Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische backup

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals de titel al zegt, ben ik opzoek naar een manier om onze Magento shop (ongeveer 6 GB aan data) te backuppen naar onze lokale testserver.

De situatie is als volgt:

- Eigen server in datacentrum Amsterdam
- Eigen desktop met hierop "Openserver" ( http://open-server.ru/ )
Hiervoor gekozen omdat we elke keer veel problemen hadden met Lamp/Wamp, als er andere suggesties zijn dan hoor ik deze graag.

Idee is als volgt:

Iedere nacht draaien we al in Plesk een backup van de database, mail, en data.
Zou het misschien mogelijk zijn om dit dan vervolgens naar onze lokale FTP client te kopieren/uit te pakken, zodat we elke maandag (of andere dag in de week) een lokaal recent testkopie hebben van onze shop?

Echter moeten we dan elke keer ook alle config bestanden weer aanpassen om het lokaal werkbaar te krijgen (config + database verwijzingen). Is dit misschien ook met een script te doen?

Helaas is online testen voor ons geen optie.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Of kunnen we het misschien beter op een andere manier aanpakken? Ik hoor het graag.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:50

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Een beetje handige unix admin doet dit in een halve dag. Misschien is het een idee om dit uit te besteden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan zou het voor die unix sysadmin volgens mij wel handig zijn om een beetje Russisch te kennen ;)

Maar seriously: waarom niet gewoon een DTAP straat optuigen als er zoveel aan ontwikkeld moet worden :?
Laat je D en T lokaal staan, en als het dan klaar is voor de final checks move je het naar de A in A'dam. Van daaruit lokaal naar de productieomgeving.
Pak je een kloon of backup van je productieomgeving als basis en van daaruit bouw je verder :)
Ik weet niet welke DB je gebruikt, maar volgens mij moet mySQL ook op DB niveau makkelijk zaken goed kunnen repliceren en daarbij in acht houden welke data ie al heeft. ter indicatie: wij draaien op de zaak met Oracle en als ik de DB's van een dag productie bij moet werken, is ie daar voor een 25GB DB ongeveer een kwartier op zoet. D'r hoeft tegenwoordig echt geen full backup meer over de lijn, zeker niet voor dit soort dingen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)