And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
Verwijderd
vanbinnenuit??
...lijkt me sterk. Bovendien staat er een gigantische bak spanning op zo'n monitor. Als je daar met je vingers aan gaat zitten loop je het risico zelf wat extra brightness op te lopen
...lijkt me sterk. Bovendien staat er een gigantische bak spanning op zo'n monitor. Als je daar met je vingers aan gaat zitten loop je het risico zelf wat extra brightness op te lopen
Verwijderd
Ja dat klopt. In veel monitors zitten binnenin potmeters die je kunt afstellen, meestal met een schroevedraaier, maar kijk uit er staat
HOOGSPANNING
op je monitor, ook als de stekker eruit is
HOOGSPANNING
op je monitor, ook als de stekker eruit is
Ok, daar ga ik dus afblijven van dat scherm
zal wel verder sparen...
maar nu gewoon een randvraagje; hoe komt het dat er zoveel stroom op dat ding staat; zelfs als de stekker is uitgetrokken ?!
zal wel verder sparen...
maar nu gewoon een randvraagje; hoe komt het dat er zoveel stroom op dat ding staat; zelfs als de stekker is uitgetrokken ?!
And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
Verwijderd
Als je monitor al een tijdje uitstaat (met de stekker eruit) open je hem. Verder gewoon niks aanraken, vooral niet de elektronica die aan de beeldbuis zelf zit vastgeplakt. Ergens aan de zijkant zie je waarschijnlijk een soort blok (meestal donker gekleurd dacht ik) onder een laag stof. Daarop zitten twee wieltjes die je met een schroevendraaier kunt verstellen: focus en screen. Met de laatste kun je je brightness fiks wat opschroeven. Met focus kun je de scherpte regelen. Beide zijn nogal grove afstellingen maar je kunt het beeld best goed verbeteren. Mijn monitor was ook veel te donker en dat is nu helemaal opgelost.
Dutchman
Dutchman
Verwijderd
Er moet binnen een elektronenbundel gevormd worden, daarvoor zijn hoge spanningen nodig in (bijna) vacuum, ongeveer 15 kV.Op zaterdag 02 juni 2001 23:18 schreef tutterke het volgende:
De spanning kan er een heel tijdje op blijven staan doordat er in een monitor nogal grote condensatoren zitten die lange tijd na uitschakeling op spanning blijven. Dit geldt overigens voor meer elektronisch spul, bijvoorbeeld magnetrons. Altijd oppassen dus.
Dutchman
Verwijderd
ohh eitje heb zat van die dingen afgesteld ook als ze gewoon aan staan hoogspanning kan je in iedergeval niet krijgen zo lang je die mooie grote zuignap maar opde beeld buis laat zitten maar zou toch aan raden hem wel uit te zetten
aan de achterkant van de beeld buis (spitse kant met printje eraan) daar kan je de brichtnes en contrast en meestal ook rgb by regelen
aan de achterkant van de beeld buis (spitse kant met printje eraan) daar kan je de brichtnes en contrast en meestal ook rgb by regelen
Verwijderd
by de meeste monitors staat er trouwens rond de 35 kv op de beeldbuis gelukig ga je hierdoor niet de pijp uit omdat het amperage heel laag is maar pijn doet het zeker dus altijd ff op passen want anders staat je haar overeind
Waarschijnlijk is je scherm gewoon op. Er zit namelijk fosfor in een scherm als ik me niet vergis en de brightness van je scherm kan na jaren omlaaggaan.
Verwijderd
ja das waar dat kan inderdaad ook maar dat moet ie makkelijk kunne hebben mijn tv op mijn kamer is al 15 jaar oud en die geeft nog kraak helder beeld maar als het toevalig een slechte beeldbuis was dan kan het natuurlijk
Pagina: 1