Spullen gestolen uit auto, inboedelverzekering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Gisternacht is er ingebroken in mijn auto, daarbij zijn alle panelen los getrokken en de gordels gestolen van de bestuurders- en de passagiers kant, gordels achterin waren wel nog aanwezig. Nu heb ik een leaseauto dus hoewel het veel werk en gedoe met zich meebrengt hoef ik daarvoor in ieder geval niet voor de kosten op te draaien alleen lag er in de kofferbak (uit het zicht) nog een tas met kleding van me.
In deze tas zaten een aantal jeans (€100 - €150 p.st.) en een zooi shirts (stuk of 10 shirts, gemiddelde waarde €40) waardoor de totale aanschafwaarde hiervan rond de 800-1000 euro zal liggen.

Nu vroeg ik mij af of ik deze spullen kan verhalen op mijn inboedelverzekering? Uiteraard moet ik ze zelf even bellen, heb ook het telefoonnummer en polisnummer opgezocht alleen ik vroeg me af of iemand hier al ervaring mee heeft gehad en hoe dit is afgehandeld.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Meestal niet je inboedelverzekering, vaker wel op de allriskverzekering van je Leasewagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:40

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik heb ooit wat CD's en een autoradio vergoed gekregen van mijn inboedelverzekering na inbraak in een priveauto welke alleen WA verzekerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Leasemaatschappij gaf in ieder geval aan dat dit niet bij hun gedekt was (privé eigendommen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, ook eens gehad. Ingebroken in leaseauto wat privespullen gejat, en via de inboedelverzekering van m'n ouders (woonde toen nog thuis) netje geld daarvoor teruggehad.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Thanks! heb zojuist even gebeld naar verzekeraar, krijg inderdaad vergoed tot een maximum van €300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Mooi eventjes 300 euro verdiend.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Vanavond even kast uitgeplozen om te kijken wat ik allemaal mis, totale aanschafwaarde van de kleding is 930 euro, als ik in het meest gunstige geval 300 vergoed krijg sta ik nog steeds 630 verlies, voelt niet echt als "300 euro verdienen"

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:20

Wokschotel

Op 6 wielen

Hoezo, die kleding is toch niet nieuw meer neem ik aan, lijkt me niet meer dan normaal dat je de dagwaarde terugkrijgt.

De islam kan uw vrijheid schaden

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:52

TommyGun

Stik er maar in!

Tenzij je bonnetjes hebt, dan kun je veelal nog wel de aanschafwaarde terugkrijgen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• gise
  • Niet online
Wokschotel schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:48:
Hoezo, die kleding is toch niet nieuw meer neem ik aan, lijkt me niet meer dan normaal dat je de dagwaarde terugkrijgt.
Uiteraard, maar die 300 is natuurlijk niet genoeg om te kopen wat ik had, het was overigens geen oude kleding, meeste was niet ouder dan 6 maanden oud.

Bonnetjes heb ik niet bewaard, dat doe ik eigenlijk alleen voor grote aankopen en bijvoorbeeld electronica voor de garantie.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:19

Tomatoman

Fulltime prutser

Niet leuk, van een inbraak word je natuurlijk nooit vrolijk, ook niet als alles vergoed zou worden :(. Maar waarom heb je eigenlijk 4 broeken en 10 T-shirts in je auto liggen? Ik heb daarvoor een kledingkast.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik kan me voorstellen dat je nette broeken / shirts in je auto hebt liggen als je je vaak schone kleren aan doet als je ergens moet wezen voor een zakelijk gesprek.

Verder is het inderdaad zuur dat je dan maar zo weinig terug krijgt. Weer een dure les geleerd...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 18:58
Wokschotel schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:48:
Hangt sterk van de verzekering af. Toen onlangs bij mij was ingebroken kreeg ik van alle gestolen goederen de vervangingswaarde terug. Dat betekende circa 90 euro per polootje, ook al waren sommigen al 8 jaar oud.

Wanneer jou hele huis wordt leeggeroofd en je krijgt van alle goederen de dagwaarde, dan ben je gedwongen om marktplaats af te struinen voor een "nieuwe" inrichting. Niet iets waar je blij van wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 14-02-2013 09:47 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• gise
  • Niet online
Tomatoman schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:39:
Niet leuk, van een inbraak word je natuurlijk nooit vrolijk, ook niet als alles vergoed zou worden :(. Maar waarom heb je eigenlijk 4 broeken en 10 T-shirts in je auto liggen? Ik heb daarvoor een kledingkast.
Ik ben net verhuisd en moest wachten op m'n nieuwe wasmachine tot deze geleverd werd dus ondertussen had moeders een paar wasjes gedraaid, ik had twee tassen meegenomen bij m'n ouders vandaan, één tas (die op de achterbank stond) meegenomen en bij de ander dacht ik, die neem ik morgen wel mee aangezien het een kwartiertje lopen is vanaf m'n auto naar m'n apartement, woon in winkelstraat dus kan daar niet parkeren.

Edit: hier trouwens een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NAYfnZw.png
Hier stond hij geparkeerd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/koOHdOq.png
Geforceerd raampje

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ECgeJzu.png
Hier zaten gordels...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6Ocixh0.png
Nadat ik de auto had opgeruimd, de losse panelen van de deurstijlen etc.

[ Voor 21% gewijzigd door gise op 14-02-2013 10:40 ]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

AMDFreak

Intel is zo..

Vaak is het verzekerde bedrag gemaximaliseerd wanneer goederen uit een auto gestolen zijn (€ 250,- is gangbaar).

Bedoel, eerlijk is eerlijk, normaal gesproken ligt er nooit zoveel kleding in een auto.

Gezien jouw situatie is het echt even dikke pech en heel vervelend.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Anoniem: 58485

Dus ze hebben gewoon keihard je gordelsysteem gejat?

• gise
  • Niet online
Jep, daar was het ze waarschijnlijk om te doen, de spullen in de kofferbak lagen niet in het zicht. Radio/CD hebben ze laten zitten en m'n kleingeld / parkeergeld uit middenconsole lag op straat gestrooid... :/

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:47

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Waarom nieuwe onderdelen kopen als je het verderop kan jatten...

Echt schandalig dat zoiets gebeurd :(

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
WTF is er zo bijzonder aan een gordelsysteem, struin even langs een autosloper en neem er daar een paar mee.... Triest volk, zelfde als die trend van de laatste tijd om Xenon systemen uit nieuwe Golfjes te jatten....

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op de sloop een Polo :+ (?) vinden is lastig(er). Maar schandalig idd.

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 14-02-2013 12:08 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
FastFred schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:15:
WTF is er zo bijzonder aan een gordelsysteem, struin even langs een autosloper en neem er daar een paar mee.... Triest volk, zelfde als die trend van de laatste tijd om Xenon systemen uit nieuwe Golfjes te jatten....
Tsja, vroeger was het de radio, nu de veiligheidssystemen. Ik verbaas me er meer over dat de airbags niet gestolen zijn. Zou dit voor de politie niet te matchen zijn aan mogelijke daders: hetzelfde type auto dat recent een aanrijding heeft gehad zonder dat airbags geploft zijn?

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:57
Bij een maat van me was ook ruitje ingetikt en een gereedschapskoffer gestolen. Zijn inboedelverzekering dekte alles wat niet met de auto te maken had, dus koffer was gedekt.

Ioniq 5 P45

Pagina: 1