Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 15:24
Hallo,

Ik heb een SBS2011 server waar een AD op draait. Deze functioneert zoals gewenst.

Nu heb ik ook nog een Windows 2008 R2 enterprise server die websites draait en enkele zelf geschreven applicaties. Nu staan er ook mappen op deze server die ik wil delen via het netwerk. Deze wil ik delen via de gebruikers van mijn AD.

Hoe kan ik dit het beste bereiken? Het lijkt mij niet logisch om deze server ook als AD te installeren.

Ik hoor het graag.

Groet,
Sjaakmans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAD84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:03
dfsroot, script, losse shares

Je moet voor je zelf bepalen wat je het makkelijkste vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door AAD84 op 12-02-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:15
Ik denk dat het antwoord is: Maak de server lid van het domein. Daardoor kun je de accounts van je SBS server ook gebruiken op de andere server.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-07 21:23
hans_lenze schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:21:
Ik denk dat het antwoord is: Maak de server lid van het domein. Daardoor kun je de accounts van je SBS server ook gebruiken op de andere server.
Precies... Zo moeilijk was dit toch niet, denk ik dan. Tenzij die Windows 2008 server al lid is van een domein, dat wordt er verder niet bij verteld. Ik heb verder geen ervaring met SBS2011, maar in eerdere versies van SBS was het niet mogelijk om een trust op te zetten met een ander domein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom kom, dit is wel erg basic.. Move naar Serversoftware en Windows Servers

Professional Networking & Servers is bedoeld voor de geavanceerde problemen in een professionele omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Linke Loe schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:26:
[...]
Ik heb verder geen ervaring met SBS2011, maar in eerdere versies van SBS was het niet mogelijk om een trust op te zetten met een ander domein...
Die beperking geld nog steeds. Een SBS2011 domein kan geen trust hebben met een ander domein.

Ik zou die 2008R2 Enterprise bak joinen met het SBS domein en dan een DFS share inrichten. Dan kan je alle mappen die je wilt delen in dezelfde DFS namespace zetten. Let wel dat als je nu niet met DFS werkt in je SBS2011 domein je deze feature eerst moet installeren. Die is niet standaard aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
Bedankt voor alle reacties, ik dacht dat het ook zo simpel was: even de server aan het domein koppelen en klaar is kees. De server is ook geen lid van een domein alleen een werkgroep op dit moment.

Maar ik krijg steeds een foutmelding als ik dat wil doen. Nu heb ik al gegoogled op deze foutmelding en helaas helpen de oplossingen niet. De oplossingen die ze boden waren van microsoft en klonken als volgt:
- NETBIOS staat uit, weer aan zetten (stond al aan)
- Poort 139 UPD geblokkeerd, open zetten (zelfs met de windows firewall uit werkte het nog niet, dat is de enige firewall op de machine)

Het rare is dat ik wel het inlogscherm krijg van mn administrator account, maar zodra ik de gegevens in vul dat het niet meer werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakmans op 13-02-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Welke foutmelding?
Wat betekend "dat het niet meer werkt"??

Gokje: IP's statisch opgegeven en niet de correcte DNS server opgeven in de 2008R2 server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
Ik ga naar Computer name/ domain changes, vul het domein in en dan wordt mij gevraagd om de gegevens van het gewenste domein. Deze vul ik en daarna krijg ik deze melding:
The following error occurred attempting to join the domain "sbs2003.local":

The network location cannot be reached. For information about network troubleshouting, see Windows help.
De server krijgt zijn ip gewoon via DHCP. Helaas gaat jouw gokje niet op al had ik het wel gehoopt en was dan misschien het probleem opgelost.

Wat wel is, ik weet niet of dat er ook nog mee te maken kan hebben:
De server is verhuist van netwerk zonder uit te gaan. We hadden een oud netwerk en een nieuw netwerk en de server heeft 2 netwerkkaarten dus hadden we 1 van de netwerkkaarten gebruikt voor het nieuwe netwerk en de stekker van de oude eruit getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Je domeinnaam is sbs2003.local??

Doe op je Windows 2008R2 server eens een nslookup naar je domeinnaam. In het antwoord wat je krijgt staat het IP van de Domain controller (als alles goed is). Is dat hetzelfde IP als van je SBS2011 server? En kan je daar naar pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
Ja zo heet dit domein, de gedachte van de persoon die hem installeerde was: als ik het domein het zelfde laat dan werken de verbindingen vanzelf weer. Niet mijn idee.

Al die gegevens kloppen ik krijg exact dezelfde ipadressen. Wat ik ook nog heb geprobeerd is om de shares van die server te bereiken via de volgende manieren
  • \\192.168.0.15
  • \\SBSSERVER
En via geen van beide kwam ik op de shares uit, heeft dit ook nog invloed?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
sjaakmans schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:07:
Wat wel is, ik weet niet of dat er ook nog mee te maken kan hebben:
De server is verhuist van netwerk zonder uit te gaan. We hadden een oud netwerk en een nieuw netwerk en de server heeft 2 netwerkkaarten dus hadden we 1 van de netwerkkaarten gebruikt voor het nieuwe netwerk en de stekker van de oude eruit getrokken.
Na de domain join moet de machine toch herstarten... Je moet dus minimaal een keer herstarten. Het kan ook geen kwaad...

Verder, kijkt de 2008R2 server wel naar de juiste DNS server?

Overigens vind ik het nooit echt handig om je domein en servernamen op een forum te posten. Dat soort dingen moet je voor jezelf houden. Zeg dan liever domein.local o.i.d..

• sjaakmans
Ok ik zal de volgende keer rekening houden met de gegevens die ik post.

Ja de IP instellingen zijn allemaal correct. De DHCP server heeft deze juist toegekend.

Ik wacht even op een herstart van de server (dit kan ik natuurlijk niet zomaar doen) en dan hoop ik weer meer informatie te hebben.
Pagina: 1