Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Aankoopadvies TV 40 inch ~€600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Sinds een paar weken ben ik op zoek naar een nieuwe tv, aangezien mijn mooie oude philips projectietv overleden is. Nu ben ik redelijk aan het zoeken geweest de laatste tijd, maar hoe meer ik zoek hoe meer ik door de schermen het bos niet meer zie ;)

Ik wil graag kijken naar een minimum van 40 inch (afgeleid van kijkafstand) met een budget van €600 en sowieso Full HD. 3D is mooi meegenomen, maar niet perse benodigd. Ingebouwde wifi is hetzelfde verhaal aangezien ik wss gewoon een kabeltje leg, maar je weet het nooit met b.v. verhuizing e.d. Smart tv is handig, maar dit wordt grotendeels afgehandeld door een Raspberry Pi met raspbmc. Nu heb ik er een paar op een rijtje weten te zetten, waarvan ik denk dat ze voldoen aan de eisen:

- Philips 40PFL5507H
  • 3D, helaas zonder bijgeleverde brillen
  • Smart TV met browser
  • 40 inch S-PVA scherm
  • Ingebouwde WiFi
  • Dual View, helaas werkt dit wel alleen voor gaming met PS3. Niet heel nuttig voor mij dus.
  • 400hz
  • Led: Edge-lit
- Samsung UE40ES6100
  • 3D, met 2 brillen bijgeleverd
  • Smart TV met browser
  • 40 inch, met 178° kijkhoek
  • Ingebouwde WiFi
  • 200hz
- LG 42LM620S
  • 3D, met 2 brillen bijgeleverd
  • Smart TV met browser
  • 42 inch
  • Geen ingebouwde WiFi
  • 400hz
Andere suggesties zijn zeer welkom, ik heb het gevoel dat ik het overzicht een beetje kwijt ben :P Hopelijk kan iemand me helpen!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Om te beginnen is het aantal Hz wat bij de televisies staat niet het aantal Hz wat de televisie ook daadwerkelijk heeft. In werkelijkheid heeft die LG bijvoorbeeld een 50Hz paneel waar de Samsung een 100Hz paneel heeft.
Die Philips is nog maar de vraag. Zal ook niet veel uitmaken aangezien de rest hoe dan ook slecht is en je niet meer aan Philips moet beginnen.

Het is jammer dat de prijs van een aantal populaire televisies omhoog gaat. Die raken uitverkocht bij de goedkope winkels waardoor de duurdere overblijven. Je bent eigenlijk net te laat anders had je de pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50 voor net iets meer dan €600,- kunnen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Perfect, dit is goed advies. Dan valt de LG voor mij dus al meteen af. Jammer van die prijzen dan wel, maar dat is helaas dan buiten onze controle...

Rest me wel nog de vraag waarom ik aan philips niet moet beginnen? Dit idee had ik namelijk zelf ook al, maar voornamelijk omdat ik hun smart tv interfaces sloom en onhandig vind, echter is dit voor mij niet heel belangrijk. Zijn er dan nog andere punten waarop de philips onderdoet voor de rest?

Alvast bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:04:
...
Rest me wel nog de vraag waarom ik aan philips niet moet beginnen? Dit idee had ik namelijk zelf ook al, maar voornamelijk omdat ik hun smart tv interfaces sloom en onhandig vind, echter is dit voor mij niet heel belangrijk. Zijn er dan nog andere punten waarop de philips onderdoet voor de rest?
Philips is geen Philips meer, ook al staat er nog wel op. Ze hebben hun tv activiteiten overgedaan naar het volgens mij Chinese TP Vision. De kwaliteit is niet meer wat het geweest is.

De genoemde ST50 plasma van Panasonic is een topper. Probeer die nog ergens voor een mooie prijs te krijgen. Is niet te overtreffen in deze prijsklasse.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga die panasonic zeker achterna jagen, nog nooit slecht advies gekregen hier :)
Maar stel dat deze niet meer te krijgen is, welke alternatieven resten mij dan? Waarom niet de samsung?

Wederom bedankt!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:43

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:04:
Naast dat de interface ongelofelijk traag is, is de beeldkwaliteit ook maar slecht. Er zijn hier een aantal mensen die van een Philips LCD televisie naar een Panasonic plasma zijn over gestapt en die direct 100% tevreden waren. Maar ik denk zelfs dat als je van een Philips naar een ander merk LCD toe gaat, je meer tevreden zal zijn over de beeldkwaliteit. Je ziet mensen vrijwel alleen nog Philips kopen omdat ze trouw zijn aan het merk en nog steeds het idee hebben dat het van Nederlandse bodem is.
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:19:
Ik ga die panasonic zeker achterna jagen, nog nooit slecht advies gekregen hier :)
Maar stel dat deze niet meer te krijgen is, welke alternatieven resten mij dan? Waarom niet de samsung?

Wederom bedankt!
Ik kan mijzelf wel een beetje een plasma fanboy noemen maar dat ben ik met een reden. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik voor het eerst een Panasonic topmodel en een Samsung topmodel naast elkaar zag staan in een verduisterde ruimte. Ik was nog niet heel bekend met televisies en de verschillende technieken maar die Panasonic sprong eruit.

En nu elke keer weer dat ik een plasma televisie naast een LCD televisie zie in een huiskameromgeving, raak ik verknocht aan het beeld van de plasma televisie.

Het is zeker niet zo dat ik LCD slecht vind, dat zeker niet, maar zie het als lekker uit eten bij restaurant A voor €40,- p/p of heerlijk uit eten bij restaurant B voor €40,- p/p. Je vindt het niet erg om bij restaurant A te eten maar je verkiest restaurant B boven restaurant A omdat het gewoon lekkerder is tegen dezelfde prijs.

En om de vergelijking wel mooi af te maken. Qua hoe het eruit ziet zijn restaurants zoals A wel mooier dan restaurants zoals B. Maar zodra je de smaak in je mond hebt, vergeet je hoe het eruit ziet en kun je alleen nog maar denken aan de smaak.

Jongens. Ik ga nu eten klaarmaken, want ik heb honger. :9~

Verwijderd

Topicstarter
Haha laat het smaken ;)

Maar dat hoor/lees ik overal van plasma, misschien dan toch nog even die €100 sparen en dan kijken of ik die panasonic ergens uit kan halen. Philips is dus sowieso de deur uit, ben absoluut niet gecharmeerd van chinese electronica (condesators altijd slecht). Maar hopelijk kan ik die Viera nog ergens uithalen voor een mooi bedrag :p

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:24

Bob Popcorn

Plop!

Ik ben zelf eens op onderzoek uit gegaan, na advies van Dimens, maar als je leest hoeveel mensen problemen hebben met plasma, en alle eigenaardigheden die er bij horen (inbranden, zoemen, "trillend beeld") zou ik liever het iets minder mooie beeld van LCD verkiezen. (Plus het hogere energieverbruik, maar dat is marginaal)

Vergelijk het weer met eten. Het iets lekkerdere restaurant laat 1 op de 10 keer iemand met voedselvergiftiging weggaan :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:43

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:39:
Philips is dus sowieso de deur uit, ben absoluut niet gecharmeerd van chinese electronica (condesators altijd slecht). Maar hopelijk kan ik die Viera nog ergens uithalen voor een mooi bedrag :p
Ga er maar vanuit dat 9 van de 10 Elektronische apparatuur die je koopt beschikt over "Chinese elektronica" ;)

Maar ik ben zelf ook een groot fan van de Panasonic plasma's :) Ik zelf heb een TX-P50VT30 waar ik erg tevreden over ben, maar zo ook bij vrienden en kennissen die Plasma's hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat plasma's sowieso altijd het inbrandingsprobleem zullen houden, maar ik dacht dat de nieuwere generaties hier veel minder gevoelig voor waren? Bovendien mag je toch wel verwachten dat een tv van deze prijs zeker een vijf jaar mee gaat hoop ik :)

En wat betreft chinese electronica, ja dit klopt. Echter een volledig Chinese tv zie ik niet zo zitten :p alhoewel de panelen natuurlijk meestal wel sharp of samsung zijn.

• Dimens
Bob Popcorn schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:49:
Ik ben zelf eens op onderzoek uit gegaan, na advies van Dimens, maar als je leest hoeveel mensen problemen hebben met plasma, en alle eigenaardigheden die er bij horen (inbranden, zoemen, "trillend beeld") zou ik liever het iets minder mooie beeld van LCD verkiezen. (Plus het hogere energieverbruik, maar dat is marginaal)
Toch wordt het veel te veel overdreven. Definitief inbranden komt bij plasma nog maar zelden voor en heeft plaats gemaakt voor Image Retention (IR). Waar je bij Inbranden er nooit meer vanaf komt is dat bij IR toch wel anders.
Wanneer je een avond lang een bepaalde zender op hebt staan, dan ja, zul je tijdelijk het logo van de zender kunnen zien. Echter zien de meesten dat pas wanneer het beeld met een egale kleur is gevuld.

Trillingen zien de meeste mensen niet eens. Er is maar een klein selectief groepje mensen dat dit ook daadwerkelijk ziet. Je moet er ook niet bij denken dat je die trillingen ziet want dan ga je ze ook daadwerkelijk zien. Net zoals je in een winkel gaat denken aan de TL verlichting welke trilt, dan ga je die trillingen ineens ook opmerken.

Stroomverbruik. Tja. Gemiddeld anderhalve euro in de maand meer aan energiekosten. Daar zou ik geen beeldkwaliteit voor inleveren.
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:58:
Ik snap dat plasma's sowieso altijd het inbrandingsprobleem zullen houden, maar ik dacht dat de nieuwere generaties hier veel minder gevoelig voor waren? Bovendien mag je toch wel verwachten dat een tv van deze prijs zeker een vijf jaar mee gaat hoop ik :)
Niet een televisie is perfect. Elke televisie heeft wel nadelen. Maar ga je de voordelen opwegen tegen de nadelen van plasma, zijn de voordelen te groot om er niet voor te kiezen.

Tevens heb je een aantal nadelen bij LCD hoe dan ook en heb je die al bij het uitpakken van de televisie.
En wat betreft chinese electronica, ja dit klopt. Echter een volledig Chinese tv zie ik niet zo zitten :p alhoewel de panelen natuurlijk meestal wel sharp of samsung zijn.
Zolang het design van binnen niet in China is ontworpen, is het al beter. Assemblage in China zijn helemaal niet erg en dat zorgt ervoor dat het product zo goedkoop is. Het gaat er vooral om of het product in China is ontworpen en ook daar is geassebleerd met achteraf een merkje erop geplakt. Die producten zijn voornamelijk slecht.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Goede vuistregel is toch wel met de huidige stand van de plasma/lcd(led) techniek: als je een lcd wilt die net zo'n goed beeld geeft als een plasma (contrast, kleur, bewegingsscherpte) reken bij gelijkblijvend schermformaat dan zo ongeveer op een 2x zo hoge prijs als die plasma. Iets om mee te nemen in de overweging.

Daarnaast zijn er altijd beperkingen die min of meer horen bij de techniek, zoals het voor sommigen flikkeren van het beeld voor plasma (meestal alleen bij grotendeels wit beeld) en clouding (lichte plekken) bij lcd tv's (juist zichtbaar bij donker beeld).

• S1NN3D
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:49:

Vergelijk het weer met eten. Het iets lekkerdere restaurant laat 1 op de 10 keer iemand met voedselvergiftiging weggaan :p
Dit is eerlijk gezegd toch een vrij onzinnige bijdrage. Er zijn altijd wel klanten die wel eens een probleem hebben met een product. Of het nu een plasma of lcd tv is of welk ander product dan ook. Je kan altijd pech hebben.

Elke techniek heeft zijn voor en nadelen. Het aanhalen van het inbranden van plasma's is voornamelijk oude koeien uit de sloot halen. Dit kwam in het verleden nogal eens voor maar komt nu nog maar zelden voor. Er kan zoals Dimens al aangaf wel af en toe sprake zijn van image retention. Wat betreft het extra energiegebruik geef je nu gelukkig zelf aan dat het marginaal is. Onlangs riep je in een ander topic al dat het obsceen zou zijn. Gelukkig ben je er zelf nu ook achter dat dit onzin is en eveneens oude koeien zijn.

Zoals Cap al aanhaalt kun je inderdaad de stelregel aanhouden dat je een 2x zo dure lcd moet kopen om qua beeldkwaliteit de plasma te evenaren die je op het oog kan hebben. Ook de techniek achter lcd is allesbehalve perfect. Motion blurring is doorgaans aan de orde van de dag met deze tv's.

Zelf heb ik zo 1,5 jaar geleden ook de overstap gemaakt naar een plasma van Panasonic en eerlijk gezegd heb ik er spijt van dat ik dit niet véél eerder heb gedaan. Het beeld is gewoon zo veel beter. Bij elke lcd die ik bij vrienden/familie zie staan blijf ik denken: "wat een armoedig beeld". Met een plasma haal je gewoon ontzettend veel bang for the buck in huis wat betreft beeldkwaliteit. Laat je vooral niet bang maken met spookverhalen betreffende deze techniek. Alles heeft zijn voors en tegens maar in mijn ogen haal je met een plasma gewoon een geweldige tv in huis.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Ik zat te kijken naar een Samsung ES8000 van 1600 euro, toen zag ik de Panasonic ST50 deze had veel beter beeld voor een fractie (699) van de ES8000 prijs.

De nieuwe ST60 schijnt nog beter te zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
Zelfde dilemma gehad hier...
Twijfel tussen de 5507 de 6100 en de ST50.
Ik ga nu toch voor de Samsung gaan (TV is voor keuken dus vaak een niet donkere omgeving) ....
Er zijn wel vele 6 series. Iemand die weet of de verschillen tussen de
6100 - 6370 en 6710 merkbaar zijn.... want er zit toch ook weer wat variatie op de prijs ...

• S1NN3D
  • Niet online
Hunterofevil schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 02:01:
Zelfde dilemma gehad hier...
Twijfel tussen de 5507 de 6100 en de ST50.
Ik ga nu toch voor de Samsung gaan (TV is voor keuken dus vaak een niet donkere omgeving) ....
Er zijn wel vele 6 series. Iemand die weet of de verschillen tussen de
6100 - 6370 en 6710 merkbaar zijn.... want er zit toch ook weer wat variatie op de prijs ...
Omdat de tv in de keuken staat en dus in een niet-donkere omgeving, kies je voor de Samsung. Die volg ik niet helemaal. Ben benieuwd wat hierin je overwegingen zijn geweest aangezien naar mijn mening de ST50 de beste tv is in het rijtje. Verschil in de Samsungs zal vast zitten in de gebruikte panelen.

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
Plasma heeft altijd meer last van lichtinval en in mijn keuken is er veel licht... vandaar
Voor de ST is het al beter dan voor de UT maar dan nog.
Beeld is superieur maar ik heb schrik voor de aankoop van een plasma voor een niet slaapkamer / woonkamer.
Verder kost de sammy mij 550 en de Pana 700 ... voor de keuken moet een TV niet al te duur zijn he
S1NN3D schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:37:
[...]

Omdat de tv in de keuken staat en dus in een niet-donkere omgeving, kies je voor de Samsung. Die volg ik niet helemaal. Ben benieuwd wat hierin je overwegingen zijn geweest aangezien naar mijn mening de ST50 de beste tv is in het rijtje. Verschil in de Samsungs zal vast zitten in de gebruikte panelen.
Pagina: 1