ervaren hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501678

Topicstarter
hallo,ik heb een vraag een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik wil graag een game pc kopen omdat ik grote fan ben van de total war series zoals empire,napoleon en shogun2 total war.'
Ook speel ik graag Battlefield 3,Far cry 3. rn mijn budget is ongeveer 1500euro.

Ik heb de site van Overdrive gaming bezocht en boden mij het volgende aan:
Behuizing
1 x Aerocool X-Warrior € 0,00
LED Verlichting
1 x LED belichting Rood € 9,50
Processor
1 x Intel Core i5-3570K 4.4GHz € 39,50
Processor Koeler
1 x Corsair H60 Waterkoeling € 79,50
Moederbord
1 x Asrock Z77 Extreme4 € 79,50
RAM Geheugen
1 x GeIL 8Gb 1600mhz € 0,00
Harde Schijf
1 x Seagate 2000Gb € 39,50
SSD
1 x Crucial M4 128 GB € 109,50
Extra SSD
1 x Geen SSD € 0,00
Geluidskaart
1 x Onboard 7.1 Soundcard € 0,00
Netwerk Kaart
1 x Sweex Wireless 300N € 25,00
DVD / Bluray Lezer
1 x Geen DVD Reader € 0,00
Besturingsysteem
1 x Zonder Licentie-code € 0,00
Voeding
1 x OCZ 700w ModXstream € 25,00
Videokaart
1 x Nvidia Geforce GTX 680 € 349,50

voor 1.555 euro

Ik kreeg van een zaak bij mij in stad de volgende offerte:

Intel Core I5-3570K Processor
Scythe Mugen 3 Rev-B Processorkoeler
8GB DDR3/1600Mhz Corsair Vengeance Dual kit Geheugen
Gigabyte GA-Z77-DS3H Moederbord (USB 3.0 / 4x DDR3 32GB MAX / GBLAN etc)
2TB Seagate 7200RPM/64MB Buffer/ SATA 600 Harde Schijf
120GB SSD Kingston V300 (450mb/s read / 450mb/s write)
DVDRW Lite On
CoolerMaster GX-Bronze 80+ 650Watt Voeding
Nvidia Geforce GTX680 2GB DDR5 Jetstream
TP LINK 300N Wireless Card
Windows 7 HP 64Bit NL (Pre-install)
CM Storm Scout II Behuizing

voor 1.379 euro

Kan iemand mij vertellen welke beter zal zijn?
ik heb er werkelijk niet zoveel verstand van maar wil het wel graag goed doen.
Mochten er andere suggesties zijn dan zijn ze meer dan welkom.

Met vriendelijke groet,
Jos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 22:49
Als ik de losse prijzen optel kom ik volgens mij lager uit ? Check eens in de pricewatch, volgens mij moet het goedkoper kunnen hoor. Dit lijkt me erg duur.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ga je overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:25
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 163,20€ 163,20
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,45€ 56,45
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 330,50€ 330,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 59,95€ 59,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 93,60€ 93,60
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,90€ 79,90
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 41,90€ 41,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 23,-€ 23,-
1XFX Pro 550W€ 52,40€ 52,40
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 98,99€ 98,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 999,89

Dit zou ook moeten voldoen denk ik, geen overklok, maar wel een brute game machine!
edit: eventuele upgrades zouden de mogelijkheid tot overklok kunnen zijn (z77 mb + i5 3570k)
,256 gb ssd, stillere videokaart! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij overdrive gaming.nl gaan ze hem overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
punisher007 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:59:
Als ik de losse prijzen optel kom ik volgens mij lager uit ? Check eens in de pricewatch, volgens mij moet het goedkoper kunnen hoor. Dit lijkt me erg duur.
De basis is de ''Elite'' van 799euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aan losse onderdelen heb ik ook wel gedacht maar heb geen flauw idee hoe ik zoiets moet aanpakken,ben A technisch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Laatst online: 25-06 17:40
uh heb je wel is over na gedacht zelf in elkaar te zetten? Daarbij heb kost meestal als je bij 1 winkel alles besteld meestal 50 euro ofzo om het helemaal te bouwen voor je (bijvoorbeeld alternate). Het moet volgens mijn goedkoper kunnen of met beter prestaties..

[ Voor 4% gewijzigd door comitatus op 12-02-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja,zelf bouwen heb ik over na gedacht,zou niet beten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Er zijn genoeg handleidingen die een leek kan volgen www.nl.hardware.info/revi...-je-eigen-pc!-2011-editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 16:54
en anders is het alsnog waarschijnlijk goedkoper om hem door alternate in elkaar te laten zetten ;)

trouwens, die van overdrive gaming zou ik ver vandaan blijven.. OCZ voedingen zijn niet erg prettig meestal.

http://tweakers.net/shopreview/156/alternate-nederland.html

alternate is een prettige shop ja :)

[ Voor 52% gewijzigd door Squixx op 12-02-2013 21:48 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alternate is goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Erg goed.

Bij allebei de systemen staan onderdelen die niet super zijn, zoals de OCZ voeding in Overdrive's lijstje. Ook is de H60i nou niet bepaald een supercooler.

van de pc zaak is de SSD en voeding van mindere kwaliteit.

Ik zou dus zelf een systeem in elkaar (laten) zetten, dan heb je gegarandeerd kwaliteitsonderdelen, Het lijstje van Bos is erg goed, niks tot weinig aan toe te voegen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bij overdrive gaming:
Besturingsysteem
1 x Zonder Licentie-code € 0,00 = Vaag, geen Win7???? :?

Bij lokale zaak;
Windows 7 HP 64Bit NL (Pre-install) = duidelijk, inclusief Win7 :)

[ Voor 15% gewijzigd door keur0000 op 12-02-2013 21:53 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:51:
Erg goed.

Bij allebei de systemen staan onderdelen die niet super zijn, zoals de OCZ voeding in Overdrive's lijstje. Ook is de H60i nou niet bepaald een supercooler.

van de pc zaak is de SSD en voeding van mindere kwaliteit.

Ik zou dus zelf een systeem in elkaar (laten) zetten, dan heb je gegarandeerd kwaliteitsonderdelen, Het lijstje van Bos is erg goed, niks tot weinig aan toe te voegen.
dan heb ik een high -en game pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bij Overdrive betekend dat waarschijnlijk dat hij kaal wordt geleverd, zonder OS, of met Windows ?[95?98?ME?8?] en dat je zelf de code mag kopen, of dat er Linux opgezet wordt.

Ik gok het eerste trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nu zag zojuist ALTERNATE Zenit P238 en de ALTERNATE Saturnus P238 zou dat een goedde optie voor mij zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Heb je ook linkjes? mensen op tweakers hebben doorgaans vrij weinig zin om dat soort op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:52
Anoniem: 501678 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:03:
nu zag zojuist ALTERNATE Zenit P238 en de ALTERNATE Saturnus P238 zou dat een goedde optie voor mij zijn?
Een andere optie is om bij vraag&aanbod een advertentie neer te zetten met 'hulp gezocht -> pc bouwen" en dan de aardige tweaker een bepaald bedrag aan te bieden ;)

Op die manier bespaar jij geld, tweaker verdient iets en je kan misschien afspreken het samen te doen waarbij je nog wat kan leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zou persoonlijk gewoon zelf wat samenstellen. Zo ben je zeker van welk merk in je computer komt. Een slechte voeding kan bijvoorbeeld een voortijdig einde betekenen voor je computer. Ook is er slecht werkgeheugen [OCZ is een voorbeeld] wat ook voor problemen kan zorgen.En waarschijnlijk de standaard-processor koeler en reference-videokaart, die allebei vrij luidruchtig zijn.

Als je zelf kiest, kun je een kwalitatief goede voeding nemen [XFX, Seasonic, Antec] en goed RAM [Crucial, Kingston, Corsair]. Zo weet je zeker dat je waar voor je geld krijgt, en vaak is het nog stukken goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, ik heb mijn bouwer gevonden:) blijkt mn schoonbroer heel goed te kunnen..
als ik 1000 euro aan onderdelen spendeer dan kom ik wel een eind denk ik toch?
ik hoorde overigens dat intel processoren beter zijn dan die van AMD,klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou niet zelf samenstellen in jouw geval. Aangezien je zelf aangeeft geen verstand van onderdelen te hebben en ook niet echt veel moeite doet om je te verdiepen in de materie, gezien je reacties, vermoed ik dat het zelf samenstellen en bouwen van een PC lastig gaat worden, zeker wanneer er iets niet blijkt te werken.

No offence hoor, maar als je iets niet kunt/wilt en het niet wilt leren dan zijn er winkels/online winkels die voor een beetje extra geld service verlenen (als in: assemblage). Maak daar gebruik van :)
Wil je het zelf leren, lees je dan in voor wat betreft de benodigde onderdelen, merken, voor- en nadelen van bepaalde keuzes. Kijk ook eens naar de BBG januari 2013, daar staan de beste builds voor verschillende prijscategoriën. Kies de juiste PC daar en bestel alle onderdelen bijvoorbeeld bij Alternate en laat Alternate voor 50€ je PC bouwen. Dan weet je zeker dat het werkt.

Bovenstaande staat overigens al netjes beschreven in het DAA beleid.

-edit-
De vraag of Intel beter is dan AMD kun je zelf prima opzoeken. Dat is hier wel vereist.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 12-02-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil het zeker leren,absoluut. Echter er is zoveel op de markt en ik hier nog maar net mee bezig ben,het echt een doolhof voor mij is.
ik heb momenteel een MSI-gx740 laptop,meer reverentie materiaal heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Offtopic: Intel beter dan AMD?

Niet persé. in het budget segment is AMD beter dan Intel, zeker in het geval van APU's, op een i3 kun je niet gamen, op een A10 van AMD lukt het nog wel.

Ook kán een FX-8350 met bepaalde programma's elke i5 aan, en is vaak dan sneller.

En bij gamen met losse videokaart is het verschil niet te merken. Een AMD van 80 euro is dan maar een paar procent langzamer dan de Intel van 800 euro.

Intel is beter als het op brute kracht aankomt en je het geld hebt om de high-end procs te kopen. Voor professioneel videobewerken is Intel bijvoorbeeld beter. Voor mensen die een gamebak willen hebben voor 500 of 600 euro, is AMD beter.

/offtopic

Je moet inderdaad veel lezen als je zelf wilt kunnen samenstellen, maar, samen met tweakers kom je er wel uit, en je laat je bouwer bouwen, En als je ondertussen meekijkt, leer je daar ook van.

Tip van Vas: staar niet blind op benchmarks, Prijs prestatie is vaak veel intressanter. En Synthesische benchmarks hebben vaak een voorkeur voor een bepaald product of het producs is geoptimaliseerd om die benchmark zo goed mogelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zou kunnen beginnen met op de links te klikken die ik je net door gaf. Iedereen heeft het moeten leren, dus waarom zou jou dat niet lukken :)

Internet staat vol met reviews over alle onderdelen. En zoals ik al zei, als je zelf niet teveel wilt onderzoeken koop je een PC uit de BBG van de link. Of kijk naar andere topics met dezelfde vraag, komt namelijk dagelijks voorbij, en koop de PC die daar aangeraden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tnx : beste mensen,ben druk bezig met mn lijstje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:52
Als €1000 euro je budget is. Kijk eens rond in het 'best buy' gedeelte van tweakers.net.
De best-buy guide van Januari heeft een mooi systeem voor exact €1000 staan.

Daar kun je tevens een beetje inlezen in de motivatie achter bepaalde onderdelen etc.
Waarschijnlijk kan het ook geen kwaad om je schoonbroer te vragen voor advies m.b.t. onderdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Junia schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:20:
Als €1000 euro je budget is. Kijk eens rond in het 'best buy' gedeelte van tweakers.net.
De best-buy guide van Januari heeft een mooi systeem voor exact €1000 staan.

Daar kun je tevens een beetje inlezen in de motivatie achter bepaalde onderdelen etc.
Waarschijnlijk kan het ook geen kwaad om je schoonbroer te vragen voor advies m.b.t. onderdelen ;)
mijn budget was ongeveer 1500 euro om een kant en klaar systeem te kopen, nu heb ik goede hulp en kan ik het ''zelf'' doen :*) dus moet ik goed koper uit zijn toch? wil ook een mooi scherm erbij.

ik neem nu tot 1200 euro max voor onderdelen,ik zie op de andere topics dat veel lijstjes op staan met onderdelen of denk ik nu verkeerd??

Wat ik niet weet wat voor power ik daar voor krijg,of dit nou mid-range is of high end,kan ik total war op max spelen en battlefield bij voorbeeld ook etc etc.
Ik heb nog nooit een gaming systeem gehad. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 19:06
Voor zelfbouw, voor CPU en GPU gebruik ik meestal cpubenchmark.net en videocardbenchmark.net, er is daar een relatief duidelijk overzicht met welke beter is, daarnaast lees reviews en zoek op benchmarks dan kom je een heel eind, het vraagt alleen even wat moeite om je erin te verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tnx voor de tip:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Laatst online: 25-06 17:40
PC bouwen is echt no problem tegenwoordig. Elke component heeft maar 1 plaats kan eigelijk bijna niet fout gaan. Bouwers worden soms ten onrechte als nerd gezien. Een simpel tutorial kan je al volledig uitleg geven. Echter het samenstellen is wel veel moeilijker, nieuwe hardware komt in razendtempo voor de meeste voorbij het blijf dus steeds opletten voor nieuwe hardware waardoor leaks vaak afhaken.
Als je wat dichterbij woont had ik graag voor je willen assembleseren maar emmen-eindhoven lijkt me wat te ver, it still be a hobby of me.

[ Voor 14% gewijzigd door comitatus op 13-02-2013 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
comitatus schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 03:50:
PC bouwen is echt no problem tegenwoordig. Elke component heeft maar 1 plaats kan eigelijk bijna niet fout gaan. Bouwers worden soms ten onrechte als nerd gezien. Een simpel tutorial kan je al volledig uitleg geven. Echter het samenstellen is wel veel moeilijker, nieuwe hardware komt in razendtempo voor de meeste voorbij het blijf dus steeds opletten voor nieuwe hardware waardoor leaks vaak afhaken.
Als je wat dichterbij woont had ik graag voor je willen assembleseren maar emmen-eindhoven lijkt me wat te ver, it still be a hobby of me.
erg jammer haha ik zit gelegerd in oirschot, maar daar kom ik voorlopig niet.. helaas haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:25
YouTube: Newegg TV: How To Build a Computer - Part 2 - The Build Dit is ook erg handig bij het assembleren van een computer!
Pagina: 1