Beste tweakers,
Ik heb op Windows server 2012 een Domain controller met DHCP en DNS draaien.
Nou heb ik eerder PCs het domain op deze server laten joinen, wat prima verliep. Maar sinds ik de DHCP heb geinstalleerd en geconfigureerd willen nieuwe clients niet meer joinen
De foutmelding wijst naar de DNS, terwijl het me raar lijkt dat dat het probleem is, aangezien het eerst ook werkte op dezelfde DNS server.
Het netwerk bestaat uit een DC en een aantal clients als een testsetup maar ik kom er niet echt uit, en met googlen kan ik 't ook niet bepaald oplossen.
Exacte foutmelding:
ShadowAS1
Ik heb op Windows server 2012 een Domain controller met DHCP en DNS draaien.
Nou heb ik eerder PCs het domain op deze server laten joinen, wat prima verliep. Maar sinds ik de DHCP heb geinstalleerd en geconfigureerd willen nieuwe clients niet meer joinen
De foutmelding wijst naar de DNS, terwijl het me raar lijkt dat dat het probleem is, aangezien het eerst ook werkte op dezelfde DNS server.
Het netwerk bestaat uit een DC en een aantal clients als een testsetup maar ik kom er niet echt uit, en met googlen kan ik 't ook niet bepaald oplossen.
Exacte foutmelding:
Alvast bedankt!De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de SRV-bronrecord voor de servicelocatie in DNS die wordt gebruikt om een Active Directory-domeincontroller (AD DC) te vinden in het domein autimatisering.local:
De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)
De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.autimatisering.local
Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:
- De DNS SRV-records die nodig zijn voor het vinden van een AD-domeincontroller voor het domein zijn niet bij DNS geregistreerd. Deze records worden automatisch bij een DNS-server geregistreerd wanneer een AD-domeincontroller aan een domein wordt toegevoegd. Deze records worden periodiek bijgewerkt door de AD-domeincontroller. Deze computer is geconfigureerd voor gebruik van DNS-servers met de volgende IP-adressen:
192.168.0.6
- Voor één of meer van de volgende zones geldt geen delegatie naar de onderliggende zone:
autimatisering.local
local
. (hoofdzone)
ShadowAS1
[ Voor 42% gewijzigd door ShadowAS1 op 13-02-2013 18:44 ]
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.