Postnl verplaatst bezorgdatum

Pagina: 1
Acties:
  • 20.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 20:26
Hallo!

Zaterdagochtend (9-2) is er een pakket van 1 van de tweakers naar mij toe gestuurd,
maandag een code gekregen voor track and trace,
zover gaat het goed, stond op dat het pakketje dinsdagmiddag zou aankomen, dus ik al blij.

dinsdagavond was het er nog niet, ik keek op track and trace, zou het pakketje woensdag aankomen.
oke kan gebeuren natuurlijk, nu kijk ik weer op de track and trace, is het opeens naar donderdag verplaatst.

het is voor mij jammer genoeg niet mogelijk om nu contact op te nemen met postnl omdat ik op werk zit, maar dit lijkt mij niet de normale gang van zaken, meestal wordt het de volgende dag al bezorgd.

Kan ik hier nog wat aan doen of is het echt afwachten totdat het eindelijk aankomt.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Even afwachten zou ik zeggen. Aangezien je zegt niet met PostNL te kunnen bellen kun je vrij weinig ondernemen op het moment. Overigens kan je tot 20.00 uur contact op nemen met de klantenservice, dus wellicht na je werk een belletje doen?

Het gebeurt trouwens wel vaker dat een pakketje vertraagd. Als je via deze pagina je pakketje volgt zie je wellicht iets meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 22:21
Tja.. dat is PostNL.. Sinds TNT PostNL is geworden krijg ik een pakketje nooit meer op de volgende werkdag ookal staat dit wel op de Track and trace. Het is sinds PostNL altijd minimaal 2 werkdagen en de langste keer was 2 weken. Ik ben bang dat je het gewoon moet afwachten. En kijk er niet raar van op als de datum nog een paar keer veranderd. Dat is tegenwoordig heel normaal daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
09.02.2013:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar

dat is de melding die ik krijg,staat aangemeld maar moet nog sorteerd worden, maar dat ze daar nou al 3 dagen over doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Nou nou, ervaringen verschillen... Ik kan bijvoorbeeld wel weer zeggen dat een pakketje dat de dag van tevoren op tijd verzonden is toch echt meestal een dag later bezorgd wordt.

Overigens zul je gewoon geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Razenko schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:09:
09.02.2013:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar

dat is de melding die ik krijg,staat aangemeld maar moet nog sorteerd worden, maar dat ze daar nou al 3 dagen over doen...
Dat betekent dat het pakket überhaupt nog niet in handen van PostNL is. Er is enkel door de afzender of door een postkantoor een pakketlabel uitgeprint, waarbij een tracking code wordt aangemaakt.

Dat verklaart ook waarom het wordt uitgesteld: PostNL gaat er van uit dat ze de dag nadat het pakket in hun sorteerproces is gekomen kunnen uitleveren. Zo lang het pakket nog niet in hun sorteerproces zit, schuift dat dus elke dag een dag door.

De vraag is waar het dan aan ligt: aan de tweaker die het pakketje verstuurd zegt te hebben, of het postkantoor waar ie dat pakketje heeft afgegeven of de partij die de pakketjes ophaalt bij het postkantoor en naar het PostNL sorteercentrum brengt.

Als ik jou was zou ik dus even checken met de afzender hoe/waar hij het pakket heeft afgegeven, zodat je kan gaan navragen of het daar is achtergebleven, of dat het al onderweg zou moeten zijn naar het sorteercentrum.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 13-02-2013 16:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Orion84 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:12:
[...]

Dat betekent dat het pakket überhaupt nog niet in handen van PostNL is. Er is enkel door de afzender of door een postkantoor een pakketlabel uitgeprint, waarbij een tracking code wordt aangemaakt.

Dat verklaart ook waarom het wordt uitgesteld: PostNL gaat er van uit dat ze de dag nadat het pakket in hun sorteerproces is gekomen kunnen uitleveren. Zo lang het pakket nog niet in hun sorteerproces zit, schuift dat dus elke dag een dag door.

De vraag is waar het dan aan ligt: aan de tweaker die het pakketje verstuurd zegt te hebben, of het postkantoor waar ie dat pakketje heeft afgegeven of de partij die de pakketjes ophaalt bij het postkantoor en naar het PostNL sorteercentrum brengt.

Als ik jou was zou ik dus even checken met de afzender hoe/waar hij het pakket heeft afgegeven, zodat je kan gaan navragen of het daar is achtergebleven, of dat het al onderweg zou moeten zijn naar het sorteercentrum.
Bedankt voor de duidelijke uitleg!
heb de desbetreffende tweaker al een bericht gestuurd, hopelijk komt hier snel iets uit.

Voor zover ik weet zou de postnl het toch elke dag moeten ophalen bij het postkantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik gok dat de betreffende tweaker een labeltje heeft uitgeprint, maar verder nog geen tijd gehad heeft om naar het PK te gaan... hij/zij heeft blijkbaar minder haast dan jij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Razenko schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:20:
[...]

Bedankt voor de duidelijke uitleg!
heb de desbetreffende tweaker al een bericht gestuurd, hopelijk komt hier snel iets uit.

Voor zover ik weet zou de postnl het toch elke dag moeten ophalen bij het postkantoor?
Normaalgesproken wel, maar best kans dat er op zaterdag in elk geval niks is opgehaald en dat het daarna om de een of andere reden een paar dagen op het postkantoor in een hoekje is blijven liggen. Daarvoor zou je kunnen bellen met het betreffende postkantoor waar de tweaker het pakketje heeft afgegeven. Ik weet niet of het in het zuiden van het land was, maar wie weet was dat postkantoor maandag en dinsdag wel gesloten wegens carnaval.

Andere optie is dat het wel is meegenomen, maar niet is aangekomen bij het sorteercentrum, of daar is kwijtgeraak voor het geregistreerd is, dan heb je een vervelender kwestie aan de hand.
P.O. Box schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:34:
ik gok dat de betreffende tweaker een labeltje heeft uitgeprint, maar verder nog geen tijd gehad heeft om naar het PK te gaan... hij/zij heeft blijkbaar minder haast dan jij ;)
Of dat inderdaad, dat zou waarschijnlijk de minst vervelende optie zijn, aangezien het dan weliswaar vertraagd is, maar niet kwijt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 13-02-2013 16:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Swift92 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:05:
Tja.. dat is PostNL.. Sinds TNT PostNL is geworden krijg ik een pakketje nooit meer op de volgende werkdag ookal staat dit wel op de Track and trace. Het is sinds PostNL altijd minimaal 2 werkdagen en de langste keer was 2 weken. Ik ben bang dat je het gewoon moet afwachten. En kijk er niet raar van op als de datum nog een paar keer veranderd. Dat is tegenwoordig heel normaal daar.
Bij de wijziging van TNT Post naar PostNL is er feitelijk niets veranderd buiten de naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Napo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:50:
Bij de wijziging van TNT Post naar PostNL is er feitelijk niets veranderd buiten de naam...
Mij is ook geen verschil opgevallen. PostNL is verre van perfect maar voor mij nog steeds de minst slechte van de grote pakketbezorgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
zojuist contact gehad met de tweaker, deze zal gelijk langs het postkantoor gaan,
ben benieuwd wat er uit komt. vanavond/morgen een update hierop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 19:27

H.Boss

Hugo Boss

Dit heb ik ook een keer gehad. En dit ligt aan PostNL. Had toevallig ook via een tweaker hier iets gekocht.

Iedere keer verschoof de datum en bleef hij op aangemeld staan.

Er was gewoon vertraging volgens PostNl toen ik gebeld had. Pas als het na 5 dagen niet geleverd is starten ze een onderzoek. Ik had 3 dagen langer op het pakketje moeten wachten. Dus het kan altijd gebeuren, want meestal heb je het een dag later.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het kwijt zijn. Maar pas na 5 dagen kunnen ze wat voor je betekenen.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

downtime schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:53:
[...]

Mij is ook geen verschil opgevallen. PostNL is verre van perfect maar voor mij nog steeds de minst slechte van de grote pakketbezorgers.
PostNL is niet altijd even top maar opzich niet slecht nee.

Alleen UPS is imho beter, maar daar betaal je dan ook flink voor.

Met DHL, NPD en DPD heb ik slechtere ervaringen iig...

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wolfboy schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:12:
[...]
PostNL is niet altijd even top maar opzich niet slecht nee.

Alleen UPS is imho beter, maar daar betaal je dan ook flink voor.

Met DHL, NPD en DPD heb ik slechtere ervaringen iig...
Met UPS is mijn ervaring juist extreem slecht. Ik maak er ook zo weinig mogelijk gebruik van en als ik dat noodgedwongen wel doe gaat er meestal wel iets fout.
Het ergste is dat de UPS chauffeur systematisch niet bezorgt maar noteert dat er niemand thuis was, zonder ooit aan de deur te komen, en na vier "bezorgpogingen" het pakket retour stuurt. Dat is erg frustrerend als je een pakket verwacht en thuis bent gebleven om het aan te nemen. Ik doe dan ook simpelweg geen zaken meer met bedrijven die alleen via UPS verzenden.

Met de andere pakketdiensten zijn de ervaringen wisselend. Maar ze missen allemaal de kracht van PostNL, namelijk de mogelijkheid om je pakketje op het lokale postkantoor af te halen als je niet thuis kon zijn om het aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:32

Fiber

Beaches are for storming.

Heb je wel een klacht ingediend bij UPS? Ik neem aan dat de leiding daar ook niet blij wordt van zo'n chauffeur.

En bijvoorbeeld DHL heeft volgens mij ook lokale afhaalpunten.

TNT bestaat overigens ook nog steeds, naast Post NL, maar dan meer voor internationaal werk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mag het weer een beetje on-topic a.u.b.? De topicstarter heeft niks aan ervaringen met UPS en andere postbedrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:32

Fiber

Beaches are for storming.

Razenko schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:13:
zojuist contact gehad met de tweaker, deze zal gelijk langs het postkantoor gaan,
ben benieuwd wat er uit komt. vanavond/morgen een update hierop!
Dan moeten we toch hier even op wachten... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Beetje late update, drukte gehad rond valentijn ...

Maar het pakketje is uiteindelijk toch bezorgd,
de desbetreffende tweaker was na mijn bericht gelijk naar het postkantoor geweest,
het bleek dat bij hun op zaterdag de postnl niks ophaalt, vanwege carnaval waren ze maandag en dinsdag dicht dus het werd pas woensdag opgehaald.

toch ben ik niet blij met deze service, snap dat ze dicht zijn met carnaval, maar moet dat nou echt 2 dagen zijn?

ook vind ik het raar dat postnl wel een datum en tijd op hun site zet, terwijl het pakketje dan nog niet eens bij hun binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Razenko schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:35:
toch ben ik niet blij met deze service, snap dat ze dicht zijn met carnaval, maar moet dat nou echt 2 dagen zijn?

ook vind ik het raar dat postnl wel een datum en tijd op hun site zet, terwijl het pakketje dan nog niet eens bij hun binnen is
Ja je bent Brabander of je bent het niet :)
Zo raar is die datum toch niet?

Je meld een pakketje aan en normaliter pikt Post NL dit op voor de levering van de volgende dag.
(Mits de de pakketjes nog niet izjn opgehaald voor die dag)
Dit is een vast gegeven.. Dat het postkantoor / winkel dicht is, ligt niet aan post NL.
Het systeem schuift gewoon per dag de leverdatum 1 dag op.
Aardig logisch toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mja, de vraag is natuurlijk of het van postnl handig is om al een voorspelling te doen voordat het pakket in hun handen is. Ze doen de aanname dat het pakket op de dag dat het is voorgemeld op tijd wordt aangeleverd bij het sorteercentrum, maar dat is niet altijd het geval. En het feit dat de voorspelling gebaseerd is op die aanname maken ze niet duidelijk op de Tracking pagina's.

Ik heb dit ook al een paar keer aan de hand gehad dat webshops het pakketje niet op de besteldatum bij het sorteercentrum kregen (door een fout van de vervoerder tussen shop en postnl, of doordat ze te dicht tegen de deadline van postnl aan werken en daar dus soms overheen gaan). Ondertussen heb je al wel een trackingcode en de voorspelling dat het pakket de volgende dag binnen is.

Anyway, mooi dat het is goedgekomen en leuk om te zien dat ik het bij het rechte eind had in Orion84 in "Postnl verplaatst bezorg datum" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maak nu hetzelfde mee met een Pakket wat vanaf Saturn naar mij verzonden zou zijn en toevallig ook nog met een pakket besteld via Amazon.de wat bij DHL.de blijft hangen maar die laatste laat ik maar even voor wat hij is.

Op 11-02 kreeg ik het verzendbericht van Saturn inclusief traktrace link en de factuur middels pdf. PostNL trace info gaf aan dat dit op 12-02 geleverd zou worden. Daarna werd de leverdatum ieder dag aangepast en werd het 13-02, 14-02, 15-02. Zending werd steeds maar voorbereid "Zending wordt voorbereid door de verzender".

Op 14-02 's middags maar eens naar Saturn gebeld toen de bezorgdatum naar 15-02 was gegaan en ik werd daar zeer vriendelijk te woord gestaan en daar werd mij verteld dat het pakket bij hen weg was maar in het traject zou zitten tussen Saturn en PostNL. Welk traject is dat? Er werd n.a.v. mijn telefoontje direct een PostNL onderzoek gestart, dit zou 1 tot maximaal 9 werkdagen in beslag kunnen gaan nemen, maar meestal gaat dat sneller (zegt Saturn medewerker). Ik ben nu dus in afwachting van de uitslag van het onderzoek. Ik gok op zoekgeraakt. Daarna is er bij PostNL nog wel wat gebeurd want nu is de leverdatum veranderd naar "onbekend", status blijft pakket voorbereiden. Nu bevat het pakket een monitor-aanbieding die voor een hele mooi bedrag in de aanbieding was bij Saturn en ik zou het toch wel heel erg vervelend vinden als ik deze nu niet ga ontvangen. Factuur met serienummer van de monitor heb ik al, enkel geen scherm.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 20-02-2013 09:13 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het is hoe dan ook de verantwoordelijkheid van Saturn om te zorgen dat jij die monitor (of een vervangend exemplaar) geleverd krijgt zonder verdere kosten voor jou. Verder kan je op het moment weinig meer doen dan je al gedaan hebt denk ik zo :)

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 18-02-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
bijna hetzelfde geval als wat ik dus had, hopelijk komt het daar ook goed!

persoonlijk vind ik het beter als ze de datum pas bekend maken als het bij hun binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Swift92 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:05:
Dit is complete onzin.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is een pakketje ook eens 3 keer van 'bezorger is onderweg' weer terug gegaan naar 'wordt de volgende dag bezorgd'. Toen kreeg ik al snel mailtjes van de ontvanger dat ik een oplichter was. Uiteindelijk werd het na vier dagen wel bezorgd. Het komt dus vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:48
Negeer track&trace. Dat klopt nooit.

Het is beter voor je humeur als je er niet op kijkt. Je mag pas kijken als het een al een week duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

jeroen3 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:12:
Negeer track&trace. Dat klopt nooit.

Het is beter voor je humeur als je er niet op kijkt. Je mag pas kijken als het een al een week duurt.
:?

Track and trace klopt prima. Alleen duurt 't om de een of andere reden vaak heel lang voor je pakket überhaubt vindbaar is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Orion84 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:40:
Het is hoe dan ook de verantwoordelijkheid van Saturn om te zorgen dat jij die monitor (of een vervangend exemplaar) geleverd krijgt zonder verdere kosten voor jou. Verder kan je op het moment weinig meer doen dan je al gedaan hebt denk ik zo :)
Status is nog ongewijzigd.

Als Saturn het scherm niet meer in het assortiment heeft (wat nu volgens de webshop ook zo is) dan gaat dat naleveren zeer waarschijnlijk niet op en zouden ze onder hun lever-verplichting uit kunnen komen. Het betreft in mijn geval een aankoop-voordeel verlies van zo'n 100 euro. Ze hebben bij Saturn wel een clausule waarin ik dan deels gecompenseerd zou moeten gaan worden maar in hoeverre dat praktisch ook werkelijk uitgevoerd zal worden moet dan nog blijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 12:23

The_Duke

ho gek!

het valt me vandaag ook ineens op dat PostNL het slecht voor elkaar heeft.
gisteren is mijn pakketje ontvangen bij PostNL en naar sorteercentrum gebracht.
vandaag staat er dat het in het sorteer proces zit en vervolgens de melding dat het niet gesorteerd is en dat het een dag vertraging heeft. Slechte zaak, achteruitgang is kwaliteit maar wel hetzelfde betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Aansluiten bij de honderden klagers op hun facebook pagina vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mag het algemene geklaag over postnl a.u.b. achterwege blijven? Het ging hier specifiek om de situatie van verschuivende aflevervoorspelling waarbij het pakket nog in de "voorgemeld" status staat. En wat je dan als ontvanger het beste kan doen.

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Ach het kan ook anders ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wC0StTZm2L2J0tsIcOMuKqy1/full.jpg

Nu al onderweg voor morgen :P Komen denk ik met de bus uit Zuid-Frankrijk

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vandaag zelf maar even contact opgenomen met Saturn omdat een bericht omtrent mijn spoorloze pakket is uitgebleven. PostNL had (en heeft) nog steeds niet teruggekoppeld hoewel de maximale terugkoppel-periode van 9 werkdagen nu toch echt verstreken is. Ik heb bij Saturn duidelijk aangegeven dat ik toch wel graag in het bezit zou komen van een monitor en dat aankoopbedrag retour zeker niet mijn wens zou zijn. Medewerker heeft toegezegd zich tot het uiterste in te spannen om mij alsnog een monitor te leveren. Het antwoord van PostNL wordt nu niet meer afgewacht. Ik weet dus nog steeds niet wat de reden is van het niet bezorgen van mijn pakket, mogelijk wordt dat nooit meer bekend gemaakt. Slordige zaak van PostNL.

Testing, one, two ...

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:40

Compizfox

Bait for wenchmarks

CyBeR schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:14:
[...]

:?

Track and trace klopt prima. Alleen duurt 't om de een of andere reden vaak heel lang voor je pakket überhaubt vindbaar is.
Klopt, meestal is je pakket al afgeleverd tegen de tijd dat je Track&trace-code werkt :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53

Wildfire

Joy to the world!

Compizfox schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:18:
[...]

Klopt, meestal is je pakket al afgeleverd tegen de tijd dat je Track&trace-code werkt :P
Dat heb ik in al die jaren met tig pakketten nog nooit meegemaakt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:40

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je pakket op dag 1 verstuurd wordt, werkt hij pas meestal op dag twee. Tegen die tijd is mijn pakket ook al hier.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Saturn heeft nu toch een eigen draai gegeven aan het afhandelen van deze zoekgeraakte bestelling. Hoewel mij op zaterdag 02-03 en op dinsdag 05-03 telkens werd toegezegd dat mij een nieuwe monitor zou gaan toezenden, en dit tevens in het aangemaakte ticket heeft opgenomen, heeft men vandaag bedacht om een fictieve retourzending aan mijn bestelling te hangen. Zodoende wordt het artikel nu afgehandeld als zijnde retour koop op afstand en gaat men over tot het uitbetalen van mijn aankoopbedrag. Blijkbaar heeft men bij Saturn intern besloten dat het verschil tussen de aanbiedingsprijs (€129) en de huidige webshopprijs (€229,-) dusdanig groot is dat men mij toch maar geen ander scherm toe wil sturen. Ik heb vandaag een mail ontvangen met daarin een PDF bestand waarop foto's te zien met de tekst "fictieve retour". Onder het mom daarvan wordt er nu tot terugbetaling overgegaan van mijn bestelling.
Wat er nu uiteindelijk werkelijk met het scherm is gebeurd is nog steeds een raadsel, bestelling zelf heeft bij PostNL nog steeds de status "zending wordt voorbereid door de verzender".

Op dit moment is Saturn telefonisch niet bereikbaar i.v.m. technische problemen met het 0900 nummer.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2013 12:40 . Reden: Afbeelding verwijderd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:17
Dat lijkt erg op eenzijdig ontbinding van de koopovereenkomst en zou ik zeker niet mee akkoord gaan. Direct aangeven dat je nooit hebt gezegd dat je de koop wilde ontbinden en dat dit niet eenzijdig mag worden ontbonden gezien het feit dat er een geldige koopovereenkomst is die ze ook daadwerkelijk wilden uitvoeren (gezien de eerste poging tot levering en er nooit is gezegd dat de prijs onrealistisch is, kunnen ze de koopovereenkomst niet eenzijdig ontbinden). Het lijkt me zeker niet verstandig om even af te wachten, aangezien dat (onterecht) kan worden gezien als acceptatie van restitutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb één keer ook zelf gehad dat een paketje van 4launch (geloof ik) steeds een dagje opschoof in verwachte leverdatum. Op dag drie ofzo ze gebeld, en die vertelde me dat het weleens gebeurde als er problemen waren met de streepjescode, dan komt hij blijkbaar in een oneindige loop ergens terecht. Die hebben het toen wel snel kunnen fixen.

Laatste tijd is bij mij gelukkig postNL weer redelijk op tijd, oftewel volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zou wel telefonisch contact willen krijgen maar ik krijg nog steeds te horen bij het bellen naar het 0900 nummer; "dit nummer is wegens technische problemen buiten gebruik". Ik heb overigens iedere keer aangegeven dat geld retour wat mij betreft een nog go zou zijn en in zowel de telefonische contacten alsook in het aangemaakte ticket heeft Saturn mij keer op keer toegezegd mij een nieuw pakket toe te gaan sturen. De inhoud van het gemailde PDF bestand is verre van correct en komt op mij over als een haast-klusje, daarbij vond Saturn het blijkbaar niet nodig om de gewijzigde beslissing nog even toe te lichten. Niet via telefoon (ze hebben mijn nummer), niet via de mail en ook niet via het op 15-02 aangemaakte ticket betreffende het zoekgeraakte pakket.

Ik realiseer me dat hetgeen ik nu meemaak niet meer topic-titel gerelateerd is maar om hier nu een nieuw topic voor te starten?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 06-03-2013 16:02 . Reden: link pdf verwijderd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:17
Stuur op zijn minst een emailtje, om het in ieder geval zo snel mogelijk gemeld te hebben en wat schriftelijk bewijs dat je het hebt geprobeerd te aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat kan ik eenvoudiger via het aangemaakte ticket doen maar op dit moment werkt het 0900 nummer weer en hij gaat nu over bij Saturn.

Aanvulling: inmiddels telefonisch contact gehad en de mail met het PDF bestand mag ik als niet verzonden beschouwen. Ze kunnen het op dit moment in het systeem blijkbaar helaas nog niet anders verwerken, dus krijgt men als klant vanuit het magazijn zo'n standaard bericht met daarin meestal niet kloppende informatie. Dat moet dan op deze wijze omdat er niet echt een pakket als retourzending is teruggekomen.

Ticket informatie is ondertussen bijgewerkt met daarin daadwerkelijk de bevestiging, vanuit het hoofdkantoor goedgekeurd, van een nieuwe verzending. Het pakket staat al klaar om opgehaald te worden door PostNL (zei hij met dichtgeknepen billen en fingers crossed) en de verwachting is dat ik morgen, uiterlijk overmorgen, de monitor daadwerkelijk in handen zal krijgen.

Aanvulling 07-03-2013: Eindelijk in huis, case closed.

[ Voor 85% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2013 12:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dk-
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-11-2023

Dk-

Jah zeg mij wat postnl is zelf mijn pakketje kwijt geraakt heb een graphische kaart besteld en na 1 dag waren ze hem kwijt en nu heb ik een scherm besteld is toegekomen gisteren bij postnl en krijg ik het pas maandag dus dat werkt zo niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Dk- schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:11:
Jah zeg mij wat postnl is zelf mijn pakketje kwijt geraakt heb een graphische kaart besteld en na 1 dag waren ze hem kwijt en nu heb ik een scherm besteld is toegekomen gisteren bij postnl en krijg ik het pas maandag dus dat werkt zo niet
Euhm, weet je dat je op een topic reageert dat meer dan 10 jaar oud is.....?

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic van meer dan 10 jaar oud omhoog schoppen alleen om te ranten is niet de bedoeling. Ik zet dit topic dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.