[Company of Heroes] Online Lag Grace/Game out of Sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 23:40

neolite

Immer kritisch

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds een tijdje een probleem met de game Company of Heroes. De game draait vloeiend en mijn computer is krachtig genoeg om de game te kunnen draaien. Het probleem is dat de game(online) na circa 5 tot 8 minuten de melding geeft dat er "lag grace" is en hij wil dan alleen verder als een van de spelers uit de game gaat.

De melding die ik krijg is dat er een x aantal ms lag is tussen de spelers en dit getal fluctueert steeds, maar zelfs na langdurig wachten gebeurt er niets. 1vs1/2vs2 maakt voor het probleem niets uit en een andere host verhelpt het probleem ook niet.

Het probleem doet zich alleen voor indien ik in de game zit, de mensen met wie ik speel hebben dit probleem met anderen niet. Ik heb de non-steam versie van de game.

De poorten van de game zijn "geforward" en de .exe staat als uitzondering bij de Windows Firewall. Ik maak geen gebruik van een draadloze verbinding en de verbinding is snel genoeg(60mbit).

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen want ik wordt er zelf vrij moedeloos van.

Alvast bedankt,

Neolite

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:52
Hoe is je performance bar in de lobby? Die heeft wel meer dan 1 enkel rood streepje?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

Topicstarter
Performance bar is 5 streepjes. En de performance test geeft een Average Frame Rate van 58,9 fps, Maximum Frame Rate van 61,9 fps en een Minimum Frame Rate van 43 fps.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:13
Heb je wat systeem specs misschien voor ons?

Overigens had ik af en toe problemen in grotere games, maar dat had ondanks een goed resultaat in de performance test toch te maken met settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

Topicstarter
Processor: i7 CPU 860
Memory: OCZ 8192MB RAM
Videokaart: GTX560 TI
Moederbord: MSI P55-GD65

Ik heb in andere games geen enkel probleem en het doet zich dan ook alleen voor bij Company of Heroes. Het zou wat te maken kunnen hebben met het Peer 2 Peer systeem dat men online hanteert.

[ Voor 15% gewijzigd door neolite op 13-02-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
neolite schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:14:
Processor: i7 CPU 860
Memory: OCZ 8192MB RAM
Videokaart: GTX560 TI
Moederbord: MSI P55-GD65

Ik heb in andere games geen enkel probleem en het doet zich dan ook alleen voor bij Company of Heroes. Het zou wat te maken kunnen hebben met het Peer 2 Peer systeem dat men online hanteert.
Dat sowieso. De netcode van COH is zo gaar als wat.

Overigens zijn je specs dik in orde dus dat kan het niet zijn. Bij het spelen van andere games heb je ook geen problemen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

Topicstarter
Wat ik trouwens nog even wil vermelden is dat het probleem zich alleen voor doet op mijn computer, er zitten nog 2 andere computers op het netwerk aangesloten die deze problemen niet hebben. Probleem doet zich wel voor op alle 3 de computers.

Deze hebben allebei dezelfde versie van Company of Heroes en kunnen ook niet normaal online spelen. Alle Drivers zijn verder up to date. De poorten zijn alleen voor mijn computer geforward, maar of dit nu wel of niet zo is maakt niks uit voor het probleem.

Router misschien het probleem?

[ Voor 50% gewijzigd door neolite op 13-02-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:13
Bekabeld aangesloten of wireless? En router of modem kan natuurlijk ook een probleem vormen.
Echter zou ik eerst bekabeling testen als je wireless werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

Topicstarter
neolite schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:36:
Ik maak geen gebruik van een draadloze verbinding en de verbinding is snel genoeg(60mbit)
Dus daar ligt jammer genoeg het probleem niet. Ik ken verder eigenlijk ook niemand die dit probleem heeft en daarom is het zo raar. Ik heb hier ook niet vanaf het begin last van, eerst was er helemaal niets aan de hand.

[ Voor 35% gewijzigd door neolite op 13-02-2013 22:44 ]

• ChojinZ
neolite schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:36:
[s]
Router misschien het probleem?
Het zou niet de eerste keer zijn dat een router roet in het eten gooit. Welke heb je?

Welke poorten heb je geforward? je moet hebben 9100, 6112, 30260 en 30275

• neolite

neolite

Immer kritisch

Topicstarter
De router die hier gebruikt wordt is de Netgear WNR3500v2 en ja alle 4 de poorten zijn geforward.

• ChojinZ
Als je het op alle 4 de pc's hebt zal het niet aan je pc liggen maar aan het netwerk. En daar zal je zaken moeten uitsluiten.

Heb je de mogelijkheid om de pc direct aan het internet te hangen, dus zonder tussenkomst van de router. Mocht het dan wel werken dan weet je waar je het moet zoeken. ;-)

• neolite

neolite

Immer kritisch

Topicstarter
Als ik de game onderling speel op het netwerk, via de netwerk optie in Company of Heroes is er niets aan de hand en werkt het als een trein. Zodra ik echter voor de "online" optie kies en dus met mensen die niet op het lokale netwerk zitten speel gaat het mis.

Een mogelijkheid om met mijn computer zonder tussenkomst van de router op internet te gaan is er helaas niet. Internet komt binnen via de meterkast en de router staat aan de andere kant van het huis, de computer waar ik op speel staat zelf boven dus dat maakt het nog lastiger.

• ChojinZ
Router eens resetten?
Of er anders eentje lenen?
Meer kan ik mij eigenlijk niet bedenken...

Pagina: 1