Bug in camera waardoor geheugen volloopt?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thakneel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-04-2021
Beste mensen, uw hulp/tips/advies graag.

Bij het maken van een filmpje drukte mijn vrouw op de knop om het filmen te stoppen. Dit gebeurde ook, maar de tijd bleef doorlopen. Door op de thuisknop te drukken werd de camera-app verlaten.

Vervolgens bleek later het geheugen van de iphone zo vol te zijn dat het maken van foto's of filmpjes niet meer mogelijk was. Slechts via de messenger-app en Whatsapp kunnen nog foto's worden gemaakt.
Een blik bij Algemeen-Gebruik, liet zien dat de apps zoals daar weergegeven nooit het hele geheugen vullen, hoewel er wel wordt aangegeven dat er geen geheugen vrij is.

Beide zaken koppelde ik pas aan elkaar nu ik het zelf ook heb. Ik denk dat er ergens een 'onzichtbaar' filmbestand zit dat mijn geheugen heeft volgemaakt, zonder dat ik het bestand kan zien of verwijderen.

Mijn vraag:
Hoe los ik dit op.
1. ik wil mijn geheugen 'terug'
2. is deze bug in de camera bekend?

Het gaat om een:
iphone4 8Gb iOS6.0
iphone 4s 16Gb iOS6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik neem aan dat al een reboot hebt geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-07 12:16
En anders, foto's en alles backuppen en een herinstalatie uitvoeren

• thakneel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-04-2021
Reboot inderdaad geprobeerd. Een herinstallatie zag ik ook als enige oplossing.
Vandaar mijn beroep op uw gezamenlijke kennis voor andere opties.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Backup nemen in iTunes, restore doen van de iPhone in iTunes, daarna backup terugzetten.
Resultaat: filesystem van de iPhone terug zoals het hoort zonder gegevensverlies

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Home sluit een app geloof ik niet uit maar brengt je terug naar het app scherm/home scherm (was een tijd terug dat ik voor het laatst nog op iOS zat...), maar laat hem draaien. Dubbel-home of 4 vingers omhoog swipen brengt je in een soort van taskmanager waar je met long-press-shaky-kill apps kunt killen. Wat ik denk wat gebeurt is, is dat je camera crashde en ruimte bleef reserveren. Ik heb vaak crashende iCamera's gezien. Misschien dat je met Winamp of een andere app die je toegang kan geven tot het ios filesystem de foute file kunt wissen, want dat is denk ik gebeurt...

Overigens: een jailbreak kan mogelijk ook de foute files wissen.

De andere optie is een backup en re-install... een paardenmiddel. Let bij het backup maken van je foto's wel goed op, iTunes voor Windows is soms een draak met foto's, waardoor het soms willekeurig middenin besluit dat er geen foto's meer zijn... itunes index file in windows wissen helpt dan.
Pagina: 1