NAS als server en pc de "deur" uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
De search leverde mij geen bevredigend antwoord op. In mijn gezin wordt alleen nog maar ipads en MacBook pro's gewerkt/geleefd en de pc staat er maar een beter zielig bij.

Is het mogelijk om een NAS in te zetten als server, zeg maar als hart van het netwerk en de pc de deur uit te doen? Of zeg ik nu iets stoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nouja, een MacBookPro is gewoon een PC (zij het eentje in laptop form-factor met MacOS erop), dus je zegt in ieder geval iets tegenstrijdigs 8)7

Wat je exact kunt/wilt doen hangt af van je "pc" exact doet in je netwerk momenteel. Ik gok dat je dat eerst helder moet krijgen, dan kun jij beter zoeken en kunnen wij ook zinniger helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:12

lier

MikroTik nerd

Nee hoor, je vraag is heel valide.

Wat je kan doen is in kaart brengen wat de "server" moet doen, als je bijvoorbeeld kijkt bij Synology dan kan je zien wat voor functionaliteit geboden wordt (en tot de conclusie komen dat zo'n NAS praktisch alles kan :)).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 11:07
Kijk ook vooral eens bij de HP MicroServers... (HP N40L) Een heel flexibel en zelf in te richten systeem, met standaard plaats voor 4 HDD's en een optische drive of met wat creativiteit 4 + 2 HDD's.
En dat voor een heel concurrerende prijs!

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
lier schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:45:
Nee hoor, je vraag is heel valide.

Wat je kan doen is in kaart brengen wat de "server" moet doen, als je bijvoorbeeld kijkt bij Synology dan kan je zien wat voor functionaliteit geboden wordt (en tot de conclusie komen dat zo'n NAS praktisch alles kan :)).
De NAS/server moet de plek worden waar iedereen zijn media/documenten e.d. kwijt/benaderen kan een bibliotheek zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 09:07
Als jij de NAS puur en alleen voor het delen van bestanden binnen je netwerk wil gebruiken is een NAS een prima keus, maar als je toch wat meer wil (downloadserver / webserver / enz.) zou ik toch eerder richting een gewone pc / server gaan ipv een NAS

[ Voor 1% gewijzigd door SuperSjoerd op 13-02-2013 18:19 . Reden: typo ]

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 22:24
Een kant en klare NAS, of een zuinig thuisservertje. Voldoet prima voor je wensen.

Bedenk alleen vantevoren welke software je wil draaien. En kijk dan naar een machine die dat aankan.
Een kant en klare NAS is vaak het makkelijkste, maar niet alle software draait op elke NAS.
Zelf een servertje maken met linux (ubuntu ofzo) erop is een stuk flexibeler, maar ook wat ingewikkelder om te doen.

Met software kun je denken aan:
Plex: Mediaserver en streamer
Couchpatato, Sickbeard, Headphones en een download programma: Automatisch films, series en muziek downloaden.
een cyberlocker (thebox, mega): offsite backup van belangrijke documenten.
Webserver: voor als je zelf een website hebt of wilt hosten.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1