Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501716

Topicstarter
Hi,
Onlangs heb ik met model Rikie wat winterse plaatjes geschoten.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.. Meer foto's vind je op mijn website hugo de jong fotografie

Afbeeldingslocatie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery/image.php?album_id=1147&image_id=35901

Afbeeldingslocatie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery/image.php?album_id=1147&image_id=35900

Afbeeldingslocatie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery/image.php?album_id=1147&image_id=35927

Afbeeldingslocatie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery/image.php?album_id=1147&image_id=35926

Foto's zijn geschoten met een Canon 5dmk3 en 100mm macro f/2.8L

Gr, Hugo

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 501716 op 14-02-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
1e toppie ! Prachtig het frame gevuld met die sjaal om haar hoofd. Dat hoekje links boven had er van mij dan ook nog wel af (gecropped) mogen worden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De eerste is inderdaad erg mooi wat betreft compositie met die sjaal. Daarentegen komen de ogen weer net iets beter uit in de tweede foto door de blauwe kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483607

De eerste is ook zeer zeker mijn favoriet! Ik hou wel deze kleuren :)
Ik zou zelf het witte pluisje op de sjaal en de haar(?) op d'r wang nog wel hebben weggewerkt.
de tweede is dan wel meer een winters portret w.m.b. en mag er ook zeker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wauw, beide zijn mooi maar die eerste is écht ontzettend mooi! Gaaf met die sjaal zo, trekt je helemaal mee en dan bam die ogen en koude witte huid tonen, mooi!

Enige puntjes van kritiek zijn misschien wel het stukje links bovenin, ik denk dat hij iets krapper (met dat stukje er af) nog indringender was geweest, iets wijder aan de andere kant had ook gemogen denk ik.

Tweede foto doet me net iets minder maar vind hem wel mooi ;) Wat me wel direct opvalt is dat het linker oog een stuk kleurrijker is dan haar rechter oog waardoor haar linker oog er wel extra uit steekt, vind ik wat minder.

Maar hoe dan ook, gezeik van mij ook haha :+ ... Mooie platen, hoop meer van je te zien hier!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie het nu zelf ook het verschil in felheid van het linker en rechteroog.. was me eerder nog niet opgevallen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501020

erg mooie foto's
Zelf vind ik de eerste nog net wat mooier

ps,

Kan iemand mij uitleggen hoe je nou foto's op het forum plaatst (computer Imac)
ik kom er nog niet uit ?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Zeer mooie scherpe foto's. Vooral foto 1. Foto 2 ook Inderdaad het "linker" ook een stuk scherper trekt dan ook erg de aandacht in die foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Als eerst wil ik kwijt dat er met de kwaliteit zeker niks mis is. Goed scherp, kleuren zijn goed. Paar kleine dingetjes die weggewerkt zouden kunnen, maar verder ziet het er redelijk professioneel uit. Ook de foto's op je website, het werk uit je portfolio en de referenties neigen die kan op. Ik vraag me dan ook af wat de bedoeling is van deze testcase. Een testcase heeft meestal 4 of meer foto's, deze twee niet super bijzondere foto's hadden wat mij betreft net zo goed gewoon in het portret-topic geplaatst kunnen worden. Nogmaals, erg mooie foto's, maar door het gebrek aan foto's en informatie komt het op mij 'een beetje' over als reclame voor je website. ;)

Topicstarter
Beste Sargonaut, dit is mijn eerste post hier en ik was er niet van op de hoogte dat er ook ander topic was, waar ze beter in geplaatst konden worden. Als fotograaf wil je idd graag dat je foto's gezien worden.. ;-)

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Erg mooie shots! Ik vind het wel jammer dat de witbalans/huidtinten in het 1e shot anders zijn dan de 2e. Bij de 2e komt het iets natuurlijker over.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 22:15
Titel en OP zijn aangepast en voldoen nu aan de eisen
Mooie foto's. De eerste is wel heel bijzonder qua toning en scherpteverloop.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 22:18

Milo.

klik

Met de rest eens. De eerste is gewoon erg mooi, de andere vind ik zelf wat minder en gewoontjes.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:51
Ik vind het een leuke serie met 1 en 2 als toppers. Persoonlijk zou ik bij die foto's de ogen nog iets oplichten zodat ze er echt uitknallen (maar goed dat is mijn ding, vind het vooral met blauwe ogen erg tof)
Pagina: 1