm laten draaien en dan vervolgens doormiddel van een toetsencombinatie kunnen switchen tussen de Fisieke en Virtuele machine. Dus eigenlijk een soort van Software KVM switch alleen dan zonder het wisselen van beeld. Het moet wel ervoor zorgen dat ik niet uit mijn actieve programma word gehaald als ik van "source" switch.

Groeten,

Soundman12

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:39

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.. Move naar Client Software Algemeen

Maar iets meer informatie over wat je precies wilt bereiken en met welke software en OS zou geen kwaad kunnen.
Als je een VMware Workstation hebt, dan kun je die toch gewoon fullscreen laten werken op een enkele monitor? Of pakt deze dan beide monitoren tegelijkertijd?

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 11:48
Het voornaamste doel is met een key combinatie mijn muis en toetsenbord kan "koppelen" aan mijn virtuele machine.

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Punt is dat je VM gewoon draait in een window op de host, ik weet niet of het zo mogelijk is om dus de focus naar de VM te verplaatsen zonder de focus elders weg te nemen. Ik weet niet wat de exacte reden precies is daarvoor?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je VM heeft focus, of het heeft dat niet. Je VM heeft daarbij je toetsenbord en muis, of dat heeft 't niet. Je kan niet een programma gefocussed hebben terwijl je in je VM kan klikken. Je VM zal dan de focus moeten hebben.
Wil je wisselen? Dan gebruik je alt+tab vanaf de Host om naar de VM te gaan, om van VM naar Host applicatie te gaan, voer je de host-key combinatie uit om je tobo en muis vrij te geven en dan kan je alt-tabben naar je Host applicatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate