Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twente18
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02-2023
Hallo,

Mijn htpc maakt behoorlijk lawaai. De ventilatoren draaien hard dus dacht ik dat misschien mijn systeem te warm is. Mijn vraag! Is system temp van 70 graden en CPU temp van 53 graden warm of normaal?

Ik heb een A-3400 processor.

Alvast bedankt!
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ik denk dat google je vriend is in deze er zijn zat topics te vinden hierover, daarnaast is de vraag waar heb je dat gemeten welke tools heb je bebruikt zit je systeem niet onder het stof, eventuele filters verstopt.
Waar staat je pc heeft ie rondom genoeg ruimte, welke kast heb je,wanneer is je pc zo warm,en is wat je meet wel kloppend met de werkelijke waarde.
53 graden is niet extreem voor een processor 70 graden voor je systeem wijst op dat je niet genoeg frisse lucht binnen krijgt (misschien te weinig fans, verkeerde flow in je kast).
Beetje meer info is wel wenselijk wil je dit opgelost krijgen alleen 'Ik heb een A-3400 processor' is niet genoeg.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 08:08
Of een foto, kan ook helpen. Wanneer is hij 50 graden? als je niks doet of als je bent aan het gamen/benchmarken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twente18
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02-2023
Heb een Streacom 7C. Ik heb de kast openstaan en een 80mm fan draaien.
Doe verder helemaal niks met de htpc. Dus geen apps lopen muv chrome.
heb het getest met SpeedFan van almico.com.
Geen stof of wat op het systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Ik zou even de cpu koeler nakijken en de koelpasta vervangen, ik heb dezelfde processor hier in mijn htpc en die doet idle 28 graden.
Jouw temps zijn echt aan de hoge kant, overigens maak ik geen gebruik van een casefan op dit moment.
Wat heb je nog meer in het systeem zitten dat warmte produceert?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 12-02-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje meer info is wel wenselijk
Of een foto, kan ook helpen
Mensen stellen dit soort vraag niet voor niets. Sowieso is de bedoeling dat je in je topicstart al fatsoenlijke info geeft (zie ook: Het algemeen beleid #quickstart )

Als je geen info geeft, ook niet nadat twee andere mensen het vragen, heeft een topic weinig zin. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.