• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-02 08:19
Beste medetweakers,

Vandaag een Sapphire 7870 XT Boost mogen ontvangen. Echter, na installatie hoor je op idle een hoge haperende pieptoon. Het is licht hoorbaar als ik achter m'n scherm zit, maar ga je er iets dichterbij luisteren dan is het zeker merkbaar. Als ik vervolgens de kaart laten werken (met een game) dan hoor je een lichte ratel. In beide gevallen is het niet een heel vervelend geluid, maar het moet niet erger worden. Wat ik wil weten is of dit duidt op een defect of dat dit normaal kan zijn en ik mijn PC wat verder weg moet zetten. De kaart zit goed vast. Alvast bedankt.

pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5

Verwijderd

Een ventilator moet geen extreme piepjes of geratel hebben mogelijk is deze gewoon wat beschadigd en zou ik al snel denken dat omruilen in jouw geval mogelijk de oplossing kan brengen? Je kan eventueel een filmpje maken en het geluid opnemen? Wat gebeurt er als je een tikje tegen de kern van de ventilator geeft (waar het stickertje op zit) als het geluid dan afneemt is het zeker een defect.

• tsjeck
Ik weet niet of dit filmpje gezien kan worden door derden, maar aanschouw het geluid (mits hij het doet): YouTube: Temporary 7870xt noise

Zelfde probleem hier: YouTube: ATi Sapphire HD7950 OC weird sound (it's making on heavy usage)

[ Voor 29% gewijzigd door tsjeck op 13-02-2013 14:41 ]

Verwijderd

In het tweede filmpje is het geluid van dezelfde hoogte idd maar is het veel minder storen aanwezig. Heb je één van beide filmpjes zelf gemaakt? Dit is voor garantie een lastige vaak want je kan het beschouwen als binnen de grenzen en 'working as designed' maar als ze A++ klasse service hebben en er is een gelijk model met minder gehorige koeler zul je die gewoon krijgen.

• tsjeck
Eerste filmpje is zelf gemaakt. Op idle en hoge toon zal wel aan coil whining liggen (ook nog). Ik denk dat ik mijn PC maar is even moet verplaatsen. Als het erger wordt kan ik alsnog retourneren. Prestaties zijn goed. Wordt niet warm. Heel misschien dat het aan de voeding kan liggen? Heb een Be Quiet L7 530 watt met 420watt over 12v connecties.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online

Fordox

00101010

coil whine.

hier doe je niks aan, in extremere gevallen kun je de kaart rma sturen. hier heb je net geluk mee of pech of je coil whine hebt of niet.

je doet er niet veel aan, sommige mensen zeggen wel een dat een druppeltje lijm op een spoel of condensator werkt maar ik heb nog nooit iemand de moeite zien doen daarvoor.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1