Ellende met Dynafix, en nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi,

Ik heb ellende met Dynafix nadat ik mijn LG Nexus 4 met gebroken scherm naar ze heb opgestuurd.
Telefoon is Vrijdag middag opgestuurd (aangetekend) via PostNL. Zaterdag ochtend om 09:38 is hij afgeleverd bij Dynafix (ik kan de handtekening en naam van diegene die getekend heeft zien).
Dynafix eind van de dag gebeld op Zaterdag omdat ik online mijn telefoon nog niet kon vinden in het systeem. Mevrouw vertelde dat dat even kon duren omdat het druk was, en het inboeken dan wat langer duurde.
Maandag einde van de dag een mail gestuurd omdat ik hem nog steeds niet kon vinden en er gelijk achteraan gebeld. Meneer vertelde mij dat het inboeken soms even duurt en dat ik nog maar even moest wachten, en tot mijn schrik ontvang ik Maandag avond rond 19:00 een mail met daarin de informatie dat mijn telefoon kwijt is.
Dinsdag gelijk weer gebeld en ik moest maar een e-mail sturen met al mijn gegevens en alle gegevens van de telefoon. Done, geen reactie.
Vanochtend weer gebeld en volgens die vrouw is het pakketje helemaal nooit afgeleverd bij ze. Maik kent ze ook niet.

What to do? Ben ik nu gewoon m'n telefoon kwijt? Wat zijn mijn rechten in zo'n geval ? :(
Heel Google staat vol met ellende over Dynafix(zie ik achteraf).
Iemand met tips/advies?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik denk dat dit topic beter past in het Shopping Forum, ik verplaats hem daar even heen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 17:46
Via wie heb je hem opgestuurd naar Dynafix ?, heb je dit zelf gedaan of heb je dat bijvoorbeeld HI laten doen ?.

Als je het heb laten doen is het hun verantwoording, en moeten hun dus voor een vervanger zorgen en hoe hun dat met Dynafix oplossen is hun probleem.
Als je zelf het met Dynafix geregeld heb het opsturen etc, dan moet je bij hun wezen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:52:
Via wie heb je hem opgestuurd naar Dynafix ?, heb je dit zelf gedaan of heb je dat bijvoorbeeld HI laten doen ?.

Als je het heb laten doen is het hun verantwoording, en moeten hun dus voor een vervanger zorgen en hoe hun dat met Dynafix oplossen is hun probleem.
Als je zelf het met Dynafix geregeld heb het opsturen etc, dan moet je bij hun wezen voor een nieuwe.
Ja heb hem zelf opgestuurd naar ze nadat ik telefonisch had gevraagd of ze de Nexus 4 überhaupt wel repareren. Een nieuwe kunnen ze dus ook niet leveren, aangezien die telefoon officieel helemaal niet word verkocht in Nederland.
En wat nou als ze gaan zeggen dat ze helemaal niet zeker weten of ik dan wel echt een Nexus 4 heb opgestuurd? Straks gaan ze het in mijn schoenen schuiven, want dat gevoel heb ik!
janvanduschoten schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:51:
Ik denk dat dit topic beter past in het Shopping Forum, ik verplaats hem daar even heen.
Excuses en bedankt voor het verplaatsen!

[ Voor 12% gewijzigd door DennusB op 13-02-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 15:57

EnnaN

Toys in the attic

Even los van ellende met Dynafix via google, ik denk dat je hier moet kijken wie het probleem heeft bij verzenden.

Je hebt het aangetekend laten verzenden, dus OF het is netjes afgeleverd en dan moet Dynafix zich verantwoorden, OF het is niet netjes afgeleverd, en dan kan je bij de PostNL op bezoek toch?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 11:51
EnnaN schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:39:
OF het is niet netjes afgeleverd, en dan kan je bij de PostNL op bezoek toch?
Waarna PostNL zegt: sorry, wij kunnen niets doen, had je maar verzekerd moeten verzenden.

@TS, in wat voor verpakking heb je het device gestuurd? Als het duidelijk was dat er een Nexus 4 in zat, dan is de pakketbezorger jou waarschijnlijk erg dankbaar.

Helaas werken er erg veel dieven voor PostNL...

Ik vrees helaas het ergste voor TS. Gewilde producten moet je dan ook nooit met PostNL versturen, beter via DHL, maar weet ook niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
EnnaN schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:39:
Even los van ellende met Dynafix via google, ik denk dat je hier moet kijken wie het probleem heeft bij verzenden.

Je hebt het aangetekend laten verzenden, dus OF het is netjes afgeleverd en dan moet Dynafix zich verantwoorden, OF het is niet netjes afgeleverd, en dan kan je bij de PostNL op bezoek toch?
Ja het is netjes afgeleverd, getuige dit screenshot :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VNvxr1Cap8e7AkpctrhB0Udp/medium.png
jroz2001 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:45:
[...]

Waarna PostNL zegt: sorry, wij kunnen niets doen, had je maar verzekerd moeten verzenden.

@TS, in wat voor verpakking heb je het device gestuurd? Als het duidelijk was dat er een Nexus 4 in zat, dan is de pakketbezorger jou waarschijnlijk erg dankbaar.

Helaas werken er erg veel dieven voor PostNL...

Ik vrees helaas het ergste voor TS. Gewilde producten moet je dan ook nooit met PostNL versturen, beter via DHL, maar weet ook niet iedereen.
Het is verstuurd in een doosje met het merk van mijn CV ketel-waterpomp. Er was dus echt niet aan te zien dat het om een telefoon ging.

[ Voor 36% gewijzigd door DennusB op 13-02-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Zal 't er niet mee te maken hebben dat de nexus 4 gewoon niet in nederland leverbaar is, dus ean onbekend en dat soort verhalen. Simpelweg geen mogelijkheid om dat ding uberhaupt 'in te boeken?'

Waarschijnlijk ligt 'ie er wel gewoon, maar kunnen ze er niks mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
thijszor schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:47:
Zal 't er niet mee te maken hebben dat de nexus 4 gewoon niet in nederland leverbaar is, dus ean onbekend en dat soort verhalen. Simpelweg geen mogelijkheid om dat ding uberhaupt 'in te boeken?'

Waarschijnlijk ligt 'ie er wel gewoon, maar kunnen ze er niks mee?
Jawel, dat heb ik van te voren aan ze gevraagd. Vanochtend ook weer, Nexus 4 boeken ze in en sturen ze vervolgens door naar 3e partij. Door meerdere mensen bij Dynafix bevestigd.
Edit : Daarnaast boeken ze hem in onder IMEI en S/N. Dus dat staat los van het merk of type!

[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 13-02-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 08:42
Als je hem aangetekend hebt verstuurd, moet PostNL een handtekening kunnen overhandigen. Kunnen ze dit niet, dan zijn zij hem kwijtgeraakt. Als ze de handtekening en naam van persoon wel kunnen overhandigen, moet Dynafix verantwoordelijk worden gehouden. Ik beide gevallen zou ik vragen om een uitbetaling in geld en dit kun je ook beargumenteren gezien je specifiek deze telefoon hebt gekocht en er moeite voor hebt gedaan gezien deze niet in Nederlandse winkels te koop is.

De kans is overigens groot dat om dit proces af te ronden voordat het volgende nexus toestel is geintroduceerd, je rechtsbijstand moet inschakelen of in ieder geval even langs moet gaat bij het juridisch loket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 17:46
DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:47:
[...]

Jawel, dat heb ik van te voren aan ze gevraagd. Vanochtend ook weer, Nexus 4 boeken ze in en sturen ze vervolgens door naar 3e partij. Door meerdere mensen bij Dynafix bevestigd.
Edit : Daarnaast boeken ze hem in onder IMEI en S/N. Dus dat staat los van het merk of type!
Dan heeft iemand hem aangenomen maar niet ingeboekt. ( dat is de enige conclusie die ik kan bedenken )
zeker weten doe ik het natuurlijk niet, en is het geen aanname van diefstal.

Maar dat is wel wat er denk ik mis is gegaan hij is wel binnen gekomen maar niet ingeboekt en zwerft nu ergens rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Overigens heb ik zelf ook heel slechte ervaringen met Dynafix. Ik heb bij hen een Xperia S ingeleverd waarvan ik zeker weet dat er geen vochtschade aan was en toch beweren ze dat er vochtschade geconstateerd is. Gelukkig had ik mijn telefoon gekocht bij de Phonehouse dus die heeft het nu in onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ECiftci schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:52:
Als je hem aangetekend hebt verstuurd, moet PostNL een handtekening kunnen overhandigen. Kunnen ze dit niet, dan zijn zij hem kwijtgeraakt. Als ze de handtekening en naam van persoon wel kunnen overhandigen, moet Dynafix verantwoordelijk worden gehouden.
Je vergeet de mogelijkheid dat een postbezorger zelf een handtekening zet, dat die aan een willekeurige voorbijganger vraagt om te tekenen etc. etc.

Het probleem met onverzekerd versturen is simpelweg dat PostNL gaat wijzen naar de handtekening en dat DynaFix gaat zeggen niets gekregen te hebben, dan kan er een onderzoek uit voortkomen en daaruit kan zelfs komen dat PostNL het zoek heeft gemaakt, maar dan krijg je wellicht 100 euro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10 17:25
ECiftci schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:55:
Overigens heb ik zelf ook heel slechte ervaringen met Dynafix. Ik heb bij hen een Xperia S ingeleverd waarvan ik zeker weet dat er geen vochtschade aan was en toch beweren ze dat er vochtschade geconstateerd is. Gelukkig had ik mijn telefoon gekocht bij de Phonehouse dus die heeft het nu in onderzoek.
Mijn vriendin had exact hetzelfde. iPhone home button reageerde niet meer lekker, opgestuurd naar Dynafix "onze experts hebben geconstateerd dat het waterschade is." Geen bewijs niets.

Week later maar eens naar iPhoneWorld gegaan waar ze hem gewoon konden repareren voor 60 euro.

Zeer triest dat dit soort onzin bedrijven niet flink worden aangepakt.

OT: Als jij het pakket aangetekend hebt verzonden zul je aan PostNL moeten vragen waar de handtekening vandaan komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Junia op 13-02-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ECiftci schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:52:
Als je hem aangetekend hebt verstuurd, moet PostNL een handtekening kunnen overhandigen. Kunnen ze dit niet, dan zijn zij hem kwijtgeraakt. Als ze de handtekening en naam van persoon wel kunnen overhandigen, moet Dynafix verantwoordelijk worden gehouden. Ik beide gevallen zou ik vragen om een uitbetaling in geld en dit kun je ook beargumenteren gezien je specifiek deze telefoon hebt gekocht en er moeite voor hebt gedaan gezien deze niet in Nederlandse winkels te koop is.

De kans is overigens groot dat om dit proces af te ronden voordat het volgende nexus toestel is geintroduceerd, je rechtsbijstand moet inschakelen of in ieder geval even langs moet gaat bij het juridisch loket.
De handtekening kan ik inderdaad zelf inzien online bij Track&Trace. Er is getekend door ene "Maik" en ook de handtekening staat er bij. Volgens Dynafix was dat voldoende bewijs dat hij bij hun is afgeleverd maar helaas kunnen ze hem nergens meer vinden. Dat is toch bizar?
Ik zou bijna denken dat ze daar systematisch telefoons achterover drukken, Google staat vol met telefoons die 'kwijt' zijn geraakt daar.

Edit : Net maar weer gebeld. Mevrouw aan de lijn weigerde om een termijn te geven voor dat onderzoek. Ze wist niet wanneer ik antwoord zou krijgen. Ze wilde me ook niet doorverbinden naar haar manager want "die zegt toch precies hetzelfde". Ik heb haar nu een escalatie mail naar haar persoonlijke mail-adres gestuurd en ze gaat het bevestigen als het binnen is en is doorgezet naar het magazijn. Mag het hopen... :/

[ Voor 20% gewijzigd door DennusB op 13-02-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:23:
[...]
Edit : Net maar weer gebeld. Mevrouw aan de lijn weigerde om een termijn te geven voor dat onderzoek. Ze wist niet wanneer ik antwoord zou krijgen.
Ik zou het knap vinden als ze wel weet wanneer ze antwoord gaat krijgen. Ik neem in ieder geval aan dat je liever je telefoon hebt dan een monetaire vergoeding...

Ding is zoek en eigenlijk vraag jij : Wanneer hebben jullie hem weer gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:21:
[...]

Ik zou het knap vinden als ze wel weet wanneer ze antwoord gaat krijgen. Ik neem in ieder geval aan dat je liever je telefoon hebt dan een monetaire vergoeding...

Ja, dat vraag ik inderdaad. Lekker moeilijk om even naar het magazijn te lopen en te kijken of het doosje (waarvan ik tot in DETAIL kan beschrijven hoe hij er uit ziet) er ligt. Pfff :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:23:
[...]

Ja, dat vraag ik inderdaad. Lekker moeilijk om even naar het magazijn te lopen en te kijken of het doosje (waarvan ik tot in DETAIL kan beschrijven hoe hij er uit ziet) er ligt. Pfff :X
en jij denkt dat jouw doosje het enige doosje in het magazijn is? misschien dat ze zelfs meerdere magazijnen hebben (inkomende goederen, sorteerafdeling, reparatie afdelingen). dat is echt niet binnen 5 minuten doorzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:06:
[...]

en jij denkt dat jouw doosje het enige doosje in het magazijn is? misschien dat ze zelfs meerdere magazijnen hebben (inkomende goederen, sorteerafdeling, reparatie afdelingen). dat is echt niet binnen 5 minuten doorzocht.
En toch denk ik dat ik mag verwachten als klant dat ze na 4 dagen wel weten waar mijn telefoon rondspookt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Gomez12 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:21:
[...]

Nee, hij vraagt om de termijn waarbinnen een conclusie wordt getrokken omtrent zijn toestel. Dat is ook niet raar, ik neem aan dat als het toestel na x dagen niet wordt gevonden, dat het bedrijf concludeert het kwijt te zijn en dus gaat vergoeden. Hier horen ze procedures voor te hebben.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:16:
[...]

Nee, hij vraagt om de termijn waarbinnen een conclusie wordt getrokken omtrent zijn toestel. Dat is ook niet raar, ik neem aan dat als het toestel na x dagen niet wordt gevonden, dat het bedrijf concludeert het kwijt te zijn en dus gaat vergoeden. Hier horen ze procedures voor te hebben.
Bedankt voor de goede verwoording. Dat is precies wat ik bedoel maar wat ze dus weigeren bij Dynafix, alleen daar word ik al bang van omdat ik gewoon het idee heb dat ik genaaid word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:20:
[...]

Bedankt voor de goede verwoording. Dat is precies wat ik bedoel maar wat ze dus weigeren bij Dynafix, alleen daar word ik al bang van omdat ik gewoon het idee heb dat ik genaaid word..
Punt is dat je ook gewoon aan een bepaalde termijn vast zit, hoe kut het ook is. Zij hebben een inspanningsplicht om binnen X dagen de diensten te bieden die jij met hun hebt afgesproken, alles in de tussentijd zijn ze min of meer vrij om zich aan deze termjnen te houden. Dit zijn dikwijls termijnen van minimaal enkele weken.

Ik heb het ook wel eens met een winkel gehad, wel een andere situatie. Monitor opgestuurd, nooit aangekomen, wel voor getekend. Hoogstwaarschijnlijk door de bezorger gewoon meegenomen naar huis. Maar de webshop wilde ook onderzoek doen en beriep zich op de termijn van 30 dagen (ofzo) die in de AV stonden. Tot die tijd zijn ze tot weinig verplicht voor zover ik weet. Niet dat het het bedrijf nogal ontsiert.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Dat het in de AV staat, betekend nog niet dat het terecht of rechtsgeldig is. Nogmaals BennusB, ga even een keertje advies vragen bij het Juridisch Loket. Is gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ECiftci schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:47:
Dat het in de AV staat, betekend nog niet dat het terecht of rechtsgeldig is. Nogmaals BennusB, ga even een keertje advies vragen bij het Juridisch Loket. Is gratis...
Dit is voor zover ik weet ook bij de wet geregeld:
bron: http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Uitvoeringstermijn

De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk).
Met dit soort dingen kunnen zij zich ook beroepen hierop voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ECiftci schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:47:
Ik ga ze maar eens bellen inderdaad.
LiquidT_NL schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:55:
[...]

Dit is voor zover ik weet ook bij de wet geregeld:

[...]

Met dit soort dingen kunnen zij zich ook beroepen hierop voor zover ik weet.
Maar dat is wet kopen op afstand. Ik koop toch niks ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:32:
Maar dat is wet kopen op afstand. Ik koop toch niks ? :P
Ik dacht dat het misschien zo in de wet sowieso geregeld was, maar ik zie nu ook in dat ik het enkel terug kan vinden i.c.m. de wet koop op afstand. Excuses :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
LiquidT_NL schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:16:
[...]
En jij denkt dat Dynafix zonder stoot of krimp gaat vergoeden?

Dat is wel erg naief gedacht. Ik bedoel is er uberhaupt al een bevestiging van DynaFix dat hun dat ding ontvangen hebben?

Ik vermoed dat het als volgt zal gaan :
- Wilt u als verzender even een onderzoek laten starten bij PostNL dan horen wij de uitslag over x weken wel eens.
- Daarna krijg je of van PostNL nul euro (onverzekerd) of dynafix gaat intern nog eens zoeken en vind niets en komt met een bedrag van 100 euro aanzetten (ik bedoel dat ding was beschadigd anders zou je hem niet opsturen)

Van Dynafix kan je hooguit verwachten dat ze je de dagwaarde van een kapot toestel gaan teruggeven, dat zal niet echt iets zijn waarmee je iets kan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:14:
[...]

Dat is wel erg naief gedacht. Ik bedoel is er uberhaupt al een bevestiging van DynaFix dat hun dat ding ontvangen hebben?

Ik vermoed dat het als volgt zal gaan :
- Wilt u als verzender even een onderzoek laten starten bij PostNL dan horen wij de uitslag over x weken wel eens.
- Daarna krijg je of van PostNL nul euro (onverzekerd) of dynafix gaat intern nog eens zoeken en vind niets en komt met een bedrag van 100 euro aanzetten (ik bedoel dat ding was beschadigd anders zou je hem niet opsturen)

Van Dynafix kan je hooguit verwachten dat ze je de dagwaarde van een kapot toestel gaan teruggeven, dat zal niet echt iets zijn waarmee je iets kan hoor.
Nou als dat gebeurt klaag ik ze serieus aan. Oplichtersbedrijf. Ze staan zelfs bij kassa overal op de website :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Gomez12 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:14:
[...]

Nee, maar daar zeg ik ook niets over. Ik zeg enkel dat het onzin is dat Dynafix geen termijn kan geven voor iets zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010101.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 20:09
Een optie zou kunnen zijn om nogmaals een aangetekend pakje te sturen met gewicht (een stompkaars erin ofzo) en die handtekening te vergelijken? Of een oproep doen om zoveel mogelijk handtekeningen van Dynafix te verzamelen en die te bestuderen?

[ Voor 7% gewijzigd door 010101. op 13-02-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 17:44
jroz2001 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:45:
[...]

Volgens de PostNL website is een aangetekend pakket ook gewoon verzekerd tot €500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Raling schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:23:
[...]

Volgens de PostNL website is een aangetekend pakket ook gewoon verzekerd tot €500.
Dan nog is de vraag wat zij zo'n toestel als waarde toekennen. Dikke kans dat zij uit gaan van de waarde van een defect toestel zoals ook gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

LiquidT_NL schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:31:
[...]

Dan nog is de vraag wat zij zo'n toestel als waarde toekennen. Dikke kans dat zij uit gaan van de waarde van een defect toestel zoals ook gezegd.
Wat dus totaal niet klopt, want zij moesten dat ding juist fixen...

Zou leuk worden met lease-auto's. Oh, ja, de auto waar een deuk inzat, die zijn we kwijt...maar we vergoeden wel de waarde van een oud barrel 8)7

Ik hoop dat TS gewoon fatsoenlijk wordt behandeld, anders zou ik een enkeltje rechtsbijstand adviseren (of eerst juridisch loket). Je wordt door grote bedrijven gewoon te kakken gezet waar je bij staat.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 17:44
Daar is een kans toe, maar ik wou er toch even op wijzen dat er wel degelijk een soort van verzekering is bij een aangetekend pakket. De onderstaande regels klinken vrij bemoedigend.
Verhoogde aansprakelijkheid
Bij verlies of beschadiging wordt de werkelijke schade (op basis van de inkoopwaarde van de factuur, exclusief btw) uitgekeerd tot een maximum van € 500,- per pakket. Om voor schadevergoeding in aanmerking te komen, heeft u het verzendbewijs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Raling schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:36:
Daar is een kans toe, maar ik wou er toch even op wijzen dat er wel degelijk een soort van verzekering is bij een aangetekend pakket. De onderstaande regels klinken vrij bemoedigend.

[...]
Dat klinkt in ieder geval hoopvol. Mag echt hopen dat dat wat op gaat leveren als ze morgen nog niks laten horen uit Dynafix. Zal morgen in ieder geval ook even het juridisch loket bellen voor wat tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Raling schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:36:

[...]
Het probleem is dat het een heel heel heel moeizaam traject is om hier bij PostNL aanspraak op te kunnen maken.
PostNL zal in 1e instantie namelijk zeggen dat het afgeleverd is (zie handtekening) en dat je dus geen aanspraak kan maken hierop.
En het is aan TS / Dynafix om het tegendeel te bewijzen.

Een van de grotere problemen van PostNL (imho) is dat er te veel gerotzooid wordt met handtekeningen. Zie TS waarin Dynafix zegt geen Maik te kennen en PostNL die beweert het bij Maik afgeleverd te hebben.
Daar heb je een gat zitten en totdat duidelijk is dat waar dat spaak is gelopen (postbode die als Maik getekend heeft, of Dynafix medewerker die als Maik getekend heeft) kan TS wachten.

PostNL heeft aan zijn verplichtingen voldaan (zie handtekening) en Dynafix heeft niets gehad, wie o wie is aansprakelijk.

En @TS ik zou er ook gewoon een juridisch loket oid op zetten. Kans is anders erg groot dat je x weken kastje-muur verhalen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:44:
[...]

Het probleem is dat het een heel heel heel moeizaam traject is om hier bij PostNL aanspraak op te kunnen maken.
PostNL zal in 1e instantie namelijk zeggen dat het afgeleverd is (zie handtekening) en dat je dus geen aanspraak kan maken hierop.
En het is aan TS / Dynafix om het tegendeel te bewijzen.

Een van de grotere problemen van PostNL (imho) is dat er te veel gerotzooid wordt met handtekeningen. Zie TS waarin Dynafix zegt geen Maik te kennen en PostNL die beweert het bij Maik afgeleverd te hebben.
Daar heb je een gat zitten en totdat duidelijk is dat waar dat spaak is gelopen (postbode die als Maik getekend heeft, of Dynafix medewerker die als Maik getekend heeft) kan TS wachten.

PostNL heeft aan zijn verplichtingen voldaan (zie handtekening) en Dynafix heeft niets gehad, wie o wie is aansprakelijk.

En @TS ik zou er ook gewoon een juridisch loket oid op zetten. Kans is anders erg groot dat je x weken kastje-muur verhalen krijgt.
Kan je dat juridisch loket er echt 'op zetten' dan? Dat hun er achteraan gaan? Dacht dat ze alleen advies konden geven aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:55:
[...]

Kan je dat juridisch loket er echt 'op zetten' dan? Dat hun er achteraan gaan? Dacht dat ze alleen advies konden geven aan mij?
Juridisch loket kan je er niet "echt op zetten", maar ze kunnen je wel helpen een brief te schrijven / advies geven om kastje-muur te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:04:
[...]

Juridisch loket kan je er niet "echt op zetten", maar ze kunnen je wel helpen een brief te schrijven / advies geven om kastje-muur te voorkomen.
Top! Morgen gelijk bellen. Ik zal jullie op de hoogte houden :)

• DennusB
  • Niet online
Juridisch loket net gesproken, ze adviseren me om een aangetekende brief te versturen waarin ik aangeef wat ik met Dynafix telefonisch al besproken heb en dat ik ze 7 of 14 dagen de tijd geef om met een antwoord te komen. Als dat niet gebeurt kan ik volgens het JL ze ook gelijk aansprakelijk stellen voor de geleden schade (de telefoon dus). Wel is het afwachten hoe ze reageren, en als ze bij hun standpunt blijven dat hij daar nooit is aangekomen moet ik gaan overwegen om een juridische procedure op te starten.

Iemand nog tips over dingen die ik juist wel/niet in die aangetekende brief moet proppen ?

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 13:00
Niet om het een of ander, maar bureaucratie is langzaam. Je moet ze wel een redelijke termjin geven om te reageren. Als jij vrijdag hem op stuur en hier op woensdag al het forum vol schrijft met je negatieve ervaringen... dan heeft het bedrijf naar mijn mening nog niet voldoende tijd gehad om te kijken waar de fout ligt, wellicht zijn ze nog voor je bezig (en waarschijnlijk tig andere zaken).
Dit soort dingen duurt weken als het mis gaat, niet dagen....
Dit staat los van het feit of je gelijk hebt of niet.

Ik zou idd een aangetekende brief sturen, als je van de week niet te horen krijgt of de telefoon gevinden is. Mijn advies op het moment ben je vaak emotioneel verhit, laat het even afkoelen en schrijf dan een nette brief. Men vangt meer vliegen met honing, dan met azijn. Succes!

• DennusB
  • Niet online
HeyJIJdaar schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:41:
Niet om het een of ander, maar bureaucratie is langzaam. Je moet ze wel een redelijke termjin geven om te reageren. Als jij vrijdag hem op stuur en hier op woensdag al het forum vol schrijft met je negatieve ervaringen... dan heeft het bedrijf naar mijn mening nog niet voldoende tijd gehad om te kijken waar de fout ligt, wellicht zijn ze nog voor je bezig (en waarschijnlijk tig andere zaken).
Dit soort dingen duurt weken als het mis gaat, niet dagen....
Dit staat los van het feit of je gelijk hebt of niet.

Ik zou idd een aangetekende brief sturen, als je van de week niet te horen krijgt of de telefoon gevinden is. Mijn advies op het moment ben je vaak emotioneel verhit, laat het even afkoelen en schrijf dan een nette brief. Men vangt meer vliegen met honing, dan met azijn. Succes!
Thanks voor je waardevolle input, wel moet ik het een beetje temperen want ik ben niet "emotioneel verhit". Ik baal gewoon enorm van het feit dat Dynafix z'n afspraken niet nakomt en dan vervolgens (als ik ontevreden ben) gewoon zegt "Ja meneer, dat is jammer, maar we weten niet hoe lang het gaat duren voor we hem hebben gevonden". Ik (met mijn verkopers achtergrond) denk dan : Jezus, ik zou de poten uit mijn lijf rennen om die klant weer tevreden te krijgen :/

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je hebt de telefoon naar Nuth gestuurd, neem ik aan ? Vergeet dan vooral ook niet, dat 't van afgelopen donderdag tot en met gisteren Carnaval was in Limburg, mogelijk had 't merendeel van het personeel vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Marly schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:59:
Je hebt de telefoon naar Nuth gestuurd, neem ik aan ? Vergeet dan vooral ook niet, dat 't van afgelopen donderdag tot en met gisteren Carnaval was in Limburg, mogelijk had 't merendeel van het personeel vrij.
Ik krijg vanochtend tot mijn verbazing opeens een e-mail met het verhaal dat hij gisteren is ingeboekt. Kan hem dan wel nog niet online zien, maar ik heb weer een beetje hoop :P
En ja, hij is naar Nuth gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand ervaring met Dynafix? Ik zie nu dit online :

Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 15-2-2013 4:49:50
Logistiek - Product klaar voor retourzending 18-2-2013 19:08:44

Betekent dat nou dat hij retour komt naar mij? Of naar Dynafix vanuit die 3e partij?
Want ik heb serieus gewoon nog geen offerte gehad en nergens akkoord op gegeven ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

B E L ze op ;)

en nou niet gaan piepen dat dat niet gaat zonder mobiel :P Overigens heb ik 1x een reparatie bij Dynaflix gehad en was ook een drama. Het was echter wel dat die meldingen betrekking hebben op Dynaflix. Kans bestaat dat het het toestel weer bij hun ligt, maar je dus nog niet kan weten wat er precies is gebeurd.

Voor hetzelfde geld is het toestel als niet repareerbaar retourgestuurd vanaf die externe reparatiedienst.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
BtM909 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:18:
B E L ze op ;)

en nou niet gaan piepen dat dat niet gaat zonder mobiel :P Overigens heb ik 1x een reparatie bij Dynaflix gehad en was ook een drama. Het was echter wel dat die meldingen betrekking hebben op Dynaflix. Kans bestaat dat het het toestel weer bij hun ligt, maar je dus nog niet kan weten wat er precies is gebeurd.

Voor hetzelfde geld is het toestel als niet repareerbaar retourgestuurd vanaf die externe reparatiedienst.
Heb ze gemaild :D Morgen maar even achteraan bellen :P
Edit : Ze denken dat hij ongerepareerd terug is gestuurd :? Ze hebben een vraag er over uit staan bij de externe partij, maar dat 3 werkdagen duren :/ Zucht...

[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 19-02-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervdland
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 21:56
en? hoe is het afgelopen

[ Voor 77% gewijzigd door rutgervdland op 19-03-2013 20:30 ]

Pagina: 1