Toon posts:

Harman Kardon AVR en viao laptop aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.571 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Al een tijd probeer ik mijn laptop (Sony Vaio) aan te sluiten op mijn Harman Kardon Reciever (AVR 139) om films af te spelen. Alleen lukt het mij niet om het geluid via de surround set af te spelen. Ik ben echt een leek op dit gebied en word niet wijs uit de forums op internet, kunnen jullie mij helpen? Op mijn HK AVR 139 reciever zitten drie HDMI aansluitingen, die in de volgende combinaties zijn verdeeld.

HDMI 1/COAX2
HDMI 2/OPT2
HDMI 3/OPT 1

Mijn Playstation3 bijvoorbeeld zit in HDMI 3/OPT1 en doet het prima! Beeld via HDMI en geluid over de surround via OPT1. (Uiteraard is de reciever aangesloten via HDMI op de TV) Wanneer ik mijn laptop via HDMI aansluit op de reciever op bijvoorbeeld HDMI 1 dan krijg ik alleen het beeld op mijn tv maar het geluid over de kleine boxen van de TV.Er zit namelijk geen optische uitgang op mijn laptop om het geluid door te sturen naar de reciever.

Heeft één van jullie een idee hoe ik het geluid via de surround set kan afspelen?

Zelf heb ik bedacht om een mediaplayer aan te schaffen met HDMI en OPT uitgangen en die aan te sluiten op de reciever. Maar ik hoop dat het nog op een andere manier kan.

Alvast bedankt voor de moeite,

Grtz Ian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Kijk eens of het volgende werkt:

HDMI 1/OPT 1
HDMI 2/OPT 2
HDMI 3/OPT 1

Die AVR139 is een beetje onduidelijk naar mijn mening om het geluid goed te krijgen.
Ik kan mij herinnneren dat van de OPT1 altijd alle inkomende signalen via de receiver speakers worden afgespeelt (correct me if i'm wrong).

Mocht dat nog niet lukken, probeer dan eens je laptop op HMDI3 aan te sluiten en dan te kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:48

Dhrax

Prog Lord

renedis schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:30:
Kijk eens of het volgende werkt:

HDMI 1/OPT 1
HDMI 2/OPT 2
HDMI 3/OPT 1
Ik kan mij herinnneren dat van de OPT1 altijd alle inkomende signalen via de receiver speakers worden afgespeelt (correct me if i'm wrong).
Klopt, als je stream DTS is word dit automatisch gedetecteerd en afgespeelt :) Geldt overigens ook voor OPT2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edankt voor het meedenken en jullie reactie!

Ik heb beide opties geprobeerd:

Om van HDMI 1/COAX2 -> HDMI 1/OPT1 te maken lukt niet. Het lijkt erop dat COAX2 vast staat want bij de andere HDMI 2/ en HMDI 3/ kan ik ze wel wijzigen.

Daarna de laptop aangesloten op HDM 3/OPT1 maar krijg helaas nog steeds alleen beeld en het geluid wordt nog steeds via de TV afgespeeld..

Hebben jullie nog andere suggesties?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzynootje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03-2021
Hey, is hier ooit een oplossing voor gevonden? Ik heb er op het moment ook last van. De oplossing HDMI 1 / OPT 1 werkt hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

TS is sinds 08-2013 niet meer online geweest. Het lijkt me beter als @Dzynootje een eigen topic maakt dan dit topic te kicken en te kapen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.