Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• roosjepoosje
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13-07 15:37
Hoi allemaal, ik kom hier haast nooit, maar ik heb zo een vreemd verhaal waar ik niks van begrijp, en ik geloof dat dit misschien de plek is waar mensen zitten met meer verstand van zaken. Het zit zo;

ik heb een HTC desire S met hi abbonement. Gekocht via studentmobiel, die al zijn telefoons simlockvrij levert (zei de telefoniste mij gister). Geen verzekering.

Een maand geleden ging mijn telefoon voor het eerst echt uit, omdat de batterij leeg was. Toen ik hem weer aan de oplader hing en weer aanzette, pakte hij mijn simkaart niet meer. Ik naar de Hi winkel, daar pakte hij ook andere hi simkaart niet. Probleem leek een fabrieksfout, wat onder de garantie valt. Telefoon werd dus opgestuurd naar smartcare van hi.

Maar nu zegt smartcare dat mijn telefoon niet meer onder de garantie zit omdat hij gejailbreaked zou zijn!
Terwijl ik dat zelf echt niet heb gedaan! Niet bewust althans. En mijn telefoon is ook nooit bij iemand anders dan bij mij geweest. Behalve nu dan, nu ie bij smartcare ligt. Ik weet niet eens hoe ik zou moeten jailbreaken, en ik zou ook niet weten waarom ik het zou willen (hoef alleen maar te bellen, smsen, en whatsappen met mijn telefoon).

'Het bewijs' van de jailbreak is dat er in een of ander scherm staat 'S-OFF'.
De telefonisten van smarcare kunnen mij niet vertellen welke programma er dan op mijn telefoon staat waarmee er dan gejailbreaked zou moeten zijn.
En ik kan niet bewijzen dat ik niet gejailbreaked heb.
Dus het is nu mijn woord tegen het hunne.
En met de informatie en kennis die ik nu heb, ga ik het niet van ze winnen.
Gevolg is dat ik of geen telefoon meer heb, of 260 euro reparatiekosten moet betalen voor die fabrieksfout.

Ziet een van jullie hier misschien een gat in hun verhaal?
Niet persee juridisch gezien (al is dat ook zeer welkom!), maar met wat er gebeurd kan zijn ofzo? Hoe dit kan!?

• Mad_Cow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03-10 18:46
Je kan de bootloader ingaan om na te gaan of de telefoon S-OFF is en dan helemaal bovenaan in de bootloader zal S-OFF staan. Maar hoogstwaarschijnlijk is die wel S-OFF als ze dat zeggen. Als dat zo is, dan heeft iemand de bootloader ontgrendeld.

misschien heb je iets aan dit filmpje om weer terug te gaan naar S-ON
YouTube: How to S-ON the HTC Desire S, Unroot, remove Revolutionary and Clockwork Mod tutorial

• Comgenie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 23:05

Comgenie

Soms heb je dat

Het unlocken van de htc bootloader gaat normaal gesproken via hun website: http://www.htcdev.com/bootloader . Hiervoor moet je je ook registreren en een code invullen die uniek is per telefoon. Misschien dat je het via deze weg alsnog kan bewijzen?

No animals were harmed in the making of this comment.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:47

Rubman

Just as clear as a foggy night

Het is geen Jailbreak want dat is alleen vor Apple producten.

Het statement van S-OFF heeft betrekking tot het unlocked zijn van de bootloader.

Het gebeurt wel dat een telefoon standaard al met S-OFF word geleverd (niet veel maar toch), daarbij is het in Nederland volledig legaal om je telefoon S-OFF te hebben en kan dit in theorie geen schade aan de hardware opleveren en dien je ook gewoon garantie te krijgen. Dit heb ik zelf gehad bij PhoneHouse en Dynafix.

Zoals Comgenie al aangeeft probeer het via HTC service te spelen want via dat moet bij unlocked zijn en dien je een code hiervoor te hebben en in hun systeem te staan (ze hebben een erg behulpzame chatservice).

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:15

Compizfox

I use Arch, btw

Een Android-telefoon jailbreaken? Klinkt alsof die helpdeskmedewerker geen idee heeft waar hij/zij het over heeft.
quote:
Comgenie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:37:
Het unlocken van de htc bootloader gaat normaal gesproken via hun website: http://www.htcdev.com/bootloader . Hiervoor moet je je ook registreren en een code invullen die uniek is per telefoon. Misschien dat je het via deze weg alsnog kan bewijzen?
Zelfs als je dat doet, blijft hij S-ON.

Zoals gezegd gebeurt het inderdaad wel eens dat je een telefoon krijgt die S-OFF is. In zo'n geval heb je een uniek exemplaar die ROM-developers graag in handen willen krijgen als er nog geen hack is om hem S-OFF te maken :P

Vertel trouwens maar dat ze bij Dynafix mogen gaat bewijzen dat jij hem S-OFF hebt gemaakt, en dat dat ook de oorzaak is van de schade aan de telefoon.
Kunnen ze toch niet bewijzen.

Compizfox wijzigde deze reactie 13-02-2013 10:42 (83%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:34

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ik weet dat er HTC toestellen zijn geweest (ik weet niet of er ook Desire S bij waren) die standaard al S-off waren. Het kan dus best zijn dat hij nieuw al S-off was.

(gelijk even een titelfix ;) )

You've mistaken me for someone who really cares.

• roosjepoosje
Bedankt voor jullie berichten!

Ik had inderdaad HTC zelf al gebeld. Maar het HTC servicepunt en smartcare sturen hun defecte toestellen naar dezelfde reparatiebedrijf werd mij verteld, namelijk Teleplan.

@janvanduschoten, heb jij een idee hoe ik zou kunnen opzoeken over die HTC toestellen die S-off geleverd zijn? Mijn google skills zijn niet goed genoeg om meer informatie daarover te vinden...

Ik ga nu alle feiten naar studentmobiel mailen op aanraden van studentmobiel zelf. Hopelijk weten zij meer over de staat van de telefoon voordat ik hem kreeg, zoals hier al gesuggereerd werd.
Ik begrijp zelf namelijk echt te weinig over de link tussen S-OFF, rooten (jailbreaken in de woorden van smartcare:P), simlockvrij, en wat ik allemaal perongeluk mijn telefoon kan hebben aangedaan.

Als er nog meer suggesties zijn voor wat er aan de hand kan zijn, of meer advies, kom maar door ermee!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Je kunt het echt niet 'per ongeluk' hebben gedaan. Dan had je het echt wel geweten.

Daarnaast, ook al had je het zelf gedaan, is S-OFF geen vrijbrief voor het reparatiebedrijf om geen garantie te verlenen.
Hoe lang heb je de telefoon al? Volgens mij ligt de bewijslast in het eerste jaar (of zo) bij de fabrikant en niet bij jou.

• roosjepoosje
Ik heb de telefoon sinds september 2012.
Bedoel je dat zij moeten bewijzen dat ik dit mijn telefoon heb aangedaan? Behalve dát het S-OFF is, kan verder niemand bewijzen wie dat heeft gedaan, met de informatie die er nu is, toch?

Ze zeggen trouwens dat om em S-OFF te krijgen, ik gejailbreaked moet hebben, en dat dat gedaan wordt met illegale software, Dus geen garantie meer voor mij. Want, zeggen ze, in de voorwaarden van smartcare staat:

"De contractant kan tevens geen beroep doen op service indien schade is ontstaan door reparatie, bewerking, reiniging of poging daartoe van een Mobiel Randapparaat door anderen dan door Hi erkende Servicepunten in het kader van een Service-overeenkomst"

• Rubman

Rubman

Ik zou toch echt even met HTC chatten en hier duidelijk de volgende dingen vermelden:
  • Aanschafdatum telefoon/abbonement met telefoon.
  • Geen HTCdev unlock gedaan, met de vraag of zij dit kunnen verifieren
  • Mogelijkheid tot vanuit fabriek/winkel al S-OFF, zodat dit geen punt is om niet te repareren
Verder inderdaad de bewijslast maar bij verkoper/reparateur leggen. Wie zegt dat zij dit niet gedaan hebben en jij de telefoon gewoon normaal gebruikte sinds aanschaf.
Reparatiebedrijven zoeken vaak vele manieren om betaald te krijgen nu het waterschade verhaal wat minder vaak werkt gooien ze het op jailbreak (wat niet kan bij android) en unlocken van de bootloader.

Geef ook duidelijk aan dat je met reparateur X (liefst naam, maar anders tijd en datum etc vermelden zodat ze het terug kunnen vinden) gesproken hebt en deze het over iets heeft wat niet kan bij een android telefoon.
quote:
roosjepoosje schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:49:
Bedoel je dat zij moeten bewijzen dat ik dit mijn telefoon heb aangedaan? Behalve dát het S-OFF is, kan verder niemand bewijzen wie dat heeft gedaan, met de informatie die er nu is, toch?

Ze zeggen trouwens dat om em S-OFF te krijgen, ik gejailbreaked moet hebben, en dat dat gedaan wordt met illegale software, Dus geen garantie meer voor mij. Want, zeggen ze, in de voorwaarden van smartcare staat:

"De contractant kan tevens geen beroep doen op service indien schade is ontstaan door reparatie, bewerking, reiniging of poging daartoe van een Mobiel Randapparaat door anderen dan door Hi erkende Servicepunten in het kader van een Service-overeenkomst"
Zie ook mijn bovenstaande stuk.
Het punt illegale software kan direct van tafel geschoven worden HTC biedt namelijk zelf aan via HTCdev de bootloader van een telefoon vrij te geven met de voorwaarde dat je de garantie op software en sommige gevallen hardware verliest. Illegale software komt hier dus niet aan te pas.
leg hem eens uit/Schreeuw in de telefoon dan jailbreaken niet mogelijk is met een HTC omdat deze niet door Apple gemaakt worden.
Ze verwijzen altijd naar voorwaarden als het in hun nadeel is om je bang te maken, je hebt meer rechten dan je denkt.

Rubman wijzigde deze reactie 13-02-2013 12:57 (43%)

Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• E-Vix
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17-10 17:11

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het enige wat ik niet snap is dat je de telefoon hebt gekocht bij partij A (Studentmobiel), maar dat je hem te reparatie hebt aangeboden bij partij B (Hi winkel). Je mag dan wel een abonnement van Hi hebben, maar Hi heeft de telefoon niet geleverd. Hoogstwaarschijnlijk redeneren ze bij Hi en hun reparatiecentrum namelijk "Alle door ons geleverde toestellen zijn S-ON. Toestel is S-OFF, dus er is mee geklooid. Er is mee geklooid dus geen garantie".

Je hebt het toestel via Studentmobiel gekocht, dus ik zou Studentmobiel het probleem ook maar laten oplossen. Grote kans dat zij namelijk grote partijen telefoons elders kopen waar de telefoons om wat voor reden dan ook S-OFF geleverd worden.
Ik zou de telefoon terug laten komen en hem aanbieden bij Studentmobiel. Je bent mogelijk alleen wel onderzoekskosten kwijt bij Hi.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• roosjepoosje
Rubman, bedankt voor je helpzame antwoord! Heb net gechat met HTC, en ze zeggen dat het unlocken van de bootloader via de HTC website, het nog steeds op S-On laat staan en het daarom niet op die manier kan zijn gedaan.

E-Vix, dat was iets wat ik mij pas later bedacht..stom.
Daarom gooi ik nu mijn hoop op studentmobiel. Ik hoef gelukkig geen onderzoekskosten te betalen bij Hi als ik em terug laat komen.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
roosjepoosje schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:49:
Ja, dat bedoel ik. Zij moeten bewijzen
1. Dat jij hem S-OFF hebt gemaakt
2. Dat de schade aan je telefoon, het gevolg is van het S-OFF maken
quote:
Ze zeggen trouwens dat om em S-OFF te krijgen, ik gejailbreaked moet hebben, en dat dat gedaan wordt met illegale software, Dus geen garantie meer voor mij.
Onzin. Als ze het over een jailbreak hebben, praten ze sowieso bullshit. Dat heeft er namelijk niets mee te maken en is iets wat je doet op een iOS device.

Daarnaast is het, ook al zou je hem wel S-OFF gemaakt hebben, niet illegaal!
quote:
Want, zeggen ze, in de voorwaarden van smartcare staat:

Niet jouw probleem. Niet alles wat in de voorwaarden staat, is ook meteen rechtsgeldig.

Maar, IANAL :)
quote:
Rubman schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:49:
• Geen HTCdev unlock gedaan, met de vraag of zij dit kunnen verifieren

[...]

Zie ook mijn bovenstaande stuk.
Het punt illegale software kan direct van tafel geschoven worden HTC biedt namelijk zelf aan via HTCdev de bootloader van een telefoon vrij te geven met de voorwaarde dat je de garantie op software en sommige gevallen hardware verliest. Illegale software komt hier dus niet aan te pas.
Je verwart hier twee dingen. Unlocken met HTCdev iets niet hetzelfde als S-OFF!
Ik heb mijn telefoon (HTC One V) unlocked, maar wel S-ON. Er is voor de One V ook geen mogelijkheid om hem S-OFF te maken.

Mijn oude telefoon (HTC Wildfire) had ik wel S-OFF. Dat doe je via een tool als Revolutionary.
quote:
E-Vix schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:04:
Het enige wat ik niet snap is dat je de telefoon hebt gekocht bij partij A (Studentmobiel), maar dat je hem te reparatie hebt aangeboden bij partij B (Hi winkel). Je mag dan wel een abonnement van Hi hebben, maar Hi heeft de telefoon niet geleverd. Hoogstwaarschijnlijk redeneren ze bij Hi en hun reparatiecentrum namelijk "Alle door ons geleverde toestellen zijn S-ON. Toestel is S-OFF, dus er is mee geklooid. Er is mee geklooid dus geen garantie".
Zee valide punt. Dit snap ik inderdaad ook niet.

Je kunt eigenlijk 2 dingen doen:

- RMA via Studentmobiel
- RMA via HTC

Ik heb zelf in zo'n zelfde situatie gezeten (HTC-telefoon gekocht bij Studentmobiel die defect was binnen de garantie) en ik zag dat je bij Studentmobiel verzendkosten moest betalen.

Daarom dus gechat met HTC, en die lieten hem gratis ophalen met een koerier :D (tip voor TS)

Uiteindelijk maakte het niet uit want het komt toch bij Dynafix terecht.

Compizfox wijzigde deze reactie 13-02-2013 15:59 (45%)

• Rubman

Rubman

quote:
Compizfox schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:53:
[...]
Ja, dat bedoel ik. Zij moeten bewijzen
1. Dat jij hem S-OFF hebt gemaakt
2. Dat de schade aan je telefoon, het gevolg is van het S-OFF maken

[...]
Onzin. Als ze het over een jailbreak hebben, praten ze sowieso bullshit. Dat heeft er namelijk niets mee te maken en is iets wat je doet op een iOS device.

Daarnaast is het, ook al zou je hem wel S-OFF gemaakt hebben, niet illegaal!

[...]
Niet jouw probleem. Niet alles wat in de voorwaarden staat, is ook meteen rechtsgeldig.

Maar, IANAL :)

[...]

Je verwart hier twee dingen. Unlocken met HTCdev iets niet hetzelfde als S-OFF!
Ik heb mijn telefoon (HTC One V) unlocked, maar wel S-ON. Er is voor de One V ook geen mogelijkheid om hem S-OFF te maken.

Mijn oude telefoon (HTC Wildfire) had ik wel S-OFF. Dat doe je via een tool als Revolutionary.

[...]

Zee valide punt. Dit snap ik inderdaad ook niet.

Je kunt eigenlijk 2 dingen doen:

- RMA via Studentmobiel
- RMA via HTC

Ik heb zelf in zo'n zelfde situatie gezeten (HTC-telefoon gekocht bij Studentmobiel die defect was binnen de garantie) en ik zag dat je bij Studentmobiel verzendkosten moest betalen.

Daarom dus gechat met HTC, en die lieten hem gratis ophalen met een koerier :D (tip voor TS)

Uiteindelijk maakte het niet uit want het komt toch bij Dynafix terecht.
Klopt was inderdaad vergeten dat hij dan niet S-OFF word bij HTCdev
Dat doet niks af aan het feit dat het in NL gewoon legaal is en je alleen geen garantie meer zou moeten krijgen op de software.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:56
Makkelijkste oplossing: onderzoekskosten betalen, RUU installeren en dan evt HTC bellen als het nog niet opgelost is.

Mogelijke oplossing: laat ze aantonen dat het niet herkennen van de simkaart door de s-off komt. En sinds wanneer kost een software-update zoveel?

2430Wp ZW

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True