Toon posts:

Router met USB 3.0 aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een router met de volgende mogelijkheden

* 802.11n
* 4x (of meer) 1gb ports
* 1x (of meer) usb 3.0 porten

nadat ik bovenstaande in de pricewatch heb gegooid kom ik maar op 1 router uit namelijk de Asus RT-N65U (http://tweakers.net/pricewatch/316678/asus-rt-n65u.html).

Heeft iemand ervaringen met dit product (er zijn nog geen reviews), qua draadloos bereik/snelheid, betrouwbaarhdeid, en usb in combinatie met NAS.

ik heur het graag ;) groetjes

edit: door negatieve ervaringen ben ik huiverig voor routers zonder externe antenne's, zit dat wel snor bij deze?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
De en meer van hetzelfde is inderdaad een klein beetje nuttig, doch zie ik door de bomen het bos niet meer als ik het lees.

Vandaar dat ik hoop op tweakers met enige ervaring met deze router

Verwijderd

Niet dat ik er veel verstand van heb, maar moet je NAS niet via een netwerkkabel aangesloten worden in plaats van via USB? (aangezien je nu schrijft 'USB voor NAS').

Zelf zou ik liever een router nemen die hier populair is, tenzij je heel specifieke wensen hebt. Wat je precies met USB wilt weet ik niet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb sinds kort deze, en naar volle tevredenheid: pricewatch: D-Link DIR-825
Heeft nog externe antennes ook :)

Alleen is die USB poort een 2.0 en geen 3.0. maar wat zou je aan willen sluiten dat 3.0 noodzakelijk is? Een NAS hang je toch gewoon op een van de Gbit poorten, desnoods via een extra switchje?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 01:54
Er zijn eigenlijk bijna geen routers met een USB aansluiting waar je fatsoenlijke snelheden over gaat halen, als je USB 3.0 snelheden zoekt dan ben je eigenlijk toegewezen aan bijvoorbeeld een NAS.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb de totpictitel een beetje aangepast naar de vraagstelling. Jij wilt dus een router met een USB 3.0 aansluiting. Ik begrijp uit je verhaal dat je een externe HDD aan wilt sluiten op deze USB aansluiting om zo een NAS te creëren.

Zoals hierboven al wordt gezegd: Een router zal nooit de volledige 480Mbps (USB 2.0 Max throughput) aan kunnen. Daar is de processor gewoonweg niet geschikt voor.
Als jij fatsoenlijke snelheden wilt halen, kun je beter een echte NAS kopen. (Synology, NetGear, etc..)

Heb je geen budget voor een dergelijke oplossing, dan kan je prima kiezen voor een router met een USB 2.0 aansluiting. Je zal dan geen snelheden halen van 50Mbps lezen / schrijven, maar dat zal je dan maar voor lief moeten nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 13-02-2013 07:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor bovenstaande reacties, ik ga toch maar even proberen een NAS te bemachtigen (icm lan)
Pagina: 1