Prijs kwaliteits verhouding Beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aasIIX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-07 16:13
Hallo allemaal,

Graag zou ik willen weten over deze monitor een goede prijs kwaliteits verhouding.

Of is het toch beter om voor een dell ultrasharp te gaan.

Ik wil hem gebruiken voor Games Max Resolution.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster T24B750EW Wit, Zwart€ 300,-€ 300,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,-

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Dit is een 1920x1080 scherm. Als je eenmaal een 1920x1200 scherm hebt gebruikt wil je niet anders meer. Echter heeft deze een ingebouwde tuner en is het een design van de toekomst waar je extra voor betaald. Daar in tegen krijg je bij Ultrasharp een wereldse kwaliteit van het IPS paneel te zien wat voor veel toepassingen de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aasIIX
Wat is van deze drie de beste keuze en waarom?

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2410 Zwart€ 390,50€ 390,50
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 257,-€ 257,-
1Samsung Syncmaster T24B750EW Wit, Zwart€ 300,-€ 300,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 947,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 2410 gebruikt CCFL als backlight de 2412 heeft LED backlight, dit maakt hem ook goedkoper. De enige aanmerking die er in de review van de 2412 stond is dat de kleur blauw niet 100% correct werd weergegeven als je goed zoekt met pro-apparatuur. Daardoor is de 2410 beter als je gaat voor highgrade photobewerking of design en dergelijke. Nu verwacht ik dat voor normaal gebruik de kleine kleurverschillen niet extreem uit het oog springen en zou je de 2412 kunnen overwegen omdat deze een stuk goedkoper is anders word het de 2410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aasIIX
Nog 1 laatste vraag, zijn er nog beter beeldschermen als deze? En waar moet ik dan aan denken>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 01:19
Als je echt naar prijs/kwaliteit kijkt verplicht ik je gewoon voor de Dell U2412M te gaan ;)
(ik kan niet meer zonder mn scherm!!)

Als professioneel calibreren niet t eerste is dat in je opkomt als je aan een scherm kopen denkt, is het gewoon een geweldig scherm. Grote kijkhoeken, véél plaats, de extra hoogte (1200 pixels).
Daarbij zijn de USB poorten aan de zijkant ook handig.

Wil je 'beter', leg je meteen en berg meer geld neer en het is de vraag of je het verschil zelf merkt.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aasIIX
Maar ik bedoel vooral van wat is rond circa 400-500 euro het beste scherm op de markt, of ligt dit echt aan de gebruikerservaring. (*ben redelijk nieuw in monitoren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is niet veel beters als een IPS paneel. Rond de 540€ kan je zelfs de 27" versie halen! Wil je een nog beter scherm kom je in de Eizo schermen van boven de 1000 / 2000€ voor eenzelfde 24" formaat scherm. Zoals Danny zegt de 2412 is een prima scherm en meer dan dat eigenlijk. Heb je 500€ over zou ik meteen een 27" halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Kijkhoeken maakt praktisch niet veel uit want je zit er toch recht voor, natuurlijk een leuk marketing instrument .

Ik zou een IPS sowieso afraden als je zomaar op de gok wat koopt.. kijk of je een TN goed genoeg vind voordat je zomaar weer een bak geld uitgeeft. Als je toch alleen gamed...
Ga naar een winkel oid om te kijken.

Ik zou voor 100 euro klaar zijn oid, waar een ander het nodig vind om 4000 uit te geven.
Zomaar een monitor kopen is dom, imo.

Mijn buurjongen kocht op de gok een Dell U 27 inch van 600 euro toendertijd.
En ik had een simpelle 120hz 1080p TN.. toen hij bij mij langs kwam had hij zoiets van 8)7 waarom heb ik die dell gekocht die van jou is goed genoeg voor games ..........Dus hij had em geretourneerd en die van mij ook gehaald

[ Voor 74% gewijzigd door A87 op 13-02-2013 11:27 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 01:19
A87 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:02:
[...]
Kijkhoeken maakt praktisch niet veel uit want je zit er toch recht voor, natuurlijk een leuk marketing instrument .
Niet mee eens. Mijn scherm hangt op en is dus niet verstelbaar.
Vroeger met mn TN scherm kon ik niet even snel staand fatsoenlijk kijken of met een meekijker bijvoorbeeld. Nu gaat dat super. Ook een filmpje kijken als je n beetje onderuitgezakt zit is nu goed te doen, vanwege t kleurbehoud / de kijkhoek.
Ik zou een IPS sowieso afraden als je zomaar op de gok wat koopt.. kijk of je een TN goed genoeg vind voordat je zomaar weer een bak geld uitgeeft. Als je toch alleen gamed...
Ga naar een winkel oid om te kijken.
De Dell U2412M is eigenlijk marginaal duurder dan een goed 24" TN scherm en dan heb je wél IPS en wél 1920x1200. Maar idd, kijken in een winkel is altijd aan te raden.
De Dells worden ook zakelijk veel ingezet voor CAD werk.. het zijn gewoon goede schermen.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:31
A87 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:02:
[...]
Recht voor het midden van het scherm ja. Je kijkt wel schuin naar de zijkanten van het scherm.
En je mag er ook wel blind van uitgaan dat elk willekeurig ips scherm een betere kleurweergave heeft dan een tn scherm.

De U2410 is een 8bit+FRC scherm
De U2412M is een 6bit+FRC scherm

De U2410 kan daardoor meer kleuren weergeven en heeft ook een groter kleurbereik, wat allemaal erg interresant is voor fotobewerking.
Voor gamen is de U2410 wat minder geschikt, vanwege de de inputlag en tragere reactietijd: http://nl.hardware.info/r...-reactietijd-en-input-lag

Uit eigen ervaring weet ik dat de U2412M snel genoeg is voor gaming.
Dat in combinatie met een mooie kleurweergave maakt het voor mij een absolute aanrader.
Pagina: 1