WiFi stopt gedurende de dag met WNDR3700

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem met mijn netwerk. Ik heb een WNDR3700 met de laatste updates. Deze staat beneden in de trapkast. Het ding werkt prima, ik haal goede snelheden.

Er zijn 2 plekken waar ik werk in huis. In de woonkamer (als vrouw/kind) er niet zijn, en op zolder indien ze er wel zijn. Het netwerk doet het altijd, 24/7. Totdat.... Ik op zolder ga zitten werken.

De snelheid begint goed en het bereik is prima. Gedurende de dag gaat het langzamer, langzamer en langzamer, totdat hij helemaal niet meer werkt. Dat is na zo'n 5 uur. Loop ik naar beneden, stekker er uit en er in, en ik heb weer volle snelheid, waarna het proces opnieuw begint. Als dit gebeurt, neemt de snelheid voor alle devices in huis af, dus ook de laptop van mijn vrouw beneden.

Dit is dus puur en alleen als ik op zolder werk. Verder gebeurd het nooit. Het is in 100% van de gevallen, geen uitzondering.

Mijn laptop, Dell Latitude E6410 (Nu Windows 8, was W7) heeft Wifi N en ik gebruik gewoon 2.4Ghz. Iemand ideeën?

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je alleen de 5Ghz band gebruikt, heb je dan ook hetzelfde gedrag? De 2,4 en 5 Ghz zijn losse chips, dus hoeven niet hetzelfde gedrag te vertonen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Goeie vraag :) Zet ik nu aan. Duurt natuurlijk even voordat ik het weet.

EDIT: Mmm, toch niet. Het 5G signaal haalt de zolder überhaupt niet echt. Draait op 15% i.p.v. de 90% die ik op 2.4ghz haal.

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 13-02-2013 16:07 ]