Toon posts:

Help! Sony werkt niet mee aan verkrijgen nieuw stekkertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Sony DAV F300 surround setje 2.1.
De bassbox heeft een vaste kabel met een speciaal stekkertje dat het setje ingaat.
Dit speciale stekkertje is kwijt na een verhuizing.
Na tevergeefs bezoek van een aantal audiovideo zaken ben ik ben de sony klantenservice terecht gekomen.
Met het type nummer van de set konden ze achterhalen dat dit gaat om een "speciaal sony stekkertje".
Dit stekkertje is echter niet bij Sony te bestellen en ook het type nummer of type stekkertje is volledig onbekend, werd me verteld. De service van sony houdt hier op! :(

Weet iemand waar ik het stekkertje kan vinden of wat een alternatief is?

Verwijderd

Als ze het niet kunnen vinden word het lastig. Het kan zijn dat dit onderdeel niet los te krijgen is of niet meer gemaakt word. Je kan uit voorzorg een paar keer terug bellen en hopen dat je ene andere medewerker aan de lijn krijgt die het heel toevallig wel zou vinden, maar dan nog de vraag is het wel op voorraad? Je kan hier in het forum uitleggen om welke kabel het gaat en of een foto erbij doen. Mogelijk heeft iemand er nog een liggen is er een alternatieve kabel of is er iemand goed met de soldeerbout alles is mogelijk. Je kan natuurlijk altijd op MP en EBay kijken maar dan kan het zijn dat je het hele apparaat moet kopen om aan de kabel te geraken :)

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:17

CeesKees

I rest my Kees

(dit mag vast niet)

En zie daar een van de redenen om nooit, maar dan ook nooit "all in one" rommel te kopen...

Anyway, succes....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

Doe eens een foto posten van dat stekkertje.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
CeesKees schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:45:
(dit mag vast niet)

En zie daar een van de redenen om nooit, maar dan ook nooit "all in one" rommel te kopen...

Anyway, succes....
Dit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Sony heeft speciale stekkertjes gemaakt en weten zelf niet het type nummer of soort stekkertje, lekker lomp. Ik ben benieuwd hoe zoiets uitpakt in de ene fabriek als bv er een tekort is aan die stekkertjes. Hoe bestel je die dan bij in een andere fabriek?

Een foto van het stekkertje kan ik niet geven en ook niet vinden ivm gebrek aan type nummer :)
Ik heb een foto gemaakt van het vrouwtje en die staat op mn profiel foto (kan ik hier niet gewoon foto's posten).

Verwijderd

Topicstarter
zodan?

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 14:04
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?UserID=501739

zo ;)

anders zelf wat knutselen? ik zie maar 2 pinnen.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:25:
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Sony heeft speciale stekkertjes gemaakt en weten zelf niet het type nummer of soort stekkertje, lekker lomp. Ik ben benieuwd hoe zoiets uitpakt in de ene fabriek als bv er een tekort is aan die stekkertjes. Hoe bestel je die dan bij in een andere fabriek?

Een foto van het stekkertje kan ik niet geven en ook niet vinden ivm gebrek aan type nummer :)
Ik heb een foto gemaakt van het vrouwtje en die staat op mn profiel foto (kan ik hier niet gewoon foto's posten).
Ik schat zo in dat ze die dingen en de snoeren kant en klaar in elkaar laten draaien. Het kost natuurlijk een vermogen om dit soort prullaria los te fabriceren voor het geval een consument zijn stekkertje kwijt raakt tijdens een verhuizing. Hoe vaak komt dat voor. Dit soort apparaten worden bij defecten waarschijnlijk ook gewoon door de leverancier omgeruild, omdat dat vaak goedkoper is dan een reparatie uit laten voeren.

Wat hierboven ook al gezegd wordt. Laat dit een les wezen nooit meer dit soort "troep" te kopen, maar gewoon iets met losse speakerdraden.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 14:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik moet even in een la kijken straks thuis, maar heb ooit met koninginnedag voor heel weinig een boxen setje overgenomen waarvan ik dacht wat zijn dit voor rare stekkers (was sony) heb ze afgeknipt om normaal in de versterker te kunnen pluggen.
Volgens mij heb ik ze in een la gesodemieterd onder het mom van je weet maar nooit, kan zomaar zijn dat dit eenzelfde soort stekkertjes zijn. (Nu maar hopen dat mijn vriendin niet in een opruimbui de la heeft leeggegooid en de stekkertjes heeft vervangen door kaarsen en andere rotzooi)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Of een audioreparatiewinkel in de buurt zien te vinden, die kunnen je misschien ook helpen aan het kabeltje.

39

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/interconnects-speaker-cables-switches/141396d1254651269-these-sony-connectors-connectors.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim//2009/05/20/335397262440DT9.jpg
Is dat niet gewoon zoiets?

[ Voor 19% gewijzigd door Bierkameel op 13-02-2013 17:02 ]

Alle proemn in n drek

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 14:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Die aansluitingen heb ik dus ook liggen, dat je die niet los kan krijgen zeg

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

http://www.ebay.com/itm/S...pters&hash=item5643652f57
Alles is te krijgen als je maar goed zoekt, alleen vragen ze voor 1 zo'n rot kabeltje net zoveel als voor een paar meter fatsoenlijke kabel 8)7

Volgens mij kan je beter ff langs de kringloop, daar hebben ze genoeg oude meuk staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Bierkameel op 13-02-2013 17:08 ]

Alle proemn in n drek

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
Ze zitten niet aan mijn Sony spul, maar dit is dus exact de hoofdreden waarom ik van Sony overstap op een ander merk apperatuur, klantenservice kennen ze niet.
Niet bij AV apperatuur, niet bij tv's en ook niet bij vragen over e-readers.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het lijkt een ander type bierkameel, misschien past net niet

Verwijderd

Tja, als het gewoon een minnetje en een plusje is dan is het zo opgelost natuurlijk En dat lijkt het wel te zijn volgens de manual. 2 Kabelschoentjes oid en je bent er.
Pagina: 1