Toon posts:

Airport Extreme configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren besloten om mijn thuis/klein bedrijfsnetwerk eens een deftige upgrade cadeau te doen. Ben dan ook 2 Airport Extremes gaan halen en begonnen met de installatie. Alles werkt naar behoren, maar ik heb nog een aantal kinkjes in de kabel. Maar voor ik daar aan begin even schetsen:

Belgacom internetlijn komt in het bedrijf toe (benedenverdieping). Daar staat dus de Belgacom B-box2. Van daar vertrekt een lijn naar de Airport Extreme 1. Uit die extreme 1 vertrekt opnieuw een lijn naar boven, waar die kabel opnieuw uitkomt in een Airport Extreme 2. Aan die Extreme 2 hangt een kabel voor mijn NAS en een kabel voor m'n PS3. De AE2 is ingesteld al brug.

Ik krijg 1 foutmelding bij de AE1: Dubbel gebruik van NAT. Ik heb op negeer geklikt, en dit werkt. Weet niet of ik er iets aan moet doen of niet?

En vanop mijn AE2 krijg ik mijn NAS nog wel te zien, maar ik kan er niks mee doen. De bijhorende software crasht ook (het gaat om een Buffalo Linkstation Duo van 4TB). Als ik dan vanop die AE2 een kabel steek in m'n MBP en WiFi uitzet, heb ik ook geen verbinding.

Iemand een idee hoe dit te fixen?

Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Toch even bumpen! (Sorry hiervoor :) )

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Stel AE1 ook in als bridge. Zo te horen heb je al een router in je modem zitten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11 19:52
Staat de AE1 OOK ingesteld als brug? Aangezien de Belgacom B-box2 hier de IP adressen lijkt uit te delen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gebruik van dubbel NAT-melding is al weg, hartelijk dank daarvoor. Helaas blijft het probleem van mijn NAS bestaan :(