• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 12:31

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Heb van circa 1990 tot een jaar of 5 geleden pc's gebouwd. Laatste jaren nogal druk met kids/werk dus dat is wat verstoft. Ook met de opkomst van laptops en smartphones kent mijn desktop nogal wat rust. In ruste laten we maar zeggen. Maar mijn oude gamershart klopt nog.

Onder het stof (nou ja eigenlijk bar weinig stof, ik houd mijn spullen netjes) vond ik nog mijn:

Intel Core 2 Duo E6300 1.87Ghz met stock cooler (artic silver 5 ertussen)
Gigabyte GA-N650SLI-DS4L rev 1.0 mobo
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G, 4GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2x2GB)
ASUS Ati Radeon HD3850 256MB PCI-e eah/3850/g/htdi/256m/a

Ik heb daar paar jaar terug problemen mee gehad. Ik vermoede de voeding: een relatief onbekende maar links en rechts goede reviews trekkende LC Power LC6550 v2.0 550 Watt.

Nu heb ik alles weer neergezet en wil het fixen. Ik had nog een Spire SP-ATX-400W RockeTeer II voeding met 400Watt. Dit is natuurlijk stuk minder dan 550Watt maar zou toch afdoende moeten zijn voor mijn systeem?
De voeding zat al geinstalleerd in de kast maar kan me niet meer heugen of dat ik paar jaar geleden getest heb en het ook niet werkte of dat het ooit wel werkte met die Spire.

Ik heb ook nog twee andere videokaarten geprobeerd:
Sapphire X1950Pro DDR3 256MB PCI-e
DELL Nvidia GeForce 8600GTS (uit XPS 720) PCI-e (dit schijnt een XFX te zijn)

de harddisk is een Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642JJ 640GB maar die is niet aangesloten (ook de opticals, cardreader, front audio etc heb ik allemaal eraf gehaald)

Wat gebeurt er?
Met de LC-power erin gebeurt er niets. Met de Spire erin beginnen alle fans (cpu, voeding, gpu) netjes te spinnen. Geen piepjes verder. Ook voedingskabels 4-pin op mobo en 6-pin op gfx aangesloten.
Met andere videokaarten ook geen succes. Geheugenreepjes al gewisseld en varianten getest.
Bios reset en nieuwe batterij erin ook geen succes. Kaler kan ik het systeem niet maken, alles is onboard op gfx na. O en speakertje is ook aangesloten (geeft geen kick, ook andersom aangesloten niet, ook een ander speakertje niet)

Vervolgens dit: http://www.tomshardware.c...steps-posting-boot-video-
Wat ik kon testen getest.

Ik ben nu op het punt dat ik denk dat of de Spire niet voldoet (maar than again; ik dacht dat die het systeem eerder wel goed draaide) of dat het mobo fubar is. Ik heb niet nog een voeding en ook geen extra 775 mobo. Nog aanwijzingen voor ik aan de shop moet?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Ik zou wel een andere moederborden gaan testen of wat je als laatste nog kan proberen is om de CPU eruit halen en kijken of alles goed eruit ziet en direct voorzien van nieuwe pasta? Heb je ook het 2e PCI-e slot geprobeerd voor de videokaart?

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je kan voor de zekerheid ook nog eens het moederboard nakijken op bol staande condensatoren zeker wanneer het boardje een tijdje werkeloos in de kast heeft gelegen. Maar zoals je het omschrijft lijkt het mij eerder een voedingsprobleem en krijgt ie net niet genoeg om door te starten.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Tweede PCI-e slot geprobeerd. Geen oplossing. Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe voeding. Denk de corsair cx430. Hoop alleen dat dat het is anders zonde geld.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Zelf heb ik een cpu koeler van een goed werkende pc eraf gehaalt, daarna starte de pc hetzelfde op zoals jij zegt.
Dus probeer de cpu opnieuw erin te zetten, of misschien alleen de koelblok opnieuw erop te zetten.
Zelf heb ik dit 3 x moeten doen totdat het werkte, waarom weet ik nu nog niet.

Moederbord goed ingebouwd, anders bouw de gehele pc opnieuw op.

[Voor 10% gewijzigd door jan99999 op 15-02-2013 05:49]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ik haal hier eerst na mijn werk een Corsair Builder HX520W op voor weinig. Kijken of dat werkt. Als wel klaar. Als niet kun je nog niets uitsluiten (is die tweedehands voeding wel goed...). Zal dan ook de cooler eens nader bekijken en opnieuw opbouwen. De tweakert in mij kan dit natuurlijk niet laten rusten.

Als dan nog niets werkt haal ik of een nieuwe voeding of scoor een nieuw mobo.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Voeding geprobeerd en geen verschil.

Vanavond maar helemaal opnieuw opbouwen. Scenario's:
- mobo verrot
- alledrie videokaarten verrot (what are the odds)
- beide werkende voedingen stiekem niet goed
- CPU/koeler niet goed
- geheugen niet goed

Ik weet het ff niet meer en heb geen magic box waar oneindig hardware uitkomt helaas

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
Ik had vergelijkbare symptomen, mobo RMA, problems fixed

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
OK,

cooler verwijderd. Pasta was wat grijzig. Ik meen te herinneren dat die boxed E6300 met zo'n kant en klaar rozig laagje kwam. Was nu grijs. Erger nog; ik veegde het er zo met wc-papier af. Lijkt me ook niet goed...

Ik hoop dat de CPU nog leeft.

Had het bijna erger gemaakt; de pasta die ik nog had, dacht ik, opende ik en wilde al erop doen, bleek het een miniscuul lijmtubetje te zijn. Aaarrg... nu pasta zoeken.

edit1: pfjieuw ik had nog tubetje artic silver 5 ergens slingeren. Ook grijs. Misschien heb ik die wel toentertijd gebruikt

edit2: nada noppes. Ik heb echt het idee dat mobo gaar is... eens even een s775 mobo scoren. En dan nog niet zeker weten of dat het is he...

[Voor 23% gewijzigd door Jazzper op 15-02-2013 22:19]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee