Genoegen nemen met tegoedbon na RMA bij Zercom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01-2023
Hallo tweakers!

Ik heb mijn moederbord opgestuurd voor een RMA naar zercom/zerfix maar omdat het moederbord niet gerepareerd kan worden word deze niet teruggestuurd. Hier het bericht dat ik kreeg:

''Uw product zal niet retour komen daar deze niet te repareren is. Zercom heeft de aanschafwaarde van uw product ter beschikking gesteld (€49.-) Graag vernemen we het artikelnummer van een product naar wens zodat we deze voor u kunnen bestellen waarna er €49 in mindering gebracht zal worden.''

Daarna vroeg ik of ik het geld terug kan krijgen omdat ze geen vervangende moederbord meer hebben en ze sturen mijne niet terug, kreeg ik het volgende bericht:

''Indien een product binnen de garantieperiode een defect vertoond is het niet mogelijk om u van een credit te voorzien. Indien gewenst kunnen we u wel een tegoedbon geven die u vrij kan besteden op onze website.''

Ik heb ze net weer een email gestuurd met de vraag welke opties die ik heb en kijken wat ze gaan zeggen, maar dit is toch niet normaal? Mijn moederbord en geld kwijt! omdat mijn moederbord niet gerepareerd kan worden :S Ik heb ze ook gevraagd of de garantie via ECS wat kan helpen (fabrikant van mijn moederbord)

Maar goed we gaan het zien, iemand met ervaring of enig idee wat ik het beste kan doen hier?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Welk bord was het en wat was de aanschaf waarde? Waneer heb je het bord gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Heb je liever een kapot moederbord terug dan gewoon een (volledige aanschafwaarde) tegoed ?
Kies gewoon een ander moederbord !

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik http://www.consuwijzer.nl...niet-goed-ondeugdelijk-is zo lees moet de verkopen zorgen voor een deugdelijk product, of het geld terug. Nu is het zo dat ze inderdaad een afschrijving kunnen rekenen als je het product al een tijd hebt gehad.
Maa rals ik dit zo lees moeten ze je gewoon het geld teruggeven. Een tegoedbon valt daar denk ik niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Rare gang van zaken dat je een tegoed krijgt dat je enkel bij Zercom kan besteden:S
Even contact opnemen (telefoon) *snip* dergelijke zaken doe je maar elders
Overigens lijkt het alsof zercom nergens bij is aangesloten (thuiswinkelwaarborg oid) :S

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 13-02-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

eL_Jay schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:00:
Rare gang van zaken dat je een tegoed krijgt dat je enkel bij Zercom kan besteden:S
jij denkt dat Zercom een tegoedbon voor andere winkel moet geven? :?

maar idd zoals paar posts hierboven zouden ze je gewoon je geld terug moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ze geven aan dat het binnen de garantie is, en dat ze niet aan de verplichting kunnen voldoen om:
- Te repareren
- Te vervangen
- Een passend alternatief te leveren

Feitelijk blijft dan over ontbinden, wat betekent product terug (hebben ze) en geld terug. Een tegoedbon mag niet afgedwongen worden in een dergelijk geval. De sticky over veilig winkelen geeft je ook wat meer info.

http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/21.html
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a
aflevering van het ontbrekende;
b
herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
3
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
4
Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
5
Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.
6
Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/22.html
1
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a
de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;
b
de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
2
De in lid 1 bedoelde bevoegdheden ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.
3
Voorzover daarvan in deze afdeling niet is afgeweken zijn op de in lid 1 onder b bedoelde bevoegdheid de bepalingen van afdeling 5 van titel 5 van Boek 6 omtrent ontbinding van een overeenkomst van overeenkomstige toepassing.
4
De rechten en bevoegdheden genoemd in lid 1 en de artikelen 20 en 21 komen de koper toe onverminderd alle andere rechten en vorderingen.
http://www.consumentenaut...sverstanden-over-garantie
Misverstand: Niet goed, recht op een tegoedbon

In de praktijk komt het vaak voor dat een ondernemer een consument bij reclamatie een tegoedbon geeft. Komt een klant echter bij u terug met een ondeugdelijk product en is reparatie of vervanging niet mogelijk, dan heeft de consument rechtop teruggave van het aankoopbedrag. Een tegoedbon kunt u wel aanbieden, maar hij hoeft die niet te accepteren.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 13-02-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-07 13:31
Als ik het inderdaad zo lees op consuwijzer, lijkt het alsof je binnen de termijn waarin je mag verwachten dat het product blijft werken er in deze situatie voor kiezen om de koopovereenkomst te ontbinden. De verkopende partij is dan verplicht om jou het verschuldigde bedrag, minus eventuele afschrijving vanwege de leeftijd van het product, terug te betalen.

Als ik jou was echter, zou ik ervoor kiezen om eerst contact op te nemen met Zercom en te overleggen wat ze kunnen doen voor je in termen van een vervangend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
kibje schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:57:
Heb je liever een kapot moederbord terug dan gewoon een (volledige aanschafwaarde) tegoed ?
Kies gewoon een ander moederbord !
Ik heb liever een gerepareerde/vervangende moederbord die ik in eerste instantie heb gekocht ipv een tegoedbon die ik alleen in hun webshop kan gebruiken. En ik moet nog zien hoe groot die tegoedbon is. verzendkosten werden trouwens niet vergoed dus ik loop zowiezo geld mis hier. En ik wil gewoon dat wat ik heb gekocht! :(

Moederbord is ECS H67H2-M3 (V1.0) vorig jaar rond deze tijd gekocht voor 49 euro.

Zercom heeft een 24 garantie, maar zoals te zien is dat niks waard behalve een tegoedbon.
Kan niks vinden van fabrikant ECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

iMars

Full time prutser

Memo88 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:05:
[...]

Ik heb liever een gerepareerde/vervangende moederbord die ik in eerste instantie heb gekocht ipv een tegoedbon die ik alleen in hun webshop kan gebruiken. En ik moet nog zien hoe groot die tegoedbon is. verzendkosten werden trouwens niet vergoed dus ik loop zowiezo geld mis hier. En ik wil gewoon dat wat ik heb gekocht! :(

Moederbord is ECS H67H2-M3 (V1.0) vorig jaar rond deze tijd gekocht voor 49 euro.

Zercom heeft een 24 garantie, maar zoals te zien is dat niks waard behalve een tegoedbon.
Kan niks vinden van fabrikant ECS
http://www.ecs.com.tw/ECS...x.aspx?MenuID=103&LanID=0

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 09:54
Waarom zeg je dan niet dat je https://www.zercom.eu/ind....view///product_id-110672 wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
Lol dat moet er dan nieuw bij gezet zijn want gister keek ik naar hun moederborden en stond die er niet tussen! Raar maar goed we gaan zien hoe ver we kunnen gaan met dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Typisch gezeik altijd met die winkels.

Je zou toch verwachten dat een webshop nog een beetje moeite voor je deed, om zo klanten te behouden (klanttrouw is nou niet echt iets wat ik toepas bij een webwinkel), maar helaas.

Beste voor jou zou natuurlijk gewoon een nieuw moederbord zijn. Of je aanschafbedrag terug.
Maar een tegoedbon? Waarom zou ik dat willen als ik TS was?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Memo88 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:13:
Lol dat moet er dan nieuw bij gezet zijn want gister keek ik naar hun moederborden en stond die er niet tussen! Raar maar goed we gaan zien hoe ver we kunnen gaan met dit.
Zou je niet eerst gewoon beter de reactie van Zercom kunnen afwachten op je mail ?
Misschien is er wel niks aan de hand en krijg je gewoon je geld terug en loop je je nu druk te maken om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:04
Dat er nog bedrijven zijn die dusdanig handelen zeg, schandalig.

Waar heb je recht op:

Een werkend produkt, dat gedurende de redelijk te verwachten termijn blijft werken.

Nu het niet werkt (niet conform is in juridische termen), heb je recht op nakoming (in casu: reparatie).

Nu de wederpartij niet wenst na te komen, heb je recht op ontbinding met aanvullende schadevergoeding.

Dit betekent dat de leverancier je de aankoopprijs dient te vergoeden. Een waardedaling is juridisch zeer discutabel. Zeker voor kortlevende produkten als IT apparatuur. De leverancier heeft in ieder geval de gevolgschade te dragen, in casu de verzendkosten.

Neem niet met waardebonnen e.d. genoegen, ze weten ook hun juridische positie en proberen goedkoop van je af te komen.

Stel jezelf eens de vraag, kan ik op die waardebon van 49€ een processor prikken?

[ Voor 5% gewijzigd door SkiFan op 13-02-2013 12:24 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
Kenzi schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:21:
[...]

Zou je niet eerst gewoon beter de reactie van Zercom kunnen afwachten op je mail ?
Misschien is er wel niks aan de hand en krijg je gewoon je geld terug en loop je je nu druk te maken om niks.
''Indien een product binnen de garantieperiode een defect vertoond is het niet mogelijk om u van een credit te voorzien. Indien gewenst kunnen we u wel een tegoedbon geven die u vrij kan besteden op onze website.''

Ze hebben mij dit vandaag gestuurd toen ik om mijn geld terug vroeg, geen geld omdat ik binnen de garantie zit? maar wel een tegoedbon voor nog te zien hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Memo88 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:24:
[...]

Ze hebben mij dit vandaag gestuurd toen ik om mijn geld terug vroeg, geen geld omdat ik binnen de garantie zit? maar wel een tegoedbon voor nog te zien hoeveel.
Gewoon credit van de aankoopsom eisen. Hoeveel heb je in eerste instantie voor het bord betaald? Hoe oud is ie?

Garantie is trouwens ook nog eens zo'n onzin. Je produkt moet gewoon binnen de te verwachten levensduur blijven werken. Leveranciers gebruiken vaak de term 'garantie' om de rechten van de koper te beknotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
Net een bericht gekregen met het volgende:

''Uw moederbord kan niet hersteld worden. Hierdoor is het niet mogelijk om u van hetzelfde moederbord te voorzien. Tevens is dit moederbord niet meer beschikbaar waardoor we de aanschafwaarde van uw moederbord (€49) ter beschikking stellen voor het aanschaffen van een ander product. Dit tegoed kan u inderdaad alleen besteden bij Zercom.''

Wat zal ik zeggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Waarschijnlijk 49 euro - de kosten voor het gebruik als dat bijvoorbeld anderhalf jaar is geweest reken dan maar op een tientje of 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Ik zou zeggen, druk eens op F5 en lees mn reactie hierboven door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
Ik heb om mijn geld gevraagd maar zoals hun mails al zeggen krijg ik alleen maar een tegoedbon.
Ik hoef trouwens niks extra alleen datgene waar ik recht op heb.
Maar goed ik heb geen idee wat ik moet ''eisen'' van ze?
Als ik het topic doorlees kan ik juridische stappen nemen maar dat is het denk ik niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 13:40
SkiFan schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:27:
Ik zou zeggen, druk eens op F5 en lees mn reactie hierboven door :)
Je hebt enkel recht op je geld terug als het product niet hersteld of vervangen kan worden! TS kan waarschijnlijk gewoon een nieuw gelijkaardig moederbord bestellen dus gaat dit niet op (tenzij er geen gelijkaardig moederbord voor €49 te krijgen is).

Of vraag dat moederbord van €50 dat hier gepost is als je dat wilt, veel kans dat ze daarvoor niet moeilijk gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Vraag is nog steeds, wat de nieuwprijs van het bord was. Is dat de aanschafprijs van 49€, die hierboven genoemd is, dan zou ik inderdaad niet moeilijk doen en een gelijkwaardig bord pakken.

[ Voor 54% gewijzigd door SkiFan op 13-02-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 13:40
SkiFan schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:39:
Vraag is nog steeds, wat de nieuwprijs van het bord was. Is dat de aanschafprijs van 49€, die hierboven genoemd is, dan zou ik inderdaad niet moeilijk doen en een gelijkwaardig bord pakken.
[ Zercom heeft de aanschafwaarde van uw product ter beschikking gesteld (€49.-)
€49 dus.
In het geval dat ze begonnen waren met een afschrijving/gebruikskost ervan af te trekken kon je inderdaad nog moeilijk gaan doen, maar hier handelen ze het mijns inziens mooi af.

[ Voor 19% gewijzigd door SD2000 op 13-02-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
Moederbord was inderdaad rond de €50.-
Ik kom er alleen mooi van af als ze alsnog het moederbord opsturen die ik in eerste instantie gekocht heb.
Ze horen gewoon voor een vervanger te zorgen mits ik binnen de garantie zit en anders geld terug, nu moet ik genoegen nemen met een webshop die hopelijk tot mijn standaarden ligt rondom een moederbord, en wat zover heb gezien valt het me tegen met het assortiment die ze hebben voor €49,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Memo88 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:02:
Moederbord was inderdaad rond de €50.-
Ik kom er alleen mooi van af als ze alsnog het moederbord opsturen die ik in eerste instantie gekocht heb.
Ze horen gewoon voor een vervanger te zorgen mits ik binnen de garantie zit en anders geld terug, nu moet ik genoegen nemen met een webshop die hopelijk tot mijn standaarden ligt rondom een moederbord, en wat zover heb gezien valt het me tegen met het assortiment die ze hebben voor €49,-
Dat is het mooie misschien aan de 49euro tegoedbon, dat je er zelf geld aan bij kan voegen om misschien wel 1 te kiezen die je smaak heeft ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
Waarom zou ik meer geld uitgeven dan ik al heb gedaan als mijn oorspronkelijke aankoop aan mijn eisen voldeed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Omdat het orgineel niet meer te krijgen is ?, en misschien de andere modellen in die prijsklasse niet voldoende zjin voor je ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:57
Wat heeft Zercom je hierop geantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
Ja maar wederom daar heb ik geen behoefte aan, vandaar dat ik liever mijn geld terug krijg en elders een mooi bordje voor €49 euro koop die wel voldoet.

@migchiell ze moeten nog reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:00
Ik vind je topic wat vroeg. Zercom heeft nog niet eens de kans gehad te antwoorden op je vraag wat de alternatieven zijn. Dan vind ik het helemaal niet netjes om een dergelijk topic te openen, zelfs al is het maar om je mogelijkheden af te speuren. Beter doe je dat dan zonder de naam van de winkel te vernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

er wordt in het topic al meermaals aangegeven wat de alternatieven zijn.

Het is ook helemaal niet netjes om te reageren zonder eerst te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je moet, zoals eerder aangegeven in dit topic, een mail sturen dat je de overeenkomst ontbindt. Zie bijvoorbeeld de post van Floppus voor onderbouwing daarvoor. Geef vervolgens aan dat het aanschafbedrag van 49 euro binnen twee weken teruggestort moet worden. Niets accepteren over afschrijvingskosten etc, wat Consuwijzer daarover schrijft is nergens op gebaseerd, maar is weer zo'n verkopersleugentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik snap inderdaad ook niet goed waarom de post van Floppus zo genegeerd wordt door TS.

Anoniem: 27535 in "Moederbord en geld kwijt na RMA via zercom/zerfix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
Nikolas schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:22:
Ik vind je topic wat vroeg. Zercom heeft nog niet eens de kans gehad te antwoorden op je vraag wat de alternatieven zijn. Dan vind ik het helemaal niet netjes om een dergelijk topic te openen, zelfs al is het maar om je mogelijkheden af te speuren. Beter doe je dat dan zonder de naam van de winkel te vernoemen.
Ik heb ze wel 3x gevraagd voor een alternatief en ze dansen om mijn vraag heen en komen alleen met een tegoedbon, en zo te zien heb ik recht op mijn geld terug dan vind ik dat schandalig van zercom.

@haribold & mig29.

Het is dat een tweaker mijn moederbord alsnog gevonden heeft op hun website, ik wacht eerst af op hun reactie voordat ik met dat verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Gewoon hetzelfde bord eisen. Indien ze een alternatief aangeven, zadel je ze gewoon op met de vervolgschade (tijd voor herinstalleren windows). En eigenlijk, ook als ze ontbinden zijn ze aansprakelijk. En tegoedbonnen heeft een hoog 1980 gehalte, dat kan tegenwoordig echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Laatst online: 21-05 22:24
Ik zou zeggen, geef ze nog 1 kans, verder niet moeilijk doen en aangeven dat je je rechtsbijstand gaat inschakelen. je staat in je recht en dat hebben ze nog bevestigd ook.
Simpele zaak voor een rechtsbijstand, kost geen drol en heb je een hoop plezier van.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
Ok net een mail binnen gekregen:

Zercom heeft de aanschafwaarde van uw product ook ter beschikking gesteld (€49) Het door u opgegeven product blijkt na fysieke controle niet aanwezig te zijn in ons magazijn. Dit betreft een systeemfout en het dit product zal ook van de voorraad worden afgeschreven omdat deze informatie incorrect is. Hierdoor kunnen we u niet van dit product voorzien.

Zo moeilijk was dat toch niet zercom -.-
Bedankt iedereen! Tijd om een leuk bordje te zoeken!
En bedankt zercom om uiteindelijk toch nog het juiste te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
euh? dat haal ik er niet uit hoor... maar ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memo88
Je hebt gelijk, ik leg me erbij neer.
Ik ga gebruik maken van hun tegoedbon voor een leuk bordje.
Hopelijk verzenden ze het gratis, is het minst wat ze kunnen doen!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jeroenneman schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:18:
Je zou toch verwachten dat een webshop nog een beetje moeite voor je deed, om zo klanten te behouden (klanttrouw is nou niet echt iets wat ik toepas bij een webwinkel), maar helaas.
Dat doen ze juist met tegoedbonnen die je alleen bij hun kunt besteden. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik pas even de titel aan naar iets wat de lading wat beter dekt en minder stemmingmakend is :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-07 11:31
Zoals reeds vaker gezegd in dit topic is het een tegoedbon niet rechtsgeldig.

Echter zou ik wel blij zijn met de oplossing omdat Zercom de mogelijkheid heeft om een gebruiksvergoeding te vragen. In dit geval kan je er dus rekening mee houden dat ze bijvoorbeeld 50% van het bedrag kunnen aftrekken en hoeven dus slechts 25E terug te storten in een dergelijk geval.

In dit geval zou mijn voorkeur dus uitgaan naar een tegoedbon van 50E alleen bij Zercom te besteden ipv een 25E teruggestort krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jwlb schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 08:20:
Zoals reeds vaker gezegd in dit topic is het een tegoedbon niet rechtsgeldig.

Echter zou ik wel blij zijn met de oplossing omdat Zercom de mogelijkheid heeft om een gebruiksvergoeding te vragen. In dit geval kan je er dus rekening mee houden dat ze bijvoorbeeld 50% van het bedrag kunnen aftrekken en hoeven dus slechts 25E terug te storten in een dergelijk geval.

In dit geval zou mijn voorkeur dus uitgaan naar een tegoedbon van 50E alleen bij Zercom te besteden ipv een 25E teruggestort krijgen.
Dit is een verkopersfabeltje. Het verhaaltje dat een onderneming in een dergelijk geval een "gebruiksvergoeding" in rekening mag brengen, duikt steeds weer op. Het wordt echter nergens ondersteund door wetgeving of rechtspraak. Sterker nog, volgens wet en rechtspraak ligt het risico van waardevermindering bij de verkoper (behalve in uitzonderingsgevallen). Zercom had in dit geval het aankoopbedrag in zijn geheel moeten terugstorten, maar kennelijk ontbreekt de integriteit bij het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
haribold schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:08:
... "gebruiksvergoeding" ... wordt echter nergens ondersteund door wetgeving of rechtspraak. ...
Helemaal eens met de overige opmerkingen in je post, maar ik dacht dat het Quelle-arrest min of meer duidelijk maakt dat een gebruiksvergoeding zeker niet kan bij reparatie of vervanging, maar mogelijk wel bij ontbinding (maar dan niet vanwege een waardevermindering natuurlijk). De hoogte van een dergelijke vergoeding is dan vervolgens ook nog niet even eenvoudig te bepalen. Ik zou zeggen dat het in dit geval dan hoguit om een paar euro zou mogen gaan.

Aan de andere kant lijkt me dat ontbinding ook niet direct aan de orde zou moeten zijn, omdat vervanging door een adequaat gelijkend product best mogelijk zou moeten zijn&zeker gevergd zou kunnen worden van de verkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 26-02-2013 15:23 ]

Pagina: 1