Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Stereo geluidskaart gezocht?

Pagina: 1
Acties:

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-11 10:32
Beste,
Ik luister(de) altijd mijn muziek via een analoge versterker + Eltax Shine 4 en dus de analoge uitgang van de laptop. Bij mijn 4 jaar oude Toshiba klonk dit best heel redelijk.

Nu heb ik een computer gekocht, zonder geluidskaart. Er zit wel een geluidskaart op het moederbord. Het moederbord is een Asus P8P67 Rev3.

Bij het insteken van de analoge kabel in de computer viel het me gelijk op; dit klinkt me niet zoals ik dat wil.

Ik vraag me nu eigenlijk af of er gewoon stereo geluidskaarten zijn, waar ik alleen een 3,5mm stekker in kan pluggen. Ik hoef geen 5.1, 7.1 of wat dan ook.

Ik heb zelf al even gezocht, maar vind of hele dure (meer dan 50 euro) of ze zijn 5.1, 7.1 e.d.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Ik vraag me nu eigenlijk af of er gewoon stereo geluidskaarten zijn, waar ik alleen een 3,5mm stekker in kan pluggen. Ik hoef geen 5.1, 7.1 of wat dan ook.
Elke geluidskaard is bijna 5.1 echter kan je in de software vrij goed afstellen wat je gebruikt voor speaker setup. De enige die 2.0 als special heeft is idd de dure Asus Xonar Essence STX van bijna 160€. Heb je een beetje leuke speakers is dit het wel waard anders kan je mogelijk beter een Sounblaster X-Fi halen ( bv Creative SoundBlaster Recon3D Fatal1ty Professional a 90€) of één van V&A.

V&A aangeboden: Asus Xonar D2/PM
V&A aangeboden: Creative SoundBlaster X-Fi HD

• bartus1989
Ah oke! Die van €40 lijkt niet verkeerd!

En zoiets; http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr ?

Het lijkt me dat zo'n geluidskaart een beter geluid produceert dan de onboard?

Of past zo'n oud ding helemaal niet in mijn computer..?

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Audigy gebruikt intern een vaste 48khz samplerate. Dat veroorzaakt bij aanbieding van 44.1khz media (van bijvoorbeeld CD) artifacts. Daarom liever geen Audigy. Die X-Fi HD is wel aan te raden.

Denon AVR-X3600H

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Behringer UCA202 of UCA222, is alleen wel extern.

Review met metingen

[ Voor 50% gewijzigd door TBTL op 13-02-2013 12:23 ]

• bartus1989
Kijk, die komt leuk en goed uit de test! Altijd het proberen waard voor het bedrag.

Alleen ik lees dat die Behringer ook op 48khz zit? Nu moet ik alleen toegeven dat ik er niet heel veel verstand van heb...

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
JeanLeGrand schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:21:
Audigy gebruikt intern een vaste 48khz samplerate. Dat veroorzaakt bij aanbieding van 44.1khz media (van bijvoorbeeld CD) artifacts. Daarom liever geen Audigy. Die X-Fi HD is wel aan te raden.
Zijn dit je eigen ervaringen?

44.1khz en 48khz gaan prima samen is mijn mening. Dat er veranderingen plaatsvinden mag duidelijk zijn, maar artifacts lijkt me sterk. Heb al aardig wat audio/edit/producing ervaring, maar dit klinkt me niet logisch in de oren.

Soundcloud

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
@Kaos, nee echt beroerd klinkt zo'n Audigy niet, maar de TS vind de onboard geluidskaart niet goed klinken, daar waar anderen wellicht zouden vinden dat er niets mis mee is. Als hij dan voor een Audigy kan gaan of voor paar euro meer voor een X-Fi uit de V/A dan kan hij dat toch beter doen?

Denon AVR-X3600H

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
vraag en aanbod x-fi gaat prima werken, is in elk geval 10x beter als onboard.
let op: koop geen xfi extreme gamer (smal kaartje), dat is geen echte xfi, maar een audigy 2.

V&A aangeboden: Creative X-Fi XtremeMusic

zoiets.

meer als 25e inc verzenden is te duur btw.

Nukezone FTW

• bartus1989
Het is gelukt! Ik heb een Beringher UCA202. En dat is al een hele verbetering, niet meer die afgrijselijke opgeblazen overdreven bass. Voor mijn gevoel op hogere volume's een veel rustiger geluidsbeeld.

Nu wordt ik toch weer behoorlijk nieuwschierig van zo'n Extrememusic kaart van Creative.. :9
Pagina: 1