Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje4life
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-08 14:03
Deze avond heb ik een Asus MX279H besteld en ik ben van plan om deze in Dual Monitor setup te gaan gebruiken.

Echter stuitte ik op de volgende review: http://thegadgetmaniac.com/asus-mx279h-review
Hierin staat net boven de conclusie het volgende:
The only drawback is that you can't connect them together for multi-screen. If you are looking one that can do this, then you should look into the ASUS VN247H-P Review
Het is al aan de late kant, maar ik was toch echt in de veronderstelling dat (praktisch) elke monitor wel in een Dualscreen opstelling gebruikt kon worden. Kan iemand dit bevestigen? Google geeft geen uitsluitsel (waarschijnlijk omdat Dualscreen gewoon kan). Ik gok dat ze in de review duiden op 3+ schermen.

Haal me uit de twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden. Ze onderbouwen het in de review niet.

Ik snap niet waarom het niet zou kunnen. Het is volgens mij echt onafhankelijk van je monitor, hoeveel je ervan aansluit.
Dat heeft puur te maken met je videokaart.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik sluit mij aan bij Compizfox en ik mij ook geen rede kan bedenken waarom je specifiek deze monitor niet in een dual opstelling kan gebruiken. Misschien dat de reviewer meer bedoeld dat je hem niet kan door koppellen met b.v. displayport. Maar ja, dit kan bij het gros van de monitoren niet dus ik zou me er ook niet druk om maken en fijn in dualopstelling zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

Compizfox schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 00:19:
Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden. Ze onderbouwen het in de review niet.

Ik snap niet waarom het niet zou kunnen. Het is volgens mij echt onafhankelijk van je monitor, hoeveel je ervan aansluit.
Dat heeft puur te maken met je videokaart.
mee eens.
elke computer monitor of tv kan door middel van een goede grafische kaart in een multimonitor set-up gebruikt worden.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ze (denk ik) bedoelen is dat er aan de achterzijde van de asus mx279h geen vesa schroefgaten zitten (althans, ik zie ze niet) en die zitten er wel bij de asus vn247h-p. Dan kun je deze monitor wel in een dualscreen opstelling gebruiken, alleen je kunt ze niet aan een vesa dual monitor standaard hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

:?

Wat is precies het verband tussen een VESA-mount gebruiken en een multi-monitor setup?

Net alsof je je monitoren aan de muur moet hangen of zo als je er twee hebt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:32:
:?

Wat is precies het verband tussen een VESA-mount gebruiken en een multi-monitor setup?

Net alsof je je monitoren aan de muur moet hangen of zo als je er twee hebt.
Je hebt ook van die vesa mounts die je gewoon op het bureau kan zetten/vastmaken zonder ze aan de muur te moeten monteren. Voordeel hiervan is dat je meer instelmogelijkheden hebt en de monitoren op dezelfde hoogte kan zetten als je b.v. 2 verschillende monitoren gebruikt.

Maar evenzogoed, je kan ze natuurlijk ook gewoon naast mekaar op je bureau zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Als je de link volgt naar die andere monitor die wel wordt geadviseerd volgens die review dan wordt het wat duidelijker... ze hebben het over de dikte van de bezel, welke maar 1cm zou zijn en daardoor beter geschikt omdat er minder loze ruimte tussen de monitoren zit. En idd doelt men ook op het ontbreken van een VESA mount wat de setup van multi-monitor toch ook wel beperkt, in ieder geval afhankelijk van hoe je het wil gebruiken en als je naar het voorbeeld van die tweede review kijkt wordt het helemaal duidelijk. Maar het vergelijk en het advies van die tweede monitor slaat eigenlijk nergens op, aangezien de eerste op het ontbreken van VESA en de iets dikkere bezel na, op ieder ander vlak de betere monitor is. Buiten het grote prijsverschil...

Als de TS de MX279H alleen naast elkaar gebruikt in de normale stand dan is het geen probleem... maar wil de TS ze eventueel in de toekomst toch nog aan een mooie beugel hangen ofzo dan gaat het niet werken omdat er geen VESA is... die poot is volgens mij zelfs fixed. En als ik mij niet vergis is de poot van dat type ook niet al te stevig, dus de kans is groot dat bij ieder stootje tegen de tafel die dingen tegen elkaar staan te bonken. Het is een hele mooie monitor maar idd in een aantal redelijk belangrijke opzichten niet echt geschikt. Philips heeft overigens een model (278C4QHSN) staan met hetzelfde paneel en dan krijg je er ook nog een ambiglow bij ;) LG heeft ook nog een vergelijkbaar model (IPS277L) met hetzelfde paneel en zou het beste van de drie zijn omdat LG het ding blijkbaar in de fabriek kalibreert. Helaas wel allemaal zonder VESA.

In die prijsklasse is de pricewatch: Dell S2740L Zwart denk ik de beste keuze voor multi-monitor... alleen dan heb je wel weer veel dikkere bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje4life
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-08 14:03
Bedankt voor de reacties.
Heb ze inmiddels in dualscreen draaien. De Dell S2740L heeft helaas geen speakers en ik wil de optie hebben om op het 2e scherm een console aan te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 23:34
Ik heb zelf de MX279H sinds een week.
De voet wordt er los opgeschroeft met één schroef, dus die is wel afneembaar. De voet zelf is van aluminium en het scherm staat zeer solide. Hij trilt maar heel kort na, na een duw vanwege de stijve voet.

Althans dat is mijn ervaring :)
Pagina: 1