In mijn systeem wil ik een SSD plaatsen waar ik het volgende op zal zetten:
- Windows 7
- Adobe CS6
- Nikon Capture NX2
- Nikon View
- MS Office 2010 (word, excel, powerpoint .... met alle optie van deze 3 prog´s)
- Norton Internet security
- Drivers.
Volgens mijn berekening neemt de beoogde software ± 40GB in.
Verder zal ik deze schijf zoveel mogelijk vrij proberen te maken van wisselbestanden, temp-bestanden, enz. om na installatie zo min mogelijk writes op deze schijf te hebben.
De vragen die ik hierbij krijg zijn:
- is 64Gb genoeg of is een 128Gb een betere optie.
- maakt het qua merk op dit moment nog veel uit welke ik kies aangezien het voornamelijk om de read-snelheid gaat?
Kortom de volgende vraag: Welke SSD zou ik hier het beste kunnen inzetten?
Hiernaast mijn tweede vraag:
Welke SSD van ± 64Gb kan ik het beste inzetten als "werkschijf" voor de scratchfiles van Photoshop, de temp-files en alle andere (tijdelijke) bestanden van de boven genoemde software.
Ik hoor het graag van jullie!
- Windows 7
- Adobe CS6
- Nikon Capture NX2
- Nikon View
- MS Office 2010 (word, excel, powerpoint .... met alle optie van deze 3 prog´s)
- Norton Internet security
- Drivers.
Volgens mijn berekening neemt de beoogde software ± 40GB in.
Verder zal ik deze schijf zoveel mogelijk vrij proberen te maken van wisselbestanden, temp-bestanden, enz. om na installatie zo min mogelijk writes op deze schijf te hebben.
De vragen die ik hierbij krijg zijn:
- is 64Gb genoeg of is een 128Gb een betere optie.
- maakt het qua merk op dit moment nog veel uit welke ik kies aangezien het voornamelijk om de read-snelheid gaat?
Kortom de volgende vraag: Welke SSD zou ik hier het beste kunnen inzetten?
Hiernaast mijn tweede vraag:
Welke SSD van ± 64Gb kan ik het beste inzetten als "werkschijf" voor de scratchfiles van Photoshop, de temp-files en alle andere (tijdelijke) bestanden van de boven genoemde software.
Ik hoor het graag van jullie!