Ik ben al een hele tijd op zoek naar een monitor met een combinatie van eigenschappen die ik nergens kan vinden. Misschien dat jullie nog goede ideeën hebben...
Ik zal eerst even het lijstje in BBG-stijl invullen
Waar wil je de monitor voor gebruiken? MS Flight Simulator, ArcGIS (cartografie, kleuren niet kritisch maar wel voldoende in de buurt), foto's (wederom is een goede kleurweergave belangrijk, maar hoeft niet perfect)
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 23"-24"
Welke resolutie had je in gedachte? 1920*1080 / 1920*1200
Welke videokaart heb je in je systeem? pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC
Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel? Indien mogelijk
Zin in ge-RMA? Indien nodig.
Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? Nee
Wat mag het allemaal gaan kosten? 225-500
Overige wensen:
Liefst edge-to-edge glas, anders glossy
Vesa mount
Geen PWM
Goede kleurweergave
Hoog (static) contrast
Minder belangrijk:
(Perfecte) kleurweergave
(Perfecte) uniformiteit (kleur/luminantie)
Samengevat: ik zoek een (semi-)hoogwaardig, glossy 23"/24" scherm (zowel 16:9 of 16:10 is prima) met IPS, PLS of A-MVA paneel en een VESA mount.
De schermen die ik geprobeerd (>1 week) heb:
ACD 24": mooi scherm, eigenlijk perfect maar door fan wordt stof in de behuizing gezogen en ik werd er gek van dit steeds te moeten schoonmaken.
Dell S2440L: ook een mooi scherm om te zien, goede kleurweergave en super contrast. daarbij voor mij prima PPI. Het grote nadeel: ik vond hem zeer onrustig aan de ogen, waarschijnlijk door PWM
De schermen die ik overweeg:
HP 23xi: Weinig over bekend (kleurweergave, contrast) maar specs zijn redelijk (e-ips, edge-to-edge, weinig ghosting). Nadelen: geen Vesa, voor mij de grootste reden om hem voorlopig (zolang er niks bekend is) links te laten liggen.
Dell S2340L: reviews niet super positief, kleurweergave, geen vesa
Dell u2412m: redelijke kleurweergave, relatief hoog contrast (voor een ips), Vesa. Nadelen: relatief vaak problemen met backlight bleeding en AG-coating.
Touchscreens (zoals lg touch 10) indien de kleurweergave en contrast goed zijn (zou het dan eigenlijk alleen doen voor de combinatie van edge to edge glas en een goed paneel)
Ik zal eerst even het lijstje in BBG-stijl invullen
Waar wil je de monitor voor gebruiken? MS Flight Simulator, ArcGIS (cartografie, kleuren niet kritisch maar wel voldoende in de buurt), foto's (wederom is een goede kleurweergave belangrijk, maar hoeft niet perfect)
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 23"-24"
Welke resolutie had je in gedachte? 1920*1080 / 1920*1200
Welke videokaart heb je in je systeem? pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC
Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel? Indien mogelijk
Zin in ge-RMA? Indien nodig.
Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? Nee
Wat mag het allemaal gaan kosten? 225-500
Overige wensen:
Liefst edge-to-edge glas, anders glossy
Vesa mount
Geen PWM
Goede kleurweergave
Hoog (static) contrast
Minder belangrijk:
(Perfecte) kleurweergave
(Perfecte) uniformiteit (kleur/luminantie)
Samengevat: ik zoek een (semi-)hoogwaardig, glossy 23"/24" scherm (zowel 16:9 of 16:10 is prima) met IPS, PLS of A-MVA paneel en een VESA mount.
De schermen die ik geprobeerd (>1 week) heb:
ACD 24": mooi scherm, eigenlijk perfect maar door fan wordt stof in de behuizing gezogen en ik werd er gek van dit steeds te moeten schoonmaken.
Dell S2440L: ook een mooi scherm om te zien, goede kleurweergave en super contrast. daarbij voor mij prima PPI. Het grote nadeel: ik vond hem zeer onrustig aan de ogen, waarschijnlijk door PWM
De schermen die ik overweeg:
HP 23xi: Weinig over bekend (kleurweergave, contrast) maar specs zijn redelijk (e-ips, edge-to-edge, weinig ghosting). Nadelen: geen Vesa, voor mij de grootste reden om hem voorlopig (zolang er niks bekend is) links te laten liggen.
Dell S2340L: reviews niet super positief, kleurweergave, geen vesa
Dell u2412m: redelijke kleurweergave, relatief hoog contrast (voor een ips), Vesa. Nadelen: relatief vaak problemen met backlight bleeding en AG-coating.
Touchscreens (zoals lg touch 10) indien de kleurweergave en contrast goed zijn (zou het dan eigenlijk alleen doen voor de combinatie van edge to edge glas en een goed paneel)