Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 11:35
Removed.

[ Voor 99% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan wordt hij op YouTube 480p.
Je kan er bij YouTube voor kiezen om het filmpje op de originele kwaliteit te houden?
Hoe kan dit? Hoe is het mogelijk om van een niet HD video een Full HD video te maken?
Dit gebeurt door 'pixel doubling' Hier word uitgerekend welke pixels er ontbreken en die worden aangemaakt op de zelfde kleur als de naast gelegen pixel, net als het uitrekken op een kopieer apparaat bv of foto camera met pixel scaling functies.
TLDR; Ik heb origineel filmmateriaal opgenomen in SD PAL (576i), via AVS video editor kan ik dit 'upscalen' naar 1080p. Werkt dit? Kan dit? En wat is het handigst als ik het resultaat wil uploaden op YouTube?
Bij scalen kan er altijd iets goed of fout gaan. Soms zal het er voor het oog mooier uitzien en soms komen er artifact bij (niet van nature voorkomende insluitingen). Dus wil je de schaal verhogen doe dat in je editor en bekijk of je tevreden bent met het resultaat en kies wat je het meest aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bloodyus schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:41:
Als ik met AVS deze video bewerkt heb en wil produceren (renderen) dan kan ik ervoor kiezen om deze in PAL te renderen, de resolutie van het originele materiaal. Maar dan wordt hij op YouTube 480p.
Ik kan er (onder andere) ook voor kiezen om de compilatie Full-HD (1080p) te renderen.
Hoe kan dit? Hoe is het mogelijk om van een niet HD video een Full HD video te maken? Of heet dit dan alleen zo en is er verder niets HD aan?
Je kunt het resultaat dagelijks op TV zien. Zet je TV aan, zet 'm op NL1 of een andere HD-zender, en wacht tot er oude (niet-HD) videobeelden voorbij komen, bijvoorbeeld van een oude herhaling. Dan zie je wat er gebeurt als je gewoon PAL upscaled naar HD (meestal 1080i bij TV). Het is en blijft ouderwets PAL, maar dan aangepast voor het signaal wat een HDTV accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 120% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bloodyus schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:02:
Oftewel altijd upscalen naar HD wanneer mogelijk?
Nee. Juist alleen als noodzakelijk omdat de kwaliteit van het filmpje zelf er niet beter van wordt. Laat het upscalen maar zoveel mogelijk aan het afspeelapparaat over en laat het filmpje intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 97% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 94% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bloodyus schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:31:
[...]

Hmm, okee, duidelijk.
Maar zoals je hierboven ziet zijn mijn teksten en logo's dan wel minder mooi dan in HD..
Klopt. Dat is een afweging. Omdat je de teksten en logo's later toevoegt profiteren die wel weer van HD. Dat kan een goed argument zijn om toch die conversie te doen en het niet aan de afspeelapparatuur over te laten. Dat is een afweging die jij zelf moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 98% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:12 ]

Pagina: 1